• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 10 آذر 1398
کد مطلب : 89202
+
-

لغو به دلایل نامرئی

منطق می‌گفت جمعه‌شب وقتی استانداری تهران خبر داد که هوای پایتخت روز شنبه همچنان آلوده است و همه مسابقه‌های ورزشی باید تعطیل شوند، فدراسیون فوتبال تمکین کند.
سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات لیگ بلافاصله مصاحبه کرد و گفت بازی پرسپولیس-نساجی در ورزشگاه آزادی و پیکان-تراکتور در شهرقدس هنوز لغو نشده است. استدلال او این بود که ممکن است در ساعات آینده هوای تهران بهتر شود. آشکار بود که فدراسیون فوتبال به‌دلیل فشردگی تقویم لیگ، ترجیح می‌دهد در هر شرایطی بازی‌ها را برگزار کند. اما برای مسئولان وزارت کشور و استانداری تهران هم ظاهرا قابل‌قبول نبود که همه دستگاه‌ها مصوبه کمیته اضطرار را بپذیرند غیراز فدراسیون فوتبال.
شنیده‌ها حاکی از آن است که در تماس‌هایی که با مدیران فدراسیون و سازمان لیگ گرفته شده به آنها هشدار داده شده که سرپیچی‌ از دستور شورای تامین استان ممکن است برایشان دردسرساز شود.
محمد تقی‌زاده، معاون استاندار تهران، صبح دیروز در گفت‌وگویی رادیویی بر برگزارنشدن بازی‌ها تأکید کرد: «همانطور که در کمیته اضطرار آلودگی هوای شهر تهران تصمیم گرفتیم هرگونه برگزاری مسابقات و فعالیت‌های ورزشی در اماکن باز محدودیت و ممنوعیت دارد، با توجه به شاخص‌هایی که در ایستگاه‌های مختلف رصد کردیم همچنان در شرایط اضطرار به‌سر می‌بریم یعنی شاخص‌های آلودگی بالاست و همچنان محدودیت و ممنوعیت به قوت خودش باقی مانده است.» او توضیح داد که طبق تبصره3 ماده3 قانون هوای پاک، مرجع تصمیم‌گیری در چنین شرایطی «کمیته اضطرار آلودگی هوا» است و همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها مکلف به رعایت آن هستند.
با وجود رایزنی‌های زیاد، فدراسیون فوتبال تا صبح دیروز هم از موضعش عقب ننشست. حوالی ظهر مشخص شد که هوای تهران رو به بهبودی است با وجود این ناگهان سازمان لیگ اطلاعیه داد که هم بازی پرسپولیس-نساجی و هم پیکان-تراکتور لغو شده است.
تعویق بازی در ساعات ظهر دیروز آنقدر عجیب به‌نظر می‌آمد که علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم پرسپولیس، در اینستاگرامش نوشت: «یا خدا! از صاف بودن هوا دارم خفه می‌شم. من از اینجا دارم کوه‌های خرم‌آباد رو می‌بینم آنقدر هوا صافه.»
طبق مقررات وقتی یک بازی به‌دلیل شرایط آب‌و هوایی به تعویق می‌افتد، تیم مهمان در شهر میزبان می‌ماند تا بازی با 24ساعت فاصله برگزار شود. تراکتور اما دیروز به تبریز برگشت چون به آنها گفته شده بود که یکشنبه هم شرایط برگزاری بازی وجود ندارد.
به این ترتیب 2بازی مهم هفته دوازدهم لیگ‌برتر فوتبال ایران به تعویق افتاد درحالی‌که چند سؤال بی‌جواب وجود دارد: تکلیف تماشاگرانی که برای دیدن این بازی‌ها بلیت خریده بودند، چه می‌شود؟ بازی‌های به تعویق افتاده دقیقا چه زمانی برگزار خواهد شد؟ و مهم‌تر از همه با توجه به فشردگی مسابقه‌های لیگ‌قهرمانان آسیا و بازی‌های تیم ملی در بهار سال آینده، آیا لیگ‌برتر به‌موقع تمام خواهد شد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید