• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 12 آذر 1398
کد مطلب : 89371
+
-

2 کشته در گروگانگیری خونین دشتستان

جوان شرور وقتی خود را در محاصره پلیس دید، شوهر خواهرش را به گروگان گرفت و پس از 10ساعت درحالی‌که صد‌ها گلوله به سوی مأموران شلیک کرده بود گروگانش را به قتل رساند و به زندگی خود نیز پایان داد.
به‌گزارش همشهری، صبح روز یکشنبه، گروهی از مأموران پلیس شهرستان دشتستان، واقع در استان بوشهر برای دستگیری شروری سابقه‌دار راهی یکی از روستاها شدند. مأموران از مدتی قبل به‌دنبال دستگیری او بودند و این بار وقتی مطمئن شدند در مخفیگاهش حضور دارد با مجوز قضایی آنجا را به محاصره خود در آوردند.
دقایقی بعد درحالی‌که مخفیگاه متهم به محاصره کامل پلیس درآمده بود و او هیچ راه فراری نداشت مأموران از وی خواستند تا خودش را تسلیم کند. جوان شرور که خود را در یک قدمی دستگیر شدن می‌دید از همان زمان شروع به تهدید کرد که اگر مأموران راه فرارش را باز نکنند او دست به سلاح برده و با مأموران درگیر خواهد شد. شواهد نشان می‌داد او مسلح است و مقدار زیادی مهمات در اختیار دارد.
ماموران که تصورش را هم نمی‌کردند برای دستگیری متهم با چنین چالشی روبه‌رو شوند درخواست نیروی کمکی کردند. مرد مسلح هرلحظه خشمش بیشتر می‌شد و مدام مأموران را تهدید می‌کرد. حساسیت ماجرا هر لحظه بیشتر می‌شد و معلوم نبود قرار است چه اتفاقی بیفتد. در این شرایط بود که فرمانده انتظامی شهرستان و مقام قضایی منطقه از یک سو و روانشناس و مددکار اجتماعی پلیس از سوی دیگر خود را به محل حادثه رساندند. آنها تلاش داشتند تا هرطور شده جوان مسلح را آرام و او را دعوت به تسلیم کنند، اما هر لحظه خشم او بیشتر می‌شد و می‌گفت تحت هیچ شرایطی حاضر نیست خود را تسلیم کند.
خانواده جوان مسلح نیز در کنار مأموران حضور داشتند و تلاش می‌کردند تا با فرزندشان گفت‌وگو کنند، اما حتی حرف‌های مادر مرد شرور هم نتوانست او را آرام کند. مادر متهم پیشنهاد کرد دامادش که رابطه خوبی با پسرش دارد نزد او برود و با وی گفت‌وگو کند تا شاید مرد شرور خودش را تسلیم کند. او می‌گفت آنها رابطه صمیمی دارند و دامادش می‌تواند پسر خشمگین‌اش را آرام کند. در این شرایط بود که مرد جوان سراغ برادر زنش رفت. ابتدا همه‌‌چیز آرام بود اما چند دقیقه بعد از رسیدن داماد خانواده به جوان مسلح، او شروع به داد و فریاد کرد و شواهد نشان می‌داد که با او هم درگیر شده است. بعد از چند لحظه او اعلام کرد شوهر خواهرش را به گروگان گرفته و اگر کسی نزدیک شود گروگانش را می‌کشد. او عجله داشت و می‌گفت باید هرچه زودتر راه فرارش باز شود.
شرایط سخت و حساسی بود و هر لحظه امکان داشت جوان شرور تهدیدهایش را عملی کند. این شرایط حدود 10ساعت طول کشید تا اینکه جوان مسلح شروع به تیراندازی به سوی مأموران کرد. او بیشتر از صد گلوله به سوی مأموران شلیک کرد و بعد از دقایقی آرام شد. دیگر هیچ گلوله‌ای شلیک نمی‌شد. هیچ‌کس به درستی نمی‌دانست چه اتفاقی افتاده و چه بر سر مرد مسلح و گروگانش آمده است؛ تا اینکه وقتی مأموران به مخفیگاه متهم نزدیک شدند معلوم شد او بعد از به قتل رساندن گروگانش با شلیک گلوله‌ای به زندگی خودش هم پایان داده است.
سردار خلیل واعظی، فرمانده انتظامی استان بوشهر در این‌باره گفت: در جریان بازرسی مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه کلاشنیکف، 230فشنگ جنگی و بالغ بر 120پوکه فشنگ شلیک شده از طرف متهم کشف شد. وی ادامه داد: در ادامه به دستور مقام قضایی پیکر کشته‌شدگان به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :