• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 12 آذر 1398
کد مطلب : 89398
+
-

لشگر شکست‌خورده

لشگر شکست‌خورده

اتفاقی که دیروز در هنگ‌کنگ برای فوتبال ایران افتاد، یک شکست تمام‌عیار بود. نه به‌خاطر اینکه در هیچ‌یک از بخش‌هایی که نامزد بودیم، جایزه‌ای نبردیم، بلکه بیشتر به‌خاطر توجه‌ بیش‌ از اندازه‌ای بود که مدیران فدراسیون به این مراسم کردند، به‌خاطر سرو‌صدایی که از چند روز پیش در رسانه‌ها به راه افتاده بود؛ گمانه‌زنی‌های مختلف در رسانه‌ها و البته در میان مدیران وزارت ورزش.
همه این تب و تاب در شرایطی بود که مراسم انتخاب برترین‌های سال فوتبال آسیا را بسیاری از کشورهای قاره جدی نمی‌گیرند.
علیرضا بیرانوند که از ابتدا مشخص بود شانس زیادی ندارد، از چند روز پیش خودش و اطرافیانش بارها مصاحبه کرده‌اند.او با وجود شانس کمی که داشت، مشتاقانه به هنگ‌کنگ سفر کرد و تا لحظه آخر هم در سالن مراسم ماند و جایزه گرفتن دیگران را تماشا کرد. این در شرایطی بود که اکرم عفیف، بازیکن تیم ملی قطر درحالی‌که می‌دانست بهترین بازیکن سال شده، به بهانه جام خلیج‌فارس قید سفر به هنگ‌کنگ را زد. تومواکی ماکینو از ژاپن، دیگر نامزد بهترین بازیکن سال هم در مراسم حاضر نشد.
منطق می‌گفت اگر قرار بود یک نفر در مراسم شرکت نکند، او علیرضا بیرانوند بود. سال گذشته جایزه باید به او می‌رسید، چون هم در جام جهانی درخشیده بود و هم با پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان رسیده بود. با وجود این‌ حق‌کشی، او امسال در شرایطی که می‌دانست شانس کمی برای بردن جایزه دارد، بزم کم‌اعتبار کنفدراسیون را گرم کرد.
داستان مهدی تاج حتی از بیرانوند هم بدتر است. او که عشق سفر خارجی دارد، مثل هر سال با سر در مراسم انتخاب برترین‌های سال آسیا شرکت کرد. این حضور نمایشی در شرایطی بود که احتمالا آقای رئیس می‌دانست که فوتبال ایران در هیچ بخشی جایزه‌ای نخواهد برد. البته رئیس فدراسیون فوتبال ایران امیدوار بود لااقل جایزه فدراسیون الهام‌بخش را بگیرد تا بتواند آن را مثل چماق بر سر منتقدانش بکوبد.
سهم ایران از مراسم انتخاب برترین‌های سال آسیا، به شکل طعنه‌آمیزی جایزه‌ای بود که ربطی به هیچ‌کسی نداشت؛ جایزه بهترین گل سال که به لطف کلیک‌های شبانه‌روزی طرفداران فوتبال به شجاع خلیل‌زاده رسید!
  فهرست جوایز سال‌2019 آسیا
  جایزه به‌رسمیت شناخته‌شدن از جانب رئیس‌AFC در بخش بلندپروازی: فدراسیون ملی فوتبال برونئی 
 جایزه به رسمیت شناخته‌شدن از جانب رئیس‌AFC در بخش توسعه: اتحادیه فوتبال سنگاپور
 جایزه به رسمیت شناخته‌شدن از جانب رئیس‌AFC در بخش   الهام‌بخشی: اتحادیه فوتبال چین
  انجمن مشتاق سال‌AFC: انجمن فوتبال گوام
  انجمن الهام‌بخش سال‌AFC: اتحادیه فوتبال ژاپن
  مربی سال‌AFC مردان: چونگ یونگ‌یونگ (کره‌جنوبی)
  مربی سال‌AFC زنان: آساکو تاکاکورا (ژاپن)
  بازیکن جوان سال‌AFC مردان: لی‌کانگ (کره‌جنوبی)
  بازیکن سال فوتسال: توموکی یوشیکاوا (ژاپن)
  لژیونر سال: سون‌هیونگ‌مین (کره‌جنوبی)
  بازیکن سال‌AFC زنان: ساکی کوماگای (المپیک لیون - ژاپن)
  بازیکن سال‌AFC مردان: اکرم حسن عفیف (السد - قطر)
 

این خبر را به اشتراک بگذارید