• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 2 آذر 1398
کد مطلب : 88492
+
-

لیگ برتر یا لیگ ایران‌مال؟

«عدم‌اجرای مقررات، عدم‌ثبات در تصمیم‌گیری از سوی مدیریت، عدم‌برخورد قاطع با تیم‌های خاطی و بسیاری مسائل دیگر باعث شد لیگ امسال کشتی خیلی پرتنش باشد.» این بخشی از انتقادهای هادی حبیبی، سرمربی یکی از 4تیم نیمه‌نهایی لیگ‌برتر کشتی است. لیگی که با 7تیم در2 گروه شروع شد، از هر گروه یک تیم کنار کشید و حتی تا چند روز قبل از مبارزه‌های نیمه‌نهایی، یکی از 2 تیم صعود کرده گروه اول هم گفته بود نمی‌خواهد ادامه بدهد. شگفتی نیمه‌نهایی، پیروزی تیم اترک خراسان‌شمالی بود؛ همان تیمی که گفته بود نمی‌خواهد مسابقه بدهد. شاگردان بهروز یاری ناباورانه تیم تا ثبت جهانی توس با سرمربیگری مجید خدایی را شکست دادند و به فینال رسیدند.
لیگ‌برتر کشتی آزاد دیروز در حالی به پایان رسید که بسیاری از بازی‌های مهمش پخش تلویزیونی از شبکه‌های سراسری نداشت. صداوسیما حتی نبرد حساس دیروز بین اترک و توس را هم پخش نکرد؛ مسابقه‌ای که یکی از کشتی‌گیرانش حسن یزدانی، بهترین ستاره حال حاضر کشتی ایران بود.شائبه‌برانگیزترین اتفاق نیمه‌نهایی و فینال لیگ، انتخاب اسپانسر این مسابقه‌ها بود. درحالی‌که از مدت‌ها پیش مشخص بود تیم متمول « ایران‌مال» یکی از 4تیم نیمه‌نهایی است، سازمان لیگ و فدراسیون کشتی، این برند را به‌عنوان اسپانسر مسابقات انتخاب کرده بودند. تقریبا تمام تابلوهای کنار تشک سالن 12هزار نفری آزادی به ایران‌مال اختصاص پیدا کرده بود! آیا اشتباه است اگر بقیه تیم‌ها در بی‌طرفی سازمان لیگ و فدراسیون کشتی شک کنند؟
بد نیست بدانید ایران‌مال تنها تیمی بود که در لیگ‌برتر کشتی آزاد، همه مسابقه‌هایش از شبکه‌های سراسری زنده پخش شد. در همین مورد آخر که نیمه‌نهایی بود، بازی ایران‌مال با دانشگاه آزاد در حالی پخش شد که از قبل مشخص بود نبردی یکطرفه است چرا که دانشگاه آزاد از ترکیب دومش استفاده می‌کند، در عوض مسابقه اترک و توس که رقابتی نزدیک بود و 5-5 تمام شد، روی آنتن نرفت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید