• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 13 آذر 1398
کد مطلب : 89411
+
-

عطاری، زیر‌پله نوروزخان

با وجود کم‌رنگ شدن نقش داروهای سنتی در پیشگیری و درمان بیماری‌ها هنوز هم برخی مصرف‌کنندگان استفاده از داروهای گیاهی، محصولات ارگانیک و طب سنتی را بهترین گزینه درمان تلقی می‌کنند. اگر دل خوشی از داروهای شیمیایی ندارید، بهتر است سری به راسته عطاری‌های زیر پله نوروز‌خان بزنید.
 
  دراین راسته‌بازار که در خیابان 15خرداد- بازار بزرگ تهران- زیرپله نوروزخان واقع شده است می توانید انواع داروی گیاهی و محصولات ارگانیک را در مغازه‌های نزدیک به هم پیدا کنید.
   زیر‌پله نوروزخان، راسته‌بازاری است که برای پیدا کردن آن در بازار بزرگ تهران کافی است نام آن را به کسبه بازار بگویید یا سراغ راسته عطاری‌فروشان را بگیرید. در این راسته‌بازار که محل تجمع عطاری‌های قدیمی و سرشناس تهران است، کمتر مشتری‌ای دست خالی به خانه برمی‌گردد.
 
بورس عطاری فروشان نوروزخان نیز همانند بسیاری از راسته‌بازارها حال و هوای خاص خود را دارد. علاوه بر شلوغی و جنب‌و‌جوش زیاد در این راسته‌بازار، حجره‌های عطاری به فروش محصولاتی مشغول هستند که به‌دلیل رنگ، عطر و بوی خاص‌شان، در برخی موارد شامه شما را تحریک کرده و حتی به عطسه و سرفه می‌اندازد.
  توجه داشته باشید که قیمت داروهای گیاهی نسبت به انواع شیمیایی به‌صرفه‌تر بوده و از سوی دیگر بسیاری از عوارض جانبی قرص و شربت‌های موجود در بازار را ندارد. از نظر قیمت نیز اگر شما برای درمان  سرماخوردگی ملزم به خرید انواع قرص و شربت‌هایی هستید که حداقل حدود 50هزار تومان آب می‌خورد، می‌توانید این بیماری را با جوشانده چهارگیاه و هزینه‌ای کمتر از 15هزار تومان درمان کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید