• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 12 آذر 1398
کد مطلب : 89399
+
-

چرا کت‌وشلوار نپوشیدی؟

اوضاع مربیان در اروپا همچنان پاییزی است. پس از اخراج کواچ (بایرن)، پوچتینو (تاتنهام)، مورنو (تیم ملی اسپانیا) و امری (آرسنال) شمارش معکوس برای اخراج برخی مربیان دیگر آغاز شده است.
  منچستر: سولشر در بازی با استون‌ویلا (2-2) هم نتوانست منچستریونایتد را به برد برساند. حالا او در ازای 24برد به‌عنوان سرمربی شیاطین سرخ 12تساوی و 14باخت هم دارد و بیش از نیمی از بازی‌ها را نبرده. تنها 2دلیل برای برکنار نشدن این مربی نروژی تاکنون می‌توان برشمرد؛ اول میدان دادن به بازیکنان جوان که می‌توانند آینده تیم را بسازند و دوم، در پیش بودن 2بازی سخت که یکی فردا مقابل تاتنهام (با مربیگری مورینیوی انتقامجو) برگزار می‌شود و شنبه هم بازی با منچسترسیتی در داربی منچستر که احتمالا خودبه‌خود حکم برکناری سولشر را امضا خواهد کرد.
  آرسنال:آرسنال در دوران بعد از اونای امری هم همچنان نمی‌برد تا حسرت برد توپچی‌ها به بیش از 2‌ماه برسد. فردی لیونبرگ نخستین تجربه سرمربیگری‌اش را با تساوی 2-2 روی درخشش دروازه‌بان آلمانی تیمش (لنو) به پایان برد. درباره او خود پیشکسوتان باشگاه هم معتقدند در قواره سرمربیگری این تیم نیست. بازیکن سابق سوئدی توپچی‌ها از این روز به‌عنوان یک روز پرافتخار اما ناامیدکننده برای اینکه موفق به برد نشده یاد کرد اما حتی اسطوره باشگاه رقیب -منچستریونایتد- هم علیه او حرف زد. پل اسکولز که خودش سابقه درخشانی در مربیگری ندارد و یک تیم دسته‌پنجمی را بعد از چند بازی رها کرده، به لیونبرگ ایراد گرفته که چرا در نخستین حضورش روی نیمکت کت‌وشلوار و لباس رسمی نپوشیده و او با بر تن‌کردن لباس گرمکن به‌نوعی به این شغل بی‌احترامی و به دیگران یادآوری کرده که او موقت است و باید سریعا یک نفر را به‌جایش بیاورند! برندن راجرز که پیش از کلوپ سرمربی لیورپول بود و بعد از دوره موفق در سلتیک توانسته بازگشتی درخشان به لیگ برتر داشته باشد و لستر را به نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده لیورپول (به قول جاودانی؛ نزدیک‌کننده‌ترین تعقیب لیورپول) در صدر جدول تبدیل کند، گزینه اصلی جانشینی امری است. گویا آرسنال می‌تواند با 14میلیون پوند او را از لستر آزاد کند. خودش هم با اینکه گفته بود در لسترسیتی پروژه‌ای ناتمام دارد، بدش نمی‌آید به ورزشگاه امارات بیاید. راجرز در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید آیا در قراردادش بند فسخ قرارداد وجود دارد، گفته بود: «بله، در قرارداد بیشتر مربیان بند فسخ وجود دارد.» 
  ناپولی: در ایتالیا به‌نظر می‌رسد آنچلوتی به اخراج نزدیک باشد. سرمربی ناپولی 8بازی پیاپی (6تساوی و دو باخت) است که رنگ برد را ندیده و این از سال2010 برای باشگاه بی‌سابقه بوده است. حالا بعد از باخت 1-2 به بولونیا ممکن است خیلی زود کارلتو را روی نیمکت تیمی دیگر ببینیم. یکی از تیم‌های خواهان او آرسنال است.
  مادرید: در مادرید اوضاع آرام است. زیدان که تا چند هفته پیش موقعیت متزلزلی داشت، حالا توپ هم نمی‌تواند او را تکان دهد. شاید مورینیو به‌خاطر همین شرایط رئال مادرید از قید پیشنهاد 12میلیون یورویی این باشگاه که او را موظف می‌کرد تا آخر فصل تیم نگیرد گذشت و به تاتنهام رفت. در اتلتیکو هم با وجود ادامه طلسم ناکامی سیمئونه مقابل بارسلونا و شکست دقایق پایانی در این بازی همچنان وضعیت سیمئونه را نمی‌توان بحرانی توصیف کرد. او دیگر کاری به رقابت با رئال و بارسا بر سر قهرمانی لیگ ندارد و می‌گوید به نتایج آنها نگاه نمی‌کند، چون تیم خودش دوران‌گذار و تحول را طی می‌کند.
  بارسلونا: هواداران بارسلونا با هر برد این تیم دچار احساسات دوگانه‌ای می‌شوند؛ شادند چون تیم‌شان برده و غمگین چون بهترین مربی جهان در رنکینگ مربیان با این برد در باشگاه خواهد ماند. والورده یک‌بار دیگر در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی اعتراف کرد که «مسی در بازی‌های سخت گره را باز می‌کند و تفاوت‌ها را رقم می‌زند.» او این‌بار به تراشتگن هم که چندی پیش گفته بود از بازی کردن نقش منجی تیم خسته شده است تأکید کرد که بر سر بارسلونا منت نگذارد؛«تراشتگن دو گل صددرصد را نجات داد چون وظیفه‌اش همین است.» تاکتیک بارسا به این شکل است که والورده بازیکنان را جمع می‌کند و می‌گوید: «تراشتگن! تو به وظیفه‌ات عمل کن. مسی! تو هم برو به امید خدا تفاوت‌ها را رقم بزن!» فعلا با مسی و تراشتگن وضعیت والورده خوب است و نگران از دست دادن شغلش و تحویل نیمکت به مارچلو گایاردو نیست و دست‌کم تا کام‌بک خوردن بعدی در لیگ قهرمانان اروپا وقت دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :