• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 30 آبان 1398
کد مطلب : 88356
+
-

زورگیران خشن به طعمه های‌شان شلیک کردند

زورگیران خشن به طعمه های‌شان شلیک کردند

3 زورگیر خشن که قصد سرقت گوشی موبایل دو دانش آموز را داشتند وقتی با مقاومت آنها روبه‌رو شدند با اسلحه تیراندازی کرده و آنها را مجروح کردند. 

به‌گزارش همشهری، این حادثه روز 13 آبان ماه امسال در شهر دلگان واقع در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که 2 دانش‌آموز دبیرستانی در راه برگشت به خانه بودند که در یکی از خیابان‌ها ناگهان 3 جوان موتورسوار که نقاب به چهره زده بودند سد راه آنان شدند. این افراد که مسلح به کلت‌کمری بودند هدف‌شان زورگیری گوشی موبایل دو دانش آموز بود. با اینکه آنها اسلحه‌های شان را به سوی دو دانش آموز گرفتند و شروع به تهدید کردند اما آنها حاضر نبودند گوشی‌های‌شان را به زورگیران بدهند و در برابرشان مقاومت کردند. زورگیران از این مقاومت غافلگیر شده بودند و از سویی ممکن بود شهروندان متوجه حضور آنها شده و پلیس را خبر کنند. در این شرایط بود که سارقان مسلح دست به اسلحه بردند و با شلیک گلوله هر دو دانش‌آموز را از ناحیه پا مجروح کرده و به این ترتیب موفق به سرقت گوشی‌های شان شدند. 

دقایقی از فرار زورگیران می‌گذشت که دو دانش‌آموز مجروح به بیمارستان منتقل شدند. با وجود اصابت گلوله اما خطری جان آنها را تهدید نمی‌کرد. آنها در بیمارستان جزئیات بیشتری از این زورگیری مسلحانه را برای ماموران پلیس بازگو کردند و سرنخ‌های موثری را در اختیار کارآگاهان پلیس امنیت قرار دادند. چند روز از این حادثه می‌گذشت که سرانجام ماموران توانستند هویت 3‌سارق تحت‌تعقیب را شناسایی کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد که آنها که 23، 25 و 26‌ساله هستند با نقشه قبلی دست به این سرقت زده‌اند.
در این شرایط بود که روز‌گذشته ماموران در 3‌عملیات همزمان در دلگان 3‌متهم را در مخفیگاه‌شان دستگیر کردند. هرچند کلت‌کمری متهمان در مخفیگاه‌شان کشف نشد اما آنها اعتراف کردند که کلت را در یک ساختمان مخروبه پنهان کرده‌اند و به این ترتیب اسلحه آنان نیز کشف شد. متهمان در بازجویی‌ها اعتراف کردند که انگیزه‌شان از این زورگیری مالی بود. آنها گفتند که قصد نداشتند به دو دانش آموز آسیبی وارد کنند اما چون آنها مقاومت کردند مجبور به استفاده از اسلحه شده‌اند. سردار احمد طاهری، جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در این‌باره به همشهری گفت: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی به‌عنوان حفظ جان و مال و ناموس مردم به‌هیچ‌وجه اجازه نخواهد داد افرادی شرور با اعمال مجرمانه خود امنیت شهروندان را به مخاطره اندازند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید