• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 12 آذر 1398
کد مطلب : 89354
+
-

اجرای تله کابین فرحزاد- امامزاده داوود با سرمایه غیرنقدی

در مراسم رونمایی از تهاتر‌کارت ثمین شهر عنوان شد

پریسا امیرقاسم‌خانی  _ خبرنگار

قرار است بزرگ‌ترین پروژه‌های گردشگری شهر با سرمایه‌گذاری غیرنقدی اجرایی شوند. یکی از این پروژه‌ها مربوط به تله‌کابین فرحزاد- امامزاده داوود است که در مدیریت شهری جدید کلید آن زده شد. دیگری اجرای طرح نیلوفری در محدوده راه‌آهن است. محدوده‌ای از شهر که با کمبودهای فرهنگی و اجتماعی روبه‌روست. در مراسم رونمایی از تهاترکارت ثمین شهر که با همکاری شرکت بازار تهاتر ایرانیان و بانک شهر در محل همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، مسئولان شهری و اقتصادی حضور داشتند و ضمن اعلام این خبر درباره شیوه اقتصادی نوین تهاترکارت در شهر و گردش غیرنقدی سرمایه در شرایط اقتصادی فعلی جامعه به صحبت پرداختند.

عقد قرارداد سرمایه‌گذاری برای اجرای 2 پروژه عظیم گردشگری
  محمدمهدی سنماری، مدیرعامل شرکت یادمان سازه 

تهاتر، فرایند ارزشمندی است که در تاریخ ایران به‌علت موقعیت جغرافیایی حدود 1700سال پیش در جاده ابریشم آمده است. امروز شرکت یادمان‌سازه، مجری پروژه‌های ویژه شهری است. مأموریتی که از سوی شهردار تهران به این شرکت واگذار شده‌است. در این مأموریت تعدادی مگاپروژه شهری را برنامه‌ریزی کردیم که محوریت آنها عدم‌تصدی‌گری شهرداری است. یکی از این پروژه‌ها تله‌کابین امامزاده داوود به فرحزاد است. در نشست‌هایی که با بازار تهاتر ایرانیان داشتیم قرار شد این شرکت به‌عنوان سرمایه‌گذار در پروژه وارد شود و قرارداد سرمایه‌گذاری برای اجرا با شرکت منعقد کردیم. علاوه بر این، قرارداد سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه محور نیلوفری در محدوده راه‌آهن را نیز با شرکت بازار تهاتر ایرانیان منعقد کردیم. قرار است با جذب سرمایه‌گذار از داخل و خارج، این پروژه‌های بزرگ شهری به مراحل اجرایی نزدیک ‌شوند.

حذف نقدینگی از چرخه اقتصادی شهر
  علاءالدین ختایی، مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان 

در شبکه تهاتر کالا با حذف نقدینگی، هرگونه تهاتر بر پایه اعتباراتی است که قابلیت انتقال به دیگران را دارد و به این منظور تهاتر کارت‌هایی پیش‌بینی شده‌است. برای توسعه تهاترکارت‌ها به‌دنبال ایجاد نمایندگی‌های استانی در تمامی شهرهای کشور هستیم. ما تهاترکارت‌ها را به خارج از ایران هم بردیم در تفاهمی که با بانک شهر منعقد شده است ضمانت‌کارت‌ها و اعتبارسنجی آن انجام می‌شود و معاملات در بازار تهاتر ایرانیان صورت می‌گیرد. در معامله ابتدا خرید انجام می‌شود بعد کالا فروخته می‌شود یا بالعکس. هنگام معامله 2.75درصد بابت فعالیت نمایندگی‌ها از فروشنده اخذ می‌شود. افراد می‌توانند با سپرده‌گذاری در بانک شهر و از محل سپرده اعتبار کسب کنند و کارت خود را شارژ کنند تا بتوانند خرید انجام بدهند. مهم‌ترین تفاوت تهاترکارت با سیستم‌های دیگر تامین منابع، این است که هزینه تامین اعتبار بسیار پایین است. یکی از مهم‌ترین مزایای این روش این است که با اعتبار حاصل از فروش می‌توان خریدهای خود را انجام داد.

جلوگیری از رشد نقدینگی افسار گسیخته و ایجاد اشتغال 
  مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

در دولت نهم میزان نقدینگی کشور 600هزار میلیارد تومان بود که اکنون به 1800هزارمیلیارد تومان رسیده است و تهاترکارت‌ها می‌تواند راهی برای جلوگیری از گسترش افسارگسیخته نقدینگی در کشور باشند. برای همین باید از بنیان‌گذاران آن قدردانی کرد. همچنین تهاترکارت‌ها باعث ایجاد اشتغال در کشور می‌شوند و دولت و نهادهای حکومتی باید حامی چنین ایده‌ای باشند. این ایده باید در حوزه جهانی هم گسترش پیدا کند. اکنون ما 15کشور همسایه داریم که حدود 400میلیون نفر جمعیت دارند. باید دیپلماسی اقتصادی را جدی بگیریم. در رابطه با رشد اقتصاد کشور باید بحث تهاتر در کشورهای 15گانه همسایه را هم ببینیم.

خلق ارزش برای مشتریان 
جواد عطاران، معاون فناوری اطلاعات بانک شهر

بعد از بررسی‌های کارشناسانه مشخص شد تهاترکارت می‌تواند محصولی باشد که جریان درآمدی و خلق ارزش برای مشتریان و بانک داشته باشد. به همین منظور در اردیبهشت سال 98موافقت اصولی با این کارت از طرف بانک شهر صادر شد و تمامی ریسک‌های آن مورد مطالعه قرار گرفت. در تیر‌ماه قرارداد آن با بازار تهاتر ایرانیان منعقد و دستورالعمل آن در شهریور‌ماه صادر شد. اکنون تمامی همکاران در شعب بانک شهر توجیه شده‌اند و فرم‌ها و نمونه کارت‌های ثمین برای تهاتر کالا و معاملات در بازار تهاتر ایرانیان آماده شده‌است. بانک ضمانتنامه را در قبال سپرده نقدی صادر می‌کند و بعد از اعتبار و هویت‌سنجی، سرویس ارائه می‌دهد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید