• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 14 آذر 1398
کد مطلب : 89514
+
-

دومین حمله استقلال به صدر

دومین حمله استقلال به صدر

هفته سیزدهم از رقابت‌های لیگ‌برتر ایران که دیروز با برگزاری 2بازی آغاز شده، امروز با انجام 6بازی باقیمانده به پایان می‌رسد. اگر آلودگی هوا اجازه بدهد و سایر اتفاقات غیرفوتبالی هم مانع نشوند، بعد از 3هفته شاهد برگزاری یک هفته کامل و بدون تعویق خواهیم بود. چند‌خطی درباره 6بازی امروز و نکته‌های خاص آن بخوانید.
  استقلال - شهرخودرو/15:00
جدال بسیار حساس تیم‌های دوم و سوم جدول امروز زودتر از هر بازی دیگری آغاز می‌شود. استقلال که صدرنشینی را در آخرین ثانیه‌های بازی با سپاهان از دست داد، امروز درصورت بردن شهرخودرو و توقف سپاهان در قائمشهر، می‌تواند به صدر جدول برسد. شهرخودرو با یک بازی کمتر از استقلال 23امتیازی و با متوسط بیش از 500پاس در هر بازی، رکورددار مالکیت توپ در فصل جاری لیگ‌برتر است. استقلال هم با متوسط بیش از 2گل در هر بازی بهترین خط حمله لیگ را دارد. قائدی 6گله و دیاباته 5گله امروز با خط دفاعی‌ای روبه‌رو می‌شوند که فقط 4گل خورده و دومین خط دفاعی برتر لیگ است. پشت سر این خط دفاعی چهره آشنای استقلالی‌ها یعنی سیدمهدی رحمتی می‌ایستد که در 18تقابل قبلی‌اش با استقلال 4برد، 6تساوی و 8باخت داشته است.
  تراکتور - شاهین بوشهر/15:30
به‌نظر می‌رسد بهترین فرصت برای تراکتور فراهم شده تا این تیم به روند خوب نتیجه‌گیری برگردد. تیم دنیزلی از هفته هفتم به بعد 3بازی متوالی را باخت و 2بازی متوالی‌اش هم به تعویق افتاد تا از رتبه دوم به رده هشتم سقوط کند. حالا میزبانی از آخرین تیم جدول می‌تواند بازی آسانی برای سرخپوشان باشد؛ اگرچه شاهین از زمانی که سرمربی جدیدش میشو کریستیچوویچ را روی نیمکت نشانده، دیگر شکست نخورده است. البته تعداد بردهای این تیم هم هنوز از صفر فراتر نرفته و میشو فقط تساوی را جایگزین باخت کرده است.
  گل‌گهر - نفت مسجدسلیمان/16:00
حضور جلالی روی نیمکت گل‌گهر هنوز تأثیر مثبتی نگذاشته و این تیم را از قعر جدول نجات نداده است. گل‌گهر بعد از 2باخت متوالی از تیمی میزبانی می‌کند که بعد از 12بازی هنوز با باختن غریبه است. نفت در این فصل یک‌بار دیگر هم به سیرجان سفر کرد و با تک‌گل الجبوری گل‌گهر را از جام‌حذفی کنار زد. تکرار همان نتیجه می‌تواند برای نفتی‌ها رؤیایی و حتی ضامن صعود این تیم به جمع 4تیم بالای جدول باشد. هرچند با شرایط 2تیم، محتمل‌ترین نتیجه برای این بازی یک مساوی بدون گل دیگر است.
  نساجی - سپاهان/16:00
نساجی برای 5هفته پایانی نیم‌فصل قرعه جالبی داشت و باید به‌ترتیب با استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ذوب‌آهن و شهرخودرو بازی می‌کرد. از این سریال ترسناک، فعلا نساجی فقط یک شکست خانگی مقابل استقلال نصیبش شده و بازی‌اش با پرسپولیس هم لغو شده است. «امید شهر خسته» پیش‌تر به تراکتور هم در خانه‌اش باخته بود و اگر نمی‌خواهد از این ناامیدتر شود، باید فکری برای متوقف‌کردن مهاجمان فیزیکی و قدبلند سپاهان داشته باشد. تیم صدرنشین بعد از یک تساوی خانگی و پرحرف‌وحدیث مقابل استقلال، به قائمشهر می‌رود. علیرضا حقیقی، نیازمند، کی‌روش استنلی، شهباززاده، علی قربانی، محمد عباس‌زاده، علی شجاعی و...؛ با دقت به این اسامی به‌نظر می‌رسد امروز در قائمشهر بیشتر از زمین چمن باید به آسمان محوطه‌های جریمه چشم بدوزیم.
  نفت آبادان - پیکان/16:15
دراگان اسکوچیچ، سرمربی موفق صنعت‌نفت ممکن است به‌زودی به تیم پولدارتری کوچ کند تا دستمزدی در‌خور نتایج خوبش بگیرد. اما فعلا آبادانی‌ها می‌توانند از آخرین حضورهای او روی نیمکت‌شان بهره‌مند شوند. برزیلی‌های بی‌ستاره این فصل، تراکتور و شهرخودرو و فولاد را برده‌اند و احتمالا آمادگی بردن پیکان را هم دارند. چهره ویژه بازی هم عیسی آل‌کثیر است که پارسال برای پیکان گل می‌زد و امسال همین کار را در آبادان انجام می‌دهد.
  ذوب‌آهن - پرسپولیس/17:30
علیرضا منصوریان به تخصص در بردن پرسپولیس معروف است و امروز بیش از هر زمان دیگری به سود بردن از این تخصص نیاز دارد. او برای فرار از خطر اخراج باید از 3بازی باقیمانده تا نیم‌فصل 9امتیاز بگیرد و این یعنی امشب باید شاهد سومین برد ذوب‌آهن و پنجمین باخت پرسپولیس باشیم. ارسلان مطهری در خط حمله ذوب‌آهن از تمام مهاجمان این فصل پرسپولیس آماده‌تر و گلزن‌تر بوده اما منصوریان از درون دروازه و خط‌دفاعی تیمش لطمه‌های فراوانی خورده است. تیم منصوریان در 8هفته ابتدایی هیچ بردی نداشت اما در 4هفته اخیر 2بار پیروز شده است. آیا امروز موعد سومین پیروزی اوست یا کالدرون می‌تواند شگفتی‌ساز باشد و تیمش را به جمع مدعیان قهرمانی برگرداند؟
 

این خبر را به اشتراک بگذارید