• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 6 آذر 1398
کد مطلب : 88877
+
-

پیدا کردن گوشی مسروقه

   افزایش، کاربرد و گرانی انواع گوشی تلفن همراه به‌خصوص گوشی‌های گرانقیمت هوشمند جدید که این روزها به جزئی از زندگی کاربران تبدیل شده است، انگیزه کافی برای سرقت این گوشی‌ها توسط برخی سارقان را فراهم کرده است. اگر شما هم ازجمله افرادی هستید که گوشی تلفن همراه‌تان به سرقت رفته باید با طی کردن مراحل قانونی از طریق مراجع قضایی اقدام کنید.
  برای شکایت از سرقت تلفن همراه سرعت عمل، تهیه مدارک لازم و درستی انجام مراحل مختلف مانند سوزاندن سیم‌کارت یا اقامه دعوا در مراجع قضایی ذی‌ربط اصلی ضروری است. بر این اساس بعد از سرقت گوشی همراه‌تان، در نخستین گام باید با مراجعه به دفاتر اپراتورهای تلفن همراه مربوطه و ارائه مدرک شناسایی معتبر
سیم کارت گوشی را بسوزانید.
  مراجعه به نزدیک‌ترین دادسرای محل وقوع جرم گام بعدی شما برای پیگیری سرقت گوشی همراه‌تان است تا فرایند قانونی رهگیری گوشی از مجاری قانونی و ارسال نامه به اپراتورهای مختلف برای رصد گوشی سرقت شده آغاز شود.
  توجه داشته باشید که برای طرح شکایت در مراجع قانونی، در دست داشتن مدارک شناسایی هویت فردی و گوشی سرقت شده ضروری است چرا که در غیراین صورت روند پیگیری یا انجام نمی‌شود یا به کندی پیش خواهد رفت.
  علاوه بر کارت ملی یا شناسنامه مالک و دوبرگ فتوکپی آن، در اختیار داشتن اصل و دو برگ فتوکپی از فاکتور خرید تلفن همراه، اصل و دو برگ فتوکپی از شماره سریال پشت جعبه تلفن همراه (کد IMEI) از مدارک مورد نیاز برای انجام این کار است.
  درصورتی که جعبه گوشی تلفن همراه شما مفقوده شده یا در دسترس نیست می‌توانید شماره سریال گوشی تلفن همراه به سرقت رفته خود را از طریق شماره‌گیری# 06# * به دست آورید، البته قبلا هنگام خرید تلفن همراه باید توجه داشته باشید که گوشی خریداری شده شما حتما دارای مجوزبوده و از فروشند پیش فاکتور دریافت کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید