• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 29 آبان 1398
کد مطلب : 88247
+
-

کاریابی بین‌المللی در همدان

نیروی کار داخلی استان همدان به کشورهای ترکیه، آلمان، سودان و استرالیا اعزام می‌شود

فاطمه کاظمی _  همدان - خبرنگار

 اولین موسسه کاریابی بین‌المللی در استان همدان در حالی آغاز به کار کرده است که به گفته رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، نیروی کار داخلی از استان پس از‌ آموزش‌های لازم زبان خارجه اعزام خواهند شد. 
احمد توصیفیان با بیان این که 20موسسه کاریابی دارای مجوز از اداره ‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان همدان فعالند، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 3هزار و 993 نفر از کارجویان در کاریابی‌های غیردولتی استان ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد هزار و 533 نفر از سوی کاریابی‌ها در مکان‌های مختلف مشغول به کار شده‌اند. وی اظهار کرد: علاوه بر اقدامات و برنامه‌های دولت در حمایت از اعزام نیروی کار داخلی به کشورهای هدف که عموما از طریق شناسایی فرصت‌های بالقوه و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سایر کشورها صورت می‌پذیرد، دفاتر کاریابی نیز با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به عقد قرارداد می‌کنند که در این زمینه موفقیت‌هایی هم داشته‌اند.
توصیفیان اعزام نیروی کار را یک ظرفیت در زمینه اشتغال در کشور خواند، به‌طوری که می‌تواند موجب انتقال تکنولوژی از کشورهای پیشرفته به داخل شود.

این مسئول تاکید کرد: این مراکز علاوه بر شناسایی فرصت‌های شغلی در بازار کار بین‌المللی، در این حوزه مشاوره شغلی ارائه می‌کنند، اما ضروری است مراکز کاریابی فعالیت‌های خود را حرفه‌ای کنند.
توصیفیان گفت: امروز موضوع رونق صادرات غیرنفتی بسیار حائز اهمیت است و اعزام نیروی کار به خارج از کشور در قالب خدمات فنی و مهندسی، می‌تواند یکی از وجوه قابل‌ توجه صادرات غیرنفتی باشد.
فریده آریان‌مهر، موسس نخستین کاریابی بین‌المللی در استان همدان، هم گفت: در طول 17 سالی که در زمینه کاریابی فعالیت می‌کنم، نامی از موسسه کاریابی بین‌المللی در استان همدان نبود تا اینکه به درخواست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اقدام به دریافت مجوز این موسسه برای همدان کردیم و مراحل مختلفی برای دریافت این مجوز طی شد.

وی با بیان این که اعزام نیروی کار به خارج از کشور هزینه‌هایی دارد، اما برای کشور یک فرصت هم محسوب می‌شود، اظهار کرد: حضور پررنگ بر سر سفره اقتصاد جهانی بسیار مهم است و چه خوب که استان همدان هم از این سفره بهره ببرد. هدف من فرار مغزها نیست، چون فرار مغزها فرار نیروی انسانی است. چه خوب که نخبگان ما ورزیده‌تر به کشور و استان برگردند.
این مسئول عنوان کرد: در زمینه آموزش فنی و حرفه‌ای و همچنین زبان خارجه با موسسات قرارداد بسته‌ایم تا نیروهای کار اعزامی به خارج از کشور در مرحله اول آموزش داده و سپس به خارج از کشور اعزام شوند. در کشورهایی مانند ترکیه، آلمان، سودان و استرالیا معرف داریم تا افرادی که به این کشورها اعزام می‌شوند، تنها نمانند و پیگیری‌های لازم برای انجام کارهای آنها صورت گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید