• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 14 آذر 1398
کد مطلب : 89516
+
-

منصوریان از استراماچونی تقلید نکرده است

امیرحسین اعظمی | ذوب‌آهن در حالی این هفته برابر پرسپولیس قرار خواهد گرفت که شاگردان علیرضا منصوریان از 2بازی اخیر، 4‌امتیاز گرفته و خودشان را در جدول بالا کشیده‌اند. جالب اینجاست که این اتفاق همزمان شده با تغییر سیستم ذوب‌آهن از 4‌دفاع به 3‌دفاع، یعنی همان سیستمی که استراماچونی در استقلال پیاده کرده و از آبی‌ها یک‌مدعی ساخته است. با این‌وجود هادی محمدی، یکی از شاگردان منصوریان مدعی است این سرمربی از استراماچونی تقلید نکرده و افکار خودش را در ذوب‌آهن پیاده کرده است.
  شرایط فعلی ذوب‌آهن را چطور ارزیابی می‌کنی؟
هم‌اکنون وضعیت خوبی داریم. بعد از مدت‌ها که با سیستم 1-3-2-4 بازی می‌کردیم، علیرضا منصوریان ریسک کرد و سیستم تیم را به 2-5-3 تغییر داد. خوشبختانه در 2بازی اخیر 4امتیاز گرفته‌ایم و شرایط بهتری داریم. بازیکنان هم رفته‌رفته خودشان را با این سیستم هماهنگ می‌کنند و امیدوارم در ادامه هم بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.
 خیلی‌ها می‌گویند ذوب‌آهن از استقلال الگوبرداری کرده است. با این موضوع موافقی؟
منصوریان از هیچ‌کس تقلید نکرده است. منصوریان از مدت‌ها پیش به ما می‌گفت که یک سیستم را در ذهن دارد و منتظر یک تعطیلی است تا این سیستم را در تیم اجرا کند.
 بازی در این سیستم برایت سخت نیست؟
اولین‌بار است که بازی در این سیستم را تجربه می‌کنم و این یک چالش جدید است. اگر هم ضعفی داشته باشیم روی آن کار می‌کنیم تا برطرف شود. خدا را شکر که فعلا این سیستم در ذوب‌آهن جواب داده است.
  بازی با پرسپولیس را چطور می‌بینی؟
بازی با استقلال و پرسپولیس همیشه بازی‌های بزرگی هستند و بازیکنان ما هم انگیزه زیادی دارند تا خودشان را نشان دهند. پرسپولیس تیم خوبی است ولی ما باید این تیم را ببریم تا شخصیت بگیریم. در این بازی میزبان هستیم و باید از شرایط میزبانی استفاده کنیم. فوتبال قابل پیش‌بینی نیست ولی تلاش می‌کنیم تا به هدفمان برسیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید