• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 30 آبان 1398
کد مطلب : 88345
+
-

خبرهای کوتاه/ایران

  ادعای مشاجره بین روحانی و رحیم‌پورازغدی
عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس از مشاجره لفظی حسن روحانی و حسن رحیم‌‌پور‌ازغدی در نشست سه‌شنبه شب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درباره بنزین خبر داد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی مدعی شده است که آقای رحیم‌‌پور‌ازغدی از رئیس‌جمهور که رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هم محسوب می‌شود، خواست که با توجه به گران کردن بنزین از سوی دولت و ایجاد التهاب در کشور، کمی در این‌باره توضیح دهد. سلیمی ادعا کرده که پس از این اظهارنظر آقای رحیم‌پور و درخواست برای پاسخگویی رئیس‌جمهور، مباحث تندی مطرح می‌شود که بعد از جدل تند صورت‌گرفته، حسن روحانی جلسه این شورا را ترک می کند.

  احضار حافظ منافع آمریکا به وزارت خارجه
مارکوس لایتنر، سفیر سوئیس در ایران به‌عنوان حافظ منافع ایالات متحده آمریکا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران نسبت به دخالت‌های آمریکا در امور داخلی ایران به وی ابلاغ شد. در پی برخی ناآرامی‌های بنزینی در ایران وزیر خارجه آمریکا و سخنگوی وزارت خارجه این کشور در موضعگیری‌های متعدد در امور داخلی ایران دخالت کرده بودند. پیش‌تر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان به‌شدت از دخالت آمریکا در امور ایران انتقاد کرده و گفته بود: اعتراض قانونمند حق مردم است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده است و نیازی به یادآوری و حمایت مزورانه رژیم‌هایی که هدف رسمی خود را وادار کردن ایران به اجرای خواسته‌های غیرمشروع و ضد‌قانونی آنها از طریق تحمیل فشار اقتصادی - حتی در حوزه غذا و دارو - بر شهروندان ایرانی اعلام کرده‌اند، ندارد.

  دخالت ، رکن دوم سیاست خارجی آمریکا شده
سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه  با اشاره به تصویب لایحه دموکراسی و حقوق بشر هنگ کنگ در سنای آمریکا و دخالت آشکار در امور داخلی چین اظهار داشت: پس از روند خروج از معاهدات بین‌المللی به عنوان یک ضد هنجار، دخالت در امور داخلی سایر کشورها تبدیل به رکن دوم سیاست خارجی رژیم آمریکا شده است.
به گزارش وزارت‌خارجه، وی با تاکید بر اینکه سرقت مفاهیم حقوق بشری، مشروعیتی برای سیاست خارجی گستاخانه آمریکا ایجاد نمی‌کند افزود: ایران تصویب لایحه دموکراسی و حقوق بشر هنگ‌کنگ در سنای آمریکا را در این چارچوب ارزیابی کرده و قاطعانه محکوم می کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید