• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 17 اسفند 1396
کد مطلب : 8939
+
-

این ما هستیم

این ما هستیم

شاید در سینما آدم‌های معمولی و اتفاقات معمولی زندگی‌شان از نگاه یک کارگردان نکته بین و دقیق داستانی داشته باشد که مخاطب را با خود همراه کند‌ اما در همان سینما هم عمده فیلم‌هایی که با اقبال عمومی مواجه می‌شوند داستان‌شان ربطی به زندگی و دغدغه آدم‌های معمولی ندارد. حتی اگر شخصیت یک فیلم آدم معمولی هم باشد اتفاقات اطرافش پر از هیجان و خرق عادت است. تازه آنجا که سینماست و نامش هنر است، در تلویزیون اوضاع، گاهی از این هم بدتر است. در تلویزیون وظیفه یک سریال سرگرم کردن است و بس. داستان زندگی آدم‌های معمولی هم برای طیف گسترده‌ای از مردم جذابیتی ندارد؛ چرا که از صبح تا شب در خانه و محل کار با معمولی‌ترین آدم‌ها در ارتباط‌اند. حالا تصور کنید سریالی پیدا شود که از زندگی شخصیت‌هایی بسیار معمولی داستانی پرمخاطب، دراماتیک و البته پرکشش درآورده باشد، آن هم با کمترین هزینه و با ناشناس‌ترین چهره‌های ممکن. این دقیقا همان کاری است که سریال «این ما هستیم» محصول جدید شبکه «NBC» انجام داده و همه را انگشت به دهان گذاشته است.

ماجرا از چه قرار است؟

«این ما هستیم» پر از جزئیات متفاوت است. درست مثل زندگی عادی، روایتی است از لحظه‌های مختلف زندگی چند انسان عادی که سرنوشت‌شان به شکل عجیبی با هم گره می‌خورد. به‌دلیل ساختار اپیزودیکی که سریال دارد خیلی نمی‌توان خلاصه داستان دقیقی از آن ارائه داد، ولی برای اینکه کلیت ماجرا دست‌تان بیاید بهتر است اینگونه بگوییم که خط داستانی مربوط به یک خانوده پنج نفره است. این خانواده پیرسون نام دارد و زندگی آنها در دو مقطع گذشته و حال روایت می‌شود. در مقطع حال کوین، کیت و رندال که هر سه در یک روز به دنیا آمده‌اند به‌عنوان سه انسان عادی مشغول به زندگی‌اند بی‌آنکه از راز بسیار مهمی که آنها را به هم متصل می‌کند اطلاعی داشته باشند. در بخش گذشته نیز ما با یک زوج جوان به نام‌های جک و ربکا مواجه هستیم که قرار است به‌زودی صاحب سه فرزند شوند. شبی که سه فرزند آنها به دنیا می‌آیند یکی از بچه‌ها می‌میرد ولی این زوج با سه بچه به خانه بر می‌گردند. اتفاقی که در طول سریال کم‌کم از آن گره‌گشایی می‌شود.

ویژگی‌های سریال

مهم‌ترین ویژگی «این ما هستیم» ساده و پیچیده بودن توامان است. ساده است از این منظر که اتفاقات عجیب و غریبی در آن نمی‌افتد و پیچیده است از این منظر که شخصیت‌هایش دغدغه‌هایی دارند جهان شمول که هر آدمی در هر جای دنیا می‌تواند گرفتارشان باشد. دلیل موفقیت غافلگیرکننده این سریال هم دقیقا به همین ویژگی برمی‌گردد. ضمن اینکه به جز استرلینگ کی.براون بازیگر نقش رندال که چهره‌ای شناخته شده در تلویزیون است و برای بازی در این سریال جایزه امی و گلدن گلوب را به‌دست آورده باقی بازیگران چهره‌های گمنامی هستند که باعث شده میزان باورپذیری و همذات‌پنداری مخاطبان سریال برای تماشاگر بسیار بیشتر شود. حتی دن فوگلمن خالق این سریال هم چهره چندان شناخته شده‌ای نیست.  فصل اول «این ما هستیم» سال 2016پخش شد و نمایش فصل دوم آن نیز از اواخر سال 2017آغاز شده است. ضمن اینکه یکی از اپیزودهای این سریال با حدود 27میلیون مخاطب دومین اپیزود پرمخاطب تاریخ سریال‌های تلویزیونی آمریکا لقب گرفته و خود سریال هم در اکثر جوایز معتبر سال، نامزد دریافت جوایز اصلی بوده است. جالب است بدانید که استقبال از «این ما هستیم» آنقدر بالا بوده که شبکه «NBC» در اقدامـــی غیرمنتظره جدا از دستمزد، پــــاداش مالی نسبتا هنگفتــــی برای تقدیر به بازیگران این سریال پرداخت کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید