• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 17 اسفند 1396
کد مطلب : 8948
+
-

شهر مارمولک‌ها!

کتابخوانی
شهر مارمولک‌ها!

بسیاری از علاقه‌مندان به کتابخوانی می‌گویند ما دوست داریم کتاب بخوانیم اما نمی‌دانیم چه کتابی بخوانیم. وقتی از آنها می‌پرسید چه سبک کتابی دوست دارند اغلب به‌دلیل آنکه شناخت درستی نسبت به سبک‌های ادبی ندارند، به کتابی اشاره می‌کنند و می‌گویند این سبک. در حقیقت در بسیاری از موارد سبک ادبی با نویسنده و یا نام کتاب اشتباه گرفته می‌شود. برای این منظور بهتر است که ما به جای سبک روی دسته بندی موضوعات تکیه کنیم. ما اینجا به شما کمک می‌کنیم تا کتاب مورد علاقه خود را بیابید. ابتدا به ما بگویید که علاقه‌مند به خواندن در کدامیک از زمینه‌های مثلا فلسفه، هنر، داستان کوتاه، رمان خارجی، رمان ایرانی و یا تاریخ هستید. سپس چند کتاب در موضوعی که پیش از این از آنها خوش‌تان آمده نام ببرید و همراه با سن، جنس و تحصیلات خود به ایمیل6o7book@hamshahri.org برای ما بفرستید.

به تازگی فاطمه معتمدآریا کتابی به نام«فرنگیس» معرفی کرده و اعلام کرده که دوست دارد؛ نقش قهرمان این داستان؛ یعنی فرنگیس را بازی کند. لطفا اگر اطلاعات بیشتری درباره این کتاب دارید، بنویسید.
کتاب «فرنگیس» خاطرات فرنگیس حیدرپور متولد سال 1341است. در سال 1359پس از حمله عراق به محل تولد فرنگیس، مردم به دره‌های اطراف فرار می‌کنند. فرنگیس که در آن زمان 18سال داشت، شب هنگام همراه برادر و پدرش جهت تهیه غذا به روستا باز می‌گردند‌ اما در طول راه پدر و برادر فرنگیس ضمن درگیری با عوامل عراقی کشته می‌شوند و فرنگیس در پی برخورد با دو سرباز عراقی بدون داشتن سلاح گرم، با تبر پدرش با سربازان درگیر می‌شود و سپس یکی از آنها را می‌کشد و دیگری را اسیر می‌کند و به مقر فرماندهی ارتش ایران تحویل می‌دهد. مهناز فتاحی نویسنده کتاب در گفت‌وگو با این خانم و اطرافیان وی، این کتاب را نوشته است. کتاب توسط انتشارت سوره مهر منتشر شده است.
ممنون می‌شوم اگر کتابی مناسب کودکان 10 سال به بالا معرفی کنید.
تازگی چاپ دوم کتاب فانتزی «سیاسیا در شهر مارمولک‌ها» نوشته‌ امین حسینیون منتشر شده است. کتاب «سیاسیا در شهر مارمولک‌ها» بخشی از زندگی سیاسیا، پسری را روایت می‌کند که عاشق فوتبال است. او همراه با پدرش در حاشیه‌ شهر زندگی می‌کند. مادرش او را تنها گذاشته و از خانه رفته است. شبی سیاسیا بر‌سر دیدن مسابقه‌ فوتبال از تلویزیون، با پدرش بگو‌مگو می‌کند و شبانه توپش را برمی‌دارد و از خانه بیرون می‌رود. او در وسط بیابان روی توپش می‌نشیند و به مادرش فکر می‌کند که مارمولکی به نام «جاسم تمساح» در برابر او پدیدار می‌شود. مارمولک او را به شهر مارمولک‌ها فرا می‌خواند و سیا‌سیا در آنجا اتفاقات بسیاری را تجربه می‌کند. این کتاب توسط مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به چاپ رسیده ‌است.
لطفا کتابی برای شناخت گفتمان چپ در ایران پیش از انقلاب معرفی کنید.
اخیرا کتابی از سوی نشر ققنوس با عنوان «گفتمان چپ در ایران» منتشر شده که می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد. این کتاب چهار  فصل اصلی دارد که عنوان‌های‌شان به این ترتیب است: «بسترهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران در دوره قاجار و پهلوی اول»، «نفوذ اندیشه‌های سوسیالیستی به ایران و شکل‌گیری گفتمان سوسیال دموکراتیک»، «برآمدن کمونیسم در ایران و سیر تحول گفتمان حزب کمونیست ایران» و «ارانی و فصلی جدید در گفتمان چپ ایران». واپس ماندگی سیاسی، نگاهی به دگرگونی‌های اجتماعی ایران در سده‌های سیزدهم و چهاردهم هجری شمسی، از فقر و وابستگی اقتصادی تا اقتصاد دولتی، مهاجرت به روسیه و ماورای قفقاز و شکل‌گیری اجتماعیون عامیون، گسترش گفتمان سوسیالیستی و مارکسیستی، انقلاب اکتبر و مسئله صدور انقلاب به شرق، نقش‌آفرینی حزب عدالت، علنی شدن فعالیت حزب عدالت در ایران، برگزاری نخستین کنگره حزب عدالت در ایران، کنگره ملل شرق، مرامنامه و نظامنامه حزب کمونیست ایران، ازجمله عنوان‌هایی هستند که در فصل‌های این کتاب به آنها پرداخته شده است.این کتاب را محمد‌علی احمدی نوشته و نشر ققنوس آن را به بازار کتاب فرستاده ‌است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :