• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 12 آذر 1398
کد مطلب : 89324
+
-

سیستان و بلوچستان تنها استان بدون اینترنت موبایل

با وجود وصل شدن اینترنت ثابت و همراه در استان‌های مختلف کشور مردم استان سیستان و بلوچستان با وجود گذشت حدود 16روز هنوز امکان استفاده از اینترنت موبایل را ندارند. هر چند اینترنت ثابت یا ADSL در این استان وصل شده است اما به گفته ساکنان این استان محروم هنوز هیچ خبری از وصل شدن اینترنت موبایل در این استان نیست. وزیر ارتباطات روز گذشته در توییتر با اعلام اینکه پیامک‌های زیادی از مردم سیستان و بلوچستان دریافت کرده است نوشت: پیگیر هستم، شمال استان برقرار شده در جنوب هم امیدوارم تا امروز مجوز صادر شود. زهرا روستا، خبرنگار ساکن زاهدان در گفت‌وگو با همشهری اما می‌گوید: تا این لحظه امکان استفاده از اینترنت موبایل در هیچ کجای استان وجود ندارد. به گفته او، در شهر زاهدان، مرکز این استان که در منطقه شمال سیستان و بلوچستان قرار دارد هنوز هم اینترنت موبایل قطع است.
به گفته این شهروند زاهدان با وجود آنکه از هفته گذشته تقریبا در همه ۳۰ استان دیگر کشور اینترنت ثابت و موبایل وصل شده است اما سیستان و بلوچستان تنها استانی است که در آن هنوز امکان استفاده مجدد از اینترنت موبایل وجود ندارد. منابع آگاه در اپراتورهای موبایل به همشهری گفته‌اند تا لحظه تنظیم خبر مجوزی برای برقراری اینترنت در سیستان و بلوچستان از سوی مراجع ذیصلاح صادر نشده است. اکثر مردم این استان به‌خاطر نبود زیرساخت‌های لازم راه ارتباطی‌شان با پلتفرم‌های جهانی اینترنت موبایل است.
زهرا روستا به همشهری می‌گوید: در جریان‌های اخیر، سیستان و بلوچستان دارای آرامش کامل بود. 

اینترنت ثابت و موبایل در استان‌هایی که شرایط ناآرام و ویژه‌تری داشتند وصل شده است اما هنوز در استان ما که آرام بوده  اینترنت موبایل قطع است.
کسی به فکر سیستان نیست؟ به گفته زهرا روستا، اهالی این استان حالا فکر می‌کنند که مثل مسائل و محرومیت‌های دیگر کسی به فکر اینترنت سیستان و بلوچستان نیست و کسی هم پیگیری یا حداقل اطلاع‌رسانی در این رابطه نمی‌کند. وصل نشدن اینترنت موبایل باعث شده تا خیلی از مردم به‌دنبال اشتراک اینترنت ثابت باشند که فعال‌سازی این سرویس‌ هم دارای محدودیت است و زمان‌بر به‌حساب می‌آید. او می‌گوید: برای بقیه استان‌های کشور به هر حال مسئولان بیانیه می‌دادند و دلایل قطع اینترنت و زمان احتمالی وصل آن را می‌گفتند. اما درباره سیستان و بلوچستان حتی کسی به ما نمی‌گوید با وجود آرامش شهرهای استان چرا اینترنت موبایل وصل نمی‌شود. نمایندگان استان هم برخلاف مناطق دیگر در این رابطه پیگیری ندارند و حرفی هم در این رابطه نمی‌زنند.
به گفته او، این مسئله باعث نارضایتی جدیدی برای مردم شده است. او می‌گوید: در کنار محرومیت‌های دیگر مردم می‌گویند حتی یک نفر پیدا نمی‌شود که به ما در این رابطه توضیح دهد. حالا این ماجرا را مردم به محرومیت‌های دیگر استان ربط می‌دهند و می‌گویند در این زمینه هم محروم شده‌ایم و کسی نیست به فکر ما باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید