• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 7 آذر 1398
کد مطلب : 89021
+
-

سلمان فارسی؛ بزرگ‌ترین سریال ایرانی کلید خورد

میرباقری برای ادامه کار به ترکیه می‌رود؛ ساخت دکورهای دوران تیسفون در ایران

سلمان فارسی؛ بزرگ‌ترین سریال ایرانی کلید خورد


فهیمه پناه‌آذر‌ ـ روزنامه نگار

ساخت سریال‌های تاریخی و مذهبی در هر دوره‌ای از برنامه‌های مدیران رسانه ملی است. این روزها خبر کلید خوردن بزرگ‌ترین سریال تاریخی و مذهبی منتشر شده است؛ ساخت سریال «سلمان فارسی» که قرار است اواخر آذرماه در کرمان و بعدها جزیره قشم کلید بخورد. سریالی که پخش آن از تلویزیون با توجه به بزرگی پروژه و تصویربرداری در شهرهای مختلف ایران و کشور ترکیه ممکن است به اوایل دهه1400 برسد.
به گزارش همشهری، با آغاز تصویربرداری سریال در شهر کرمان و سپس جزیره قشم، ‌گروه بازیگران این سریال نیز تکمیل می‌شود. 

گروه تصویربرداری برای ادامه ضبط و تولید سلمان فارسی به‌مدت یک سال به ترکیه خواهند رفت که در این فاصله قرار است دکورهای دوران تیسفون و شهر جی (امروز یکی از مناطق شرقی اصفهان است) این مجموعه در ایران ساخته شود تا بلافاصله بعد از بازگشت عوامل گروه کار تصویربرداری در ایران ادامه پیدا کند.

از شجاع‌نوری تا فرهاد اصلانی 
حضور بازیگران در این سریال اعلام می‌شود و تا‌کنون علیرضا شجاع‌نوری برای ایفای نقش «سلمان فارسی» انتخاب شده و همچنین علی دهکردی و فرهاد اصلانی به مجموعه پیوسته‌اند.  فرهاد اصلانی با حضور در سلمان فارسی چهارمین همکاری خود را بعد از مختارنامه، شاهگوش و امام علی(ع) با میرباقری خواهد داشت.

از احمدجو تا اسکندری 
فیلمنامه این سریال با سرپرستی خود میرباقری و حضور امرالله احمدجو نوشته شده و حسین طاهری تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد. طراحی هنری سلمان فارسی نیز برعهده محسن شاه‌ابراهیمی است. طراحی گریم سریال را عبدالله اسکندری انجام می‌دهد.

از اچ بی‌او تا‌ای ار بی‌
همیشه ساخت سریال‌های تاریخی با سختی‌های فراوان همراه بوده از بودجه تا پروداکشن‌های بزرگ و تامین هزینه‌ها و ساماندهی خیل عظیمی از بازیگران و هنروران. حالا قرار است میرباقری که سابقه خوبی در ساخت این نوع سریال‌ها دارد، سلمان فارسی را با نگاهی به سه دوره از زندگی این شخصیت در دوران ایران باستان، بیزانس و صدر اسلام روایت کند. اما نکته قابل توجه این است که با وجود سریال‌های بزرگ تاریخی از «بازی تاج و تخت» محصول کمپانی آچ بی‌او گرفته تا سریال‌های دیگر که در این 2 سال اخیر انتظارات مردم از سریال‌های تاریخی را بالا ببرد. دهه 70 علاوه بر سریال‌های تاریخی ساخته شده، سریال‌های تاریخی- مذهبی در دستور کار قرار گرفت که 2سریال «امام علی» داوود میرباقری و «ولایت عشق» مهدی فخیم‌زاده اواخر این دهه پخش شد و توانست مخاطبان زیادی را جذب کند. در دهه80 نیز سریال «مختارنامه» در کنداکتور سیما قرار گرفت. با این حال دهه90 با وجود پخش سریال‌های تاریخی چون «بانوی عمارت» اما این سریال‌ها به نسبت دهه‌های قبل از پروژه‌های بزرگ سازمان به‌حساب نمی‌آیند اما خبر تولید «سلمان فارسی» به‌عنوان بزرگ‌ترین سریال تاریخی به لحاظ هزینه و پروداکشن و... می‌تواند بار دیگر توجه‌ها را به سمت تلویزیون جلب کند.





ماکت دکور شهر مدائن - عکس‌:حمید محمدنظر

 

این خبر را به اشتراک بگذارید