• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 5 آذر 1398
کد مطلب : 88780
+
-

رصد شفافیت مدیریت شهری توسط سازمان‌های مردم‌نهاد

بهاره آروین با اشاره به برگزاری همایش «تجربه شفافیت» در دی‌ماه سال‌جاری، گفت: در این همایش که قرار است به‌صورت سالانه برگزار شود، سازمان‌های مردم‌نهاد به رصد شفافیت مجموعه‌های مدیریت شهری می‌پردازند تا مقدماتی مهیا شود که به‌تدریج شاهد فراگیر‌شدن گفتمان شفافیت باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران در جلسه هم‌اندیشی با سمن‌های فعال در حوزه شفافیت و مبارزه با فساد اظهار داشت: یکی از اهداف تشکیل این جلسه شکل‌دهی زنجیره ذی‌نفعان شفافیت و انجام کارهای مشترک از سوی سمن‌های حوزه شفافیت است.
آروین ادامه داد: شهرداری تهران به پیشنهاد کمیته شفافیت در دی‌ماه سال‌جاری همایشی را به نام «تجربه شفافیت» برگزار خواهد کرد. یکی از محورهای همایش تقدیر از فعالان مدیریت شهری کشور در حوزه شفافیت است. همچنین مسابقه تحلیل داده‌های وب‌سایت شفاف از بخش‌های جانبی این همایش یک‌روزه خواهد بود و برپایی یک نمایشگاه جانبی را هم درنظر داریم تا دستگاه‌ها دستاوردهای خود را در حوزه شفافیت معرفی کنند. رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران تصریح کرد: تصمیم ما این است که برای رصد اقدامات مدیریت شهری در حوزه شفافیت از ظرفیت سمن‌های فعال در حوزه شفافیت و مبارزه با فساد کمک بگیریم و ما تنها تسهیلگر این کار باشیم.
آروین افزود: هدف ما این است که آن دسته از مجموعه‌ها که در راستای شفافیت کار کرده‌اند، بدانند کار آنها دیده می‌شود. این باعث می‌شود سال آینده تعداد بیشتری از مجموعه‌های شهری به این جرگه بپیوندند. این کار درواقع تقدیر از کسانی است که در این عرصه پیشروتر بوده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید