• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 7 آذر 1398
کد مطلب : 88951
+
-

فانوس دستمان گرفتیم تا بتوانیم در میان انبوه خبرهای بد، تعدادی خبر خوب پیدا کنیم

شادی نکردن به‌خاطر مردم

شادی نکردن به‌خاطر مردم


همچنان صدر اخبار رسانه‌های کشور در تسخیر خبرهای مربوط به گرانی و سهمیه‌بندی بنزین، طرح حمایت معیشتی و ناآرامی‌های هفته‌های گذشته است. خب، معمولا هم در این وضعیت نمی‌توان انتظار شنیدن خبر خوب را داشت، اما باز هم نباید ناامید شد. ما با امیدواری به جست‌وجوی خبرهای خوشحال‌کننده میان انبوهی از خبرهای بد و تلخ پرداختیم و توانستیم 10خبر را برایتان جمع کنیم. این خبرها شاید نتوانند همه تلخی خبرهای بد هفته‌های گذشته را از کام شما ببرند، اما حتما می‌توانند کمی لبخند را مهمان صورت شما کنند.



بازگشت دوباره الواح هخامنشی
احتمالا خاطرتان هست که همین چند وقت قبل تعداد زیادی از الواح هخامنشی به کشورمان بازگردانده شد. حالا هم خبر رسیده که قرار است تعداد دیگری از این الواح به کشورمان پس داده شود. این خبر خوب را جبرئیل نوکنده، رئیس موزه ملی ایران داده و گفته که با توجه به مکاتبات صورت گرفته با مؤسسه شرق‌شناسی شیکاگو، تعداد دیگری از این الواح نیز در حال بسته‌بندی است و درصورت مجوز وزارت خزانه‌داری به‌صورت یکجا به ایران بازمی‌گردد.




شهر دوست‌دار کتاب برای تهران
یک خبر خوب داریم برای دوست‌داران کتاب و کتابخوانی. احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر، در جریان برنامه کتابگردی خبر داده که زمین کنار ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی بلوار فرحزاد، تقاطع دادمان، روبه‌روی بیمارستان آتیه طی مذاکرات شهرداری تهران با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار است به شهر دوست‌دار کتاب تبدیل و مبلمان آن متناسب با رده سنی کودکان و نوجوانان تبدیل به فروشگاه شود.









دختر نوجوان روی سکوی قهرمانی
هفته‌ای نیست که خبری از افتخارآفرینی زنان و دختران ورزشکار ایرانی نداشته باشیم. این هفته هم خبر رسیده که یک دختر نوجوان ورزشکار ایرانی دوباره یک سکوی قهرمانی جهان را فتح کرده است. هفته گذشته مسابقات جهانی کونگ‌فو به‌مدت یک هفته در شهر باکو آذربایجان برگزار شد. طناز نصیری، ورزشکار شهر هفشجان هم توانست در این مسابقات مقام قهرمانی و مدال طلای جهانی کونگ‌فو را از آن خود کند. او در رده سنی نوجوانان در این مسابقات شرکت کرده بود.









افتخارآفرینی پژوهشگران ایرانی

براساس انتشار لیست نهایی پژوهشگران پراستناد دنیا در سال۲۰۱۹، ۱۲ پژوهشگر ایرانی بین پراستنادترین پژوهشگران برتر دنیا قرار گرفته‌اند. شرکت کلاریویت آنالتیکز هرساله به معرفی پراستنادترین پژوهشگران دنیا می‌پردازد. این فهرست شامل گروهی از پژوهشگران علوم و علوم اجتماعی می‌شود که در طول یک دهه گذشته با انتشار مقالاتشان توانسته‌اند بیشترین تعداد استنادها را دریافت کنند. پژوهشگران براساس فعالیتشان در ۲۱ رشته موضوعی انتخاب شده‌اند.








ممنوعیت حبس به‌خاطر مهریه

هر سال آمار زندانیان مهریه به‌عنوان یک خبر بد و تلخ اعلام می‌شود، اما حالا این خبر خوب را داشته باشید که براساس مصوبه اخیر مجلس، حبس و حتی بازداشت موقت محکومان مالی موضوع مهریه طبق قانون ممنوع شد. سیداسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور، گفته که بر اساس تبصره الحاقی به ماده 7 قانون محکومیت‌های مالی، حبس یا بازداشت متعهدان مهریه ممنوع شد، مگر اینکه زوجه توانایی مالی همسرش و امتناع وی از پرداخت را اثبات کند.







صندوق حمایت برای سربازان ماهر
این هفته هم یک خبر خوب داریم برای سربازان و آن هم تشکیل صندوق حمایت از مهارت‌آموزی و اشتغال سربازان است. این خبر خوب را سردار کمالی، سخنگوی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح، داده و گفته که صندوق حمایت از مهارت‌آموزی سربازان با هدف ارائه تسهیلات تصویب و قرار شد به‌زودی و پس از نگارش آیین‌نامه‌ها اجرایی شود. او افزوده که می‌خواهند از ظرفیت مجلس شورای اسلامی هم برای مهارت‌آموزی به سربازان و وضع قوانین استفاده کنند.








خودروهای دودزا در بن‌بست
قطعا فصل سرما برای شهرهای بزرگی مثل تهران همیشه با چالش آلودگی هوا همراه است. اما خبر خوب در این خصوص اینکه جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس پایتخت از اجرای طرح برخورد با خودروهای دودزا در ۶۰نقطه تهران خبر داده است. سرهنگ موسوی‌پور گفته که با توجه به افزایش آلودگی هوای تهران، طرح برخورد با خودروهای دودزا در ۶۰ نقطه از تهران اجرا و با خودروهایی که معاینه فنی نداشتند و دودزا بودند، طبق قانون برخورد شد. اجرای این طرح ادامه دارد.









کاوه به‌خاطر مردم شادی نکرد
قطعا گلزنی لژیونرهای ایرانی در مسابقات لیگ‌های مختلف دنیا می‌تواند یک خبر خوب باشد، اما آنچه باعث شد در این صفحه از کاوه رضایی، بازیکن حاضر در لیگ بلژیک بگوییم این است که او در دیدار چند شب قبل 2 تیم سنت‌ترویدنس و شارلوا، 2گل از 3گل تیمش را زد. ولی کاوه بعد از گل‌ها، به‌علت مشکلات اخیر پیش آمده برای مردم ایران شادی گل نکرد. او یکی از بازیکنانی بود که قبل از این بازی بیانیه اعتراضی ملی‌پوشان فوتبال ایران نسبت به مشکلات پیش آمده را امضا کرده بود.











هوشمندسازی مدارس شهرهای کوچک
چه خبری بهتر از خبر رسیدن امکانات بیشتر برای مدارس شهرهای کوچک و محروم. مهرداد ترابیان، مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از اتصال مدارس شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها در راستای عدالت آموزشی به شبکه ملی اطلاعات خبر داده و گفته است: براساس دستور وزیر ارتباطات برای هوشمندسازی مدارس شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها، جلسه بررسی توپولوژی فنی اتصال مدارس با حضور مدیران دستگاه‌های وزارت ارتباطات برگزار شد.








فوتسال ایران همچنان در صدر آسیا
هفته گذشته خبر رسید که تیم‌ملی فوتبال ایران جایگاه نخست آسیا را در رده‌بندی فیفا از دست داد، اما خبر خوب اینکه تیم ملی فوتسال ایران در رده‌بندی جدید همچنان در رده چهارم جهان و اول آسیا قرار گرفته است. سایت  «futsalworldranking» مثل ماه‌های گذشته جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال را اعلام کرد که تیم ملی کشورمان با کسب ۱۶۴۴ امتیاز، همچنان در جایگاه چهارم جهان و اول آسیا قرار گرفت. برزیل، اسپانیا و روسیه، رتبه‌های اول تا سوم هستند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید