• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 12 آذر 1398
کد مطلب : 89403
+
-

گزینه ایرانی از خارجی بهتر است

ابـراهـیم   قاسمپور
مربی فوتبال

  وقتی مربی نتیجه نمی‌گیرد، بحث برکناری او مطرح می‌شود و این امری طبیعی است. به‌خصوص این مسئله در تیم‌های ملی و باشگاه‌های سطح بالا بیشتر نمود دارد. در مورد شرایط ویلموتس هم باید گفت او واقعا از فوتبال ما شناخت لازم را ندارد و زمان زیادی هم نداشته تا شناخت پیدا کند. از طرفی پول او را به‌دلیل مشکلات مالی و تحریم‌ها نداده‌اند تا دیر برسر تمرینات حاضر شود. همه این عوامل دست به‌دست هم داد تا تیم نتیجه نگیرد. وقتی شما از تیم و بازیکنان شناخت نداری طبیعی است که نتیجه نگیرید.
  تیم ملی ایران به‌عنوان مدعی اول صعود به جام‌جهانی در دوره‌های گذشته، حالا 2شکست در همین مرحله اول مقدماتی را تجربه کرده است. با این نتایج مطمئنا شرایط سخت می‌شود و مسئولان به فکر تغییر و تحول در راس کادرفنی می‌افتند. من هم شنیده‌ام می‌خواهند برانکو را بیاورند. مدیران فدراسیون در ابتدا باید به ویلموتس کمک کنند تا بماند و به کارش ادامه دهد اما گر قرار باشد مربی خارجی برای تیم ملی بیاورند، کسی که فوتبال ما را نمی‌شناسد فایده‌ای ندارد. در این شرایط مربی ایرانی بهتر است. البته برانکو شرایط خاص خودش را دارد، آن‌هم به‌دلیل اینکه فوتبال ما را می‌شناسد. اگر قرار است مربی خارجی بیاوریم او بهترین گزینه است.
  آقای تاج از روزی که برمسند ریاست فدراسیون فوتبال نشسته نه از من و نه حتی از مربیانی که تجربه زیادی دارند مشورت نگرفته است. او فقط کسانی را دور خود جمع کرده که با او همسو هستند. با این حال امیدوارم تصمیماتی را بگیرد که برای فوتبال ما مفید باشد و به بحث‌های حاشیه‌ای در مورد انتخاب برانکو توجه نکند. چرا که بحث تیم ملی فرق می‌کند و اینکه می‌گویند حتی ممکن است برخی بازیکنان نخواهند با برانکو کار کنند را جدی نگیرند چراکه در تیم ملی همه باید تابع سرمربی باشند. برانکو مربی قانونمندی است و با بازیکن‌سالاری مقابله می‌کند. همه هم باید تابع تصمیم فدراسیون باشند و در چارچوبی که تعیین شده رفتار کنند. هر کسی هم عمل نکرد حذف می‌شود. ما در هر پست 3 بازیکن نزدیک به هم داریم. هر بازیکنی برای تیم ملی ناز کند باید راحت او را کنار بگذاریم. توانایی تیم ملی ما بالاتر از این است که الان در گروه تیم سوم باشیم. ما مشکلاتی داشتیم و اصلی‌ترین مشکل هم این بود که ویلموتس نتوانست از مهره‌هایش به‌خوبی استفاده کند. ارنج خوبی هم نداشت. اگر بتوانیم از لحاظ روحی تیم را آماده کنیم شانس بردمان مقابل عراق و بحرین در دور برگشت زیاد است.

این خبر را به اشتراک بگذارید