• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 13 آذر 1398
کد مطلب : 89428
+
-

2 مجموعه فوتبال «کانادین» برای معلولان

زمین و تجهیزات رشته ورزشی کانادین مخصوص معلولان ناحیه پا در پارک‌های لاله و رازی ایجاد شد

در فاصله مراسم گرامیداشت معلولان در برج میلاد تا روز جهانی معلولان در 12آذر، پروژه‌های متعددی که برای معلولان مناسب‌‌سازی‌ شده بود به بهره‌برداری رسید و استفاده از برخی امکانات تفریحی شهر برای این قشر رایگان شد، اما بخشی از اقدامات شهرداری به فراهم کردن امکان استفاده دائمی معلولان از امکانات شهر اختصاص دارد. به‌گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی تهران، نخستین مجموعه ویژه ورزش «کانادین» برای معلولان در پارک لاله و پارک رازی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
به گزارش همشهری، برزین ضرغامی می‌افزاید: سازمان زیباسازی به مناسبت روز جهانی معلولان، مجموعه‌ای را طراحی و تولید کرده که یکی در پارک لاله منطقه 6و دیگری در بوستان رازی منطقه 11نصب شده و به همین مناسبت مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. انتخاب پارک لاله در منطقه 6به این دلیل صورت گرفته که بتوان مسیرهای رفت‌وآمد معلولان را تسهیل کرد. 
او درباره فعالیت‌های انجمن کانادین بیان می‌کند: این انجمن متشکل از معلولانی است که از ناحیه پا دچار معلولیت‌اند که با بهره‌برداری از این مجموعه که چیزی شبیه یک فوتبال دستی بزرگ است، می‌توانند به ورزش بپردازند. درصورت استقبال معلولان برنامه داریم تا در همه مناطق 22گانه این خدمت را ارائه دهیم.
 دیگر اقدام شهرداری تهران برای تسهیل رفت‌وآمد معلولان در شهر انعقاد تفاهمنامه‌ای میان شهرداری تهران و شرکت اسنپ بود که براساس آن مقرر شد شرکت اسنپ تخفیفی تا سقف 6هزار تومان در هر سفر معادل 20درصد به معلولان ارائه دهد که البته در این جهت فهرست، اسامی و مشخصات کسانی که معلول هستند از سوی ستاد مناسب‌سازی‌ با کمک بهزیستی در اختیار اسنپ قرار داده خواهد شد.
زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر در این‌باره می‌گوید: ستاد مناسب‌سازی‌ فضاها 88 پروژه در سال98 در دست اجرا داشته که امیدواریم قبل از پایان سال تعهداتش را نسبت به پروژه‌های خود اعمال کنند. او در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای برای مناسب‌سازی‌ خودروها برای حمل معلولان ویلچری توسط اسنپ پیش‌بینی شده گفت: ما 150هزار معلول ثبت‌نام شده داریم که 10 تا 15درصد آنان نیازمند ویلچر هستند، به همین دلیل بخش اعظم معلولان افرادی هستند که می‌توانند از خودروهای فعلی استفاده کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید