• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 12 آذر 1398
کد مطلب : 89357
+
-

برنامه‌های مدیریت شهری در هفته «تهران هوشمند»

برنامه‌های مدیریت شهری در هفته «تهران هوشمند»

هفته تهران هوشمند از امروز آغاز می‌شود و قرار است طی یک هفته آینده برنامه‌های ویژه‌ای در شهر تهران برای پیشرفت روند توسعه هوشمندسازی تهران و همچنین آشنایی بیشتر مردم با این مسئله برگزار شود. یکی از مهم‌ترین اتفاق‌های این هفته برگزاری سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند است که به بررسی دستاوردهای تهران در یک‌سال گذشته و همچنین برنامه‌های آینده برای هوشمندسازی شهرهای کشور می‌پردازد. به‌گزارش همشهری، روز گذشته محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در نشست خبری برگزاری این نمایشگاه با تشریح برنامه‌های این همایش و اهداف مدیریت شهری در این حوزه اعلام کرد: در سال۹۷ ما بیشتر مشغول برنامه‌ریزی‌ها، ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین اجرای پروژه‌‌های پایلوت بودیم. سال۹۸ نخستین سال اجرای برنامه‌هاست و برنامه تهران هوشمند به فاز اجرایی می‌رسد.

قرار است چهارمین رویداد از سلسله رویدادهای «تهران نوآور» با موضوع «شهر نوآور و توسعه کسب و کارهای فناورانه بر پایه داده» در «هفته تهران هوشمند» روز سه‌شنبه، 12آذرماه1398 با همکاری فن بازار ملی ایران در محل کارخانه نوآوری آزادی برگزار شود.

همچنین برپایی گذر نوآوری در پلازای هفت‌تیر برای آشنایی بیشتر مردم با مفاهیم و منافع شهر هوشمند، برگزاری سومین چالش نوآوری، افتتاح مراکز نوآوری و تور رایگان موزه نقشه و رصدخانه شهری تهران از برنامه‌های دیگر هفته تهران هوشمند است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهر تهران، روز گذشته در این رابطه گفت: شعار امسال همایش «شهر داده محور» است و شامل برنامه‌های متنوعی مانند نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های ارائه محصول، نمایشگاهی با حضور 50استارتاپ، کافه سرمایه و نشست کلانشهرهای کشور است. همچنین برای نخستین بار کنفرانس تهران هوشمند برای افزودن به بار علمی همایش با همکاری دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود. 2چالش هکاتون یا ماراتون برنامه‌نویسی هم در هفته شهر هوشمند برگزار خواهیم کرد. یکی کاربرد هوش مصنوعی در تحلیل داده‌های شهری است که محور هر 2چالش داده‌های شهری است.

همچنین قرار است نسخه جدید سایت و اپلیکیشن «تهران من» با امکانات بیشتر در جریان همایش تهران هوشمند رونمایی شود. به گفته فرجود، درکارتابل شهروندی، هر فردی که پرونده‌ای در حوزه شهرسازی داشته باشد می‌تواند به کارتابل خود مراجعه کرده و اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کند. همچنین سامانه۱۳۷ ارتقا داده شده و از این پس شهروندان می‌توانند علاوه بر تماس تلفنی با قابلیت ارسال عکس، فیلم و مکان به مسئولان، مشکلات خود را ثبت کنند. علاوه بر این امکان شارژ کارت بلیت‌ها و خرید بلیت مترو به‌صورت آنلاین فراهم شده است و شهروندان می‌توانند بدون مراجعه حضوری از طریق این سامانه اقدام به شارژ کارت بلیت خود کنند.
به گفته مدیرعامل فاوای شهرداری تهران، تبادل داده‌های شهری، مهم‌ترین مسئله‌ای است که در نشست‌های تخصصی رویداد تهران هوشمند مدنظر قرار دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید