• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 13 آذر 1398
کد مطلب : 89410
+
-

گارانتی و خدمات چرخ خیاطی

عباس منزوی _   رئیس اتحادیه فروشندگان ماشین‌های دوخت و بافت

 گرچه با مشکلات تامین مواد اولیه تولید و واردات برخی قطعات انواع چرخ خیاطی، سهم محصولات وارداتی و قاچاق از بازار این محصولات افزایش یافته است اما همه شرکت‌های واردکننده چرخ خیاطی خانگی یا صنعتی ناچار به ارائه خدمات و تامین قطعات برای همه محصولات عرضه شده به بازار، حتی برای انواع چینی هستند.

    ارائه خدمات به انواع چرخ خیاطی فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش نیز توسط شرکت‌های مجاز یا برخی تعمیرکاران انجام می‌شود و می‌توان گفت که اکنون مشکلی برای تامین قطعات یا انجام تعمیرات انواع چرخ خیاطی در کشور وجود ندارد.
   گرچه برای واردات قطعات مورد نیاز در شبکه خدمات پس از فروش انواع چرخ خیاطی حتی ارز نیمایی نیز پرداخت نمی‌شود و فعالان صنفی ناچار به تامین این قطعات با ارز آزاد و حتی دی. اچ. ال هستند اما اغلب نیاز بازار به قطعات اصلی مورد نیاز شبکه خدمات پس از فروش تامین شده و مشکلی برای ارائه این خدمات وجود ندارد.
 
 انواع چرخ خیاطی تولید داخل مانند ژانومه، کاچیران، ژانو تک دارای گارانتی یک تا دو ساله و وارانتی(تامین قطعات) به‌مدت 10سال هستند و انواع محصولات وارداتی نیز در صورتی که فروشندگان چرخ خیاطی نمایندگی رسمی در ایران داشته باشند، ملزم به ارائه گارانتی و خدمات معتبر هستند. همچنین صنایع ژوکی انواع چرخ خیاطی صنعتی حتی در مواردی که محصول از فروشگاه‌های داخلی یا نمایندگی‌های رسمی خریداری نشده باشد را گارانتی می‌کند.
   توجه داشته باشید که هیچ‌یک از انواع چرخ خیاطی قاچاق تحت پوشش گارانتی نیست اما محصولات وارداتی دست دوم از پاکستان و افغانستان مثلا ژانومه توسط نمایندگی‌ این برند خارجی در ایران گارانتی می‌شود. مشتریان نیز می‌توانند شکایت خود از گارانتی، خدمات و قیمت این محصولات را از طریق مراجعه حضوری یا تماس با تلفن‌های 55378565- 55486858- 55486859 به اتحادیه منعکس کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :