• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 12 آذر 1398
کد مطلب : 89362
+
-

کافه مجلس

  کاندیدای مجلس یازدهم نمی‌شوم
محمدقسیم عثمانی، نماینده مردم بوکان در مجلس در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، نوشت: «برای هیچ حوزه انتخابیه‌ای در انتخابات مجلس ثبت‌نام نمی‌کنم و پس از ١٢سال نمایندگی و کار طاقت‌فرسا و با وجود اطمینان کامل به لطف و اعتماد چندباره مردم فرهیخته بوکان و حومه، با وجدانی راحت از این سمت کنار می‌روم و با دنیای آلوده سیاست خداحافظی نموده و زندگی باعزت خود را در کلاس درس و دانشگاه پی می‌گیرم.» عثمانی در نشست 26 آبان‌ماه مجلس در اعتراض به رویه علی لاریجانی، رئیس مجلس برای اداره مجلس شورای اسلامی اعلام استعفا کرد که استعفای او هنوز در بهارستان به جریان نیفتاده است.

  بازداشت‌های پیشگیرانه 
محمود صادقی، نماینده تهران با اشاره به اعتراضات به گرانی بنزین و حواشی بعد از آن به ایلنا،گفت: باید یک تحقیق و تفحص همه‌جانبه درخصوص آنچه اتفاق افتاده، صورت گیرد. باید بازداشت دانشجویانی که در تجمعات حضور نداشتند اما برای جلوگیری از اقدامات پیشگیرانه دستگیر شده‌اند، مورد بررسی قرار گیرد. این کار به هیچ عنوان محل قانونی ندارد و باید مشخص شود که چرا صورت گرفته است.

  من نماینده نمی‌شدم!
عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده تهران به اعتماد آنلاین، گفت: اگر دوستان ما به‌صورت گسترده رد صلاحیت نمی‌شدند، مطمئنم که من در لیست 30نفره تهران نبودم. اگر نیروهای اصلی اصلاح‌طلبان در کل کشور و به‌خصوص در تهران رد صلاحیت نمی‌شدند، لیستی را می‌بستیم که نه‌تنها اصلاح‌طلبان بلکه کشور به آن افتخار کند.

  مشکل قاضی‌پور
نادر قاضی‌پور، از نمایندگان حاشیه‌ساز مجلس موفق به ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نشد. او اگرچه دیروز به ستاد وزارت کشور برای نام‌نویسی مراجعه کرده بود اما نداشتن کارت ملی هوشمند سبب شد فعلا ثبت‌نام او متوقف شود. قاضی‌پور از مجلس هشتم تا‌کنون در بهارستان حاضر است.

  مجلس آینده؛ نخبه گرا یا نوچه گزین
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با برنا گفته است: از طرف برخی جریانات تأثیرگذار تلاش‌هایی وجود دارد تا در انتخابات، افرادی را به مجلس بیاورند که این افراد ‌شأن ضعیفی دارند و در یک نقش ضعیف بازی می‌کنند. نگران هستم انتخابات در کشور روزبه‌روز به جایی نزدیک می‌شود که به جای نخبه‌گزینی، نوچه‌گزینی را در انتخابات داشته باشیم. او درخصوص حضور مردم در انتخابات گفت: مردم تحت هر شرایطی حضورشان در انتخابات خوب خواهد بود. مردم ایران به وظیفه خودشان عمل می‌کنند و حتی در میان حداقل‌های موجود انتخاب خود را صورت می‌دهند. فلاحت‌پیشه در پاسخ به این سؤال که آیا در انتخابات مجلس یازدهم کاندیدا می‌شوید، گفت: نه، من تصمیم ندارم در انتخابات شرکت کنم.

این خبر را به اشتراک بگذارید