• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 5 آذر 1398
کد مطلب : 88759
+
-

اجتماع بزرگ مردم تهران برای دفاع از امنیت

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی علیه دولت، تجمع تهران را به یک همایش جناحی تبدیل کرد

امنیتی
اجتماع بزرگ مردم تهران برای دفاع از امنیت

مردم تهران روز گذشته در میانه هفته از مسیرهای چهارگانه‌ای که تعیین شده بود خود را به میدان انقلاب رساندند تا حماسه 4آذر را رقم بزنند؛ «اجتماع بزرگ حمایت از امنیت و آرامش و اقتدار کشور» در اعتراض به آشوب‌ها و تخریب اماکن عمومی صورت گرفته بود و برخی پلاکاردهایی که مردم دیروز حمل می‌کردند با مضامینی مثل «مرگ بر فتنه‌گر»، «ملت ما بیدار است از فتنه‌گر بیزار است»، «هیهات منا‌الذله»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «ما همه باهم هستیم، پشت ولایت هستیم»، «نه آشوب، نه بلوا فقط حق فقرا»، «مرگ بر منافق و آشوبگر» و «بحر پرتلاطم است؛‌ فتنه خیز و بی‌امان/ در مصاف این ستیز، پشت ناخدا بمان» حمایت تجمع‌کنندگان از ولایت و حریم امن کشور و همچنین انزجارشان از اغتشاش و حامیان اغتشاشگران را نشان می‌داد، با این حال برخی پلاکاردهای دیگر مضامینی علیه دولت را داشت؛ مضامینی مثل «با صف اول نشینان فاش می‌گویم راز، اعتراض ما سر جای خودش است باز» یا «مجلس بی‌کفایت، دولت بی‌لیاقت، حاصل انتخاب است» و البته مضمون پرتکرار «مسئولان ذوق نکنند! مخالف گرانی‌ها هستیم» نشان می‌داد جریانی بدسلیقه با مصادره جناحی این اجتماع بزرگ ستودنی، به‌دنبال ضربه به دولت است. بسا که در قطعنامه پایانی اجتماع حمایت از امنیت و آرامش کشور، بندهایی به تخریب دولت پرداخته بود، آنجا که دولت متهم به بی‌تدبیری در نحوه و اجرای افزایش نرخ بنزین شده و آمده است: « با اعتراض جدی نسبت به بی‌تدبیری صورت گرفته در نحوه و زمان اجرای افزایش نرخ بنزین آن هم در مقطع حساسی که با فتنه‌انگیزی استکبار و دولت‌های مرتجع منطقه، جبهه مقاومت و کشورهای پیرامونی ایران دستخوش التهابات بود و در داخل نیز تورم و گرانی بی‌سابقه ناشی از تحریم‌های ظالمانه و ضعف مدیریت، معیشت مردم را هدف قرار داده است، اهتمام واقع‌بینانه غیرشعاری در کاستن از آثار تورمی و گرانی کالا و خدمات ناشی از مصوبه اخیر و جبران خسارات آسیب‌دیدگان از اغتشاشات اخیر و توجه جدی به‌نظرات کارشناسان دلسوز انقلابی را وظیفه مسئولان می‌دانیم.» یا آن بندی از قطعنامه که نوشته بود:« دفاع حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از مصوبه سران قوا در موضوع مدیریت سوخت را که در واقع حمایت هوشیارانه از کیان نظام و کلیت قوای سه‌گانه کشور، که دو قوه آن برگرفته از رأی ملت است دانسته و به‌عنوان مطالبه جدی ملت، بررسی چرایی بی‌تدبیری در شیوه و زمان اجرای مصوبه و ضرورت ریشه‌یابی و شناسایی عناصر دخیل در این اقدام و پاسخگویی منطقی مسئولان را خواهانیم.» در قطعنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنین آمده است: «بیانات هوشمندانه، شجاعانه و حکیمانه قافله‌سالار صبر و بصیرت در دفاع از کیان اسلام و نظام مقدس اسلامی در فضای غبارآلود این ایام را عامل شکست توطئه جهانی و جدایی صف ملت از اغتشاشگران و اشرار دانسته، ضمن تجدید میثاق با رهبر مقتدر و مقتدای عظیم‌الشأن عزیزتر از جان‌مان، آمادگی تا پای جان خود برای اطاعت محض از فرامین معظم‌له به‌عنوان فصل‌الخطاب، تنها راه غلبه بر مشکلات و مایه عزت و سربلندی ملت و کشور اعلام می‌نماییم.»

در راهپیمایی روز گذشته علاوه بر مردم همیشه در صحنه، مسئولان دولتی مثل علی ربیعی، سخنگوی دولت و همچنین سایر مسئولان کشور مثل آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان حضور داشتند. خبرگزاری یونایتدپرس در تشریح این تجمع بزرگ نوشت: هزاران شهروند ایرانی در تهران، پایتخت ایران حمایت خود از حکومت ایران را بعد از چند روز ناآرامی ناشی از گرانی قیمت بنزین نشان دادند. شرکت‌کنندگان در این تجمع شعارهایی را در حمایت از مقامات حکومتی و علیه «آمریکا» و «اسرائیل» سر دادند.
به گزارش فارس، یونایتدپرس نوشت: شهروندان ایرانی با تجمع در «میدان انقلاب» همچنین حمایت خود از «سیدعلی خامنه‌ای» رهبر انقلاب اسلامی ایران را نشان دادند.


از خط قرمز ما عبور کنید، نابودتان می‌کنیم
 سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز سخنران اجتماع بزرگ مردم تهران بود. او با تقدیر از این حماسه‌ای که مردم آفریدند، گفت: درود بر شما مردمی که در لحظه تاریخی اسلام نقش آسمانی را روی زمین ترسیم کردید. امروز که شما اینجا جمع شده‌اید تیر خلاصی به سیاست‌های تجاوزکارانه و امیدهای واهی بزرگ‌ترین دشمن تاریخ بشر زده‌اید. به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه اگر امروز از آسمان به این نقطه نگاه شود شما واژه شرف، آزادگی و فداکاری و دلدادگی را به امام روی زمین ترسیم کرده‌اید، گفت: ‌شما در حال ساختن تاریخ هستید. شما از واقعه‌های دردناک صدر اسلام درس گرفته‌اید. ‌ای ‌کاش شما در فرازهای سخت اسلام بودید و از امام دفاع می‌کردید. البته امروز هم همین کار را می‌کنید و از امام دفاع می‌کنید. تاریخ همانند شما را هرگز ندیده و شاید نبیند.
سردار سلامی با بیان اینکه ملت عزیز ایران باور کنید ما در یک جنگ بزرگ جهانی هستیم، گفت: جنگی که در خیابان‌های ما آغاز شد یک نقشه جهانی بود. شما دقیق عمل کردید، آن لحظه که نمی‌بایست به پیاده‌نظام‌ها بپیوندید، نجیبانه صف خود را جدا کردید؛ امروز که باید به صحنه بیایید، آمدید. اسلام جاودانه شد، ایران سرافراز شد، امروز دشمن از شکوه حضور شما ناامید شد و تیر خلاص زده شد.
سلامی تصریح کرد: فتنه‌ای که در روزهای اخیر اتفاق افتاد حاصل همه تلاش‌های شکست‌خورده دشمن طی 40 سال گذشته و این چند روز گذشته بوده است.

بنزین بهانه بود
فرمانده سپاه سپس گفت: دشمن ماه‌ها منتظر بود؛ نمی‌توانست حادثه بسازد، اما منتظر حادثه‌ای بود تا از آن استفاده کند. دشمن حتی می‌خواست از پوشک بچه هم استفاده کند. بنزین بهانه بود. دیدید که به صحنه آمد و همه جا را آتش می‌زد. این مفهوم دمکراسی و حقوق بشر در منطق آمریکایی‌ها بود. سلامی گفت: ترامپ جلسه استیضاح را نرفت، در کاخ سفید ماند و اتاق فرماندهی تشکیل داد تا ایران را شکست دهد. باور کنید ما رصد می‌کردیم. این بار همه توان خود را به صحنه آورد؛ جنگ حداکثری راه انداخت. همه پیاده‌نظام مزدور داخلی را به صحنه آورد؛ حتی ناو هواپیمابری که ماه‌ها بود از ترس نیروی‌های ما عقب مانده بود جلو آمد. من به آنها می‌گویم دیر شده است. همه‌‌چیز تمام ‌شده است. به صهیونیست‌ها هم می‌گویم او همیشه دیر می‌آید منتظر او نباشید، نابود که شدید می‌آید، آن‌وقت دیگر دیر است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه دشمن هزاران میلیارد علیه ما هزینه کرده، ولی نتیجه نگرفته است، گفت:‌ دشمن علیه ما در جنگ اقتصادی است. ما اطلاعات محرمانه‌ای داریم که سفیر یکی از کشورها سایر سفرا را جمع کرده و به آنها گفته که به اروپایی‌ها بگویید ایرانی‌ها در حال بریدن وابستگی اقتصاد خود از نفت هستند. پس راه نفت ایران را باز کنید؛ وگرنه اقتصاد ایران از نفت مستقل می‌شود. ما امروز به خیمه دشمن نزدیک شده‌ایم و دشمن دیگر نفس ندارد. در برابر ارتش و سپاه ما هیچ قدرت ایستادگی و یارای عکس‌العمل ندارد. ما به پیش می‌رویم. مردم انقلاب را با گرانی و بنزین عوض نمی‌کنند، همه می‌دانند بنزین بهانه است.

نوبت مسئولان است
فرمانده سپاه تأکید کرد:‌ من به نیابت همه شما به مسئولان کشور عرض می‌کنم ملت آمد و وظیفه خود را انجام داد. اکنون نوبت ما مسئولان است که کمربندها را ببندیم، میان مردم حرکت کرده و مشکلات آنها را حل کنیم. مردم ما بزرگ هستند و ما با شماییم. پیشمرگ و فدایی شما مردمیم. جان ناقابل ما هدیه‌ای است به شما مردم. سلامی در بخش دیگری از این سخنرانی خطاب به دشمنان گفت: شما ما را در میدان نبرد تجربه کردید، سیلی‌های محکمی خوردید، نتوانستید پاسخ هم بدهید؛ بعضی از این سیلی‌ها را همه جهان دیده است، برخی را هم ندیده است. وی خاطر نشان کرد: منتظر باشید از خط قرمز ما عبور کنید، نابودتان می‌کنیم. وی اظهار کرد: ما نجابت به خرج دادیم، مدارا کردیم؛ اما مراقب باشید صبر ما انتها دارد. به ملت ایران احترام بگذارید، مودب باشید؛ اگر این انرژی متراکم آزاد شود، هیچ دشمنی در هیچ جای جهان امنیت نخواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید