• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 28 آبان 1398
کد مطلب : 88091
+
-

تاجر ایرانی مقیم آمریکا قربانی توطئه پدر و عمویش

دادسرا
تاجر ایرانی مقیم آمریکا قربانی توطئه پدر و عمویش


تاجر ایرانی وقتی از آمریکا به ایران سفر کرد فکرش را نمی‌کرد که پدر و عمویش توطئه‌ای برای تصاحب اموال او در سر دارند.
به گزارش همشهری، وحید، جوان 37ساله، تاجر ایرانی مقیم آمریکا بود. او به تازگی نامزد کرده و چند وقت قبل برای انجام کار و سند زدن املاکش از آمریکا به ایران سفر کرد. او روز حادثه برای انجام کارهای اداری از خانه پدری‌اش در شمال تهران خارج شد. پدر و مادرش از یکدیگر جدا شده بودند و وحید گاهی به خانه مادرش می‌رفت و گاهی هم به خانه پدرش. روز حادثه اما وقتی کارش تمام شد و به خانه پدری‌اش برگشت چشمش به آمبولانسی افتاد که مقابل خانه پدری‌اش پارک شده بود. وقتی قصد داشت به خانه برود 3نفر از آمبولانس پیاده شده و با زور او را سوار کردند تا به کمپ ترک اعتیاد ببرند.

گزارش گمشده 
24ساعت پس از این اتفاق، مادر این تاجر به اداره پلیس رفت و گزارش ناپدیدشدن پسرش را اعلام کرد. او گفت: پسرم چند روز پیش از آمریکا به ایران آمد. از آنجا که من و همسرم از یکدیگر جدا شده‌ایم پسرم یکی، دو شب خانه من است و یکی، دو شب هم پیش پدرش. روزی که ناپدید شد در خانه پدری‌اش بود. صبح برای انجام کارهایش از خانه خارج شده و قرار بود شب هم به آنجا برگردد اما ناپدید شده و کسی از او خبری ندارد. 
وی ادامه داد: معمولا به خانه پدرش که می‌رسید به من زنگ می‌زد و اطلاع می‌داد اما روز حادثه هرچه به او زنگ زدم جوابم را نداد. به پدرش زنگ زدم که او اظهار بی‌اطلاعی کرد. هیچ‌کس از او خبری ندارد و نمی‌دانم چه اتفاقی برایش افتاده است.

تاجر ناپدیدشده در کمپ
درحالی‌که پرونده‌ای درخصوص ناپدید شدن تاجر ایرانی مقیم آمریکا تشکیل شده بود، مردی به اداره پلیس رفت و سرنخی از مرد ناپدید شده پیش روی مأموران قرار داد. وی گفت: من مدیرکمپ اعتیادی در تهران هستم و هر‌ازگاهی به دیدن یکی از دوستانم که مدیر کمپی در شرق تهران است، می‌روم. روز گذشته که به کمپ دوستم رفتم مردی جوان را دیدم که می‌گفت تاجر است و اقامت آمریکا را دارد. او تحت عنوان معتاد در کمپ بستری شده بود اما وقتی مرا تنها یافت سراغم آمد و گفت به هیچ عنوان در زندگی‌اش مواد مصرف نکرده و معتاد نیست. او می‌گفت به زور در کمپ بستری‌اش کرده‌اند و شکنجه‌اش می‌دهند تا داروی ترک اعتیاد مصرف کند؛ درصورتی‌که معتاد نیست. مرد جوان از من خواست تا کمکش کنم  و به محض اینکه ازکمپ خارج شدم موضوع را به پلیس بگویم. حتی شماره‌ای از مادرش به من داد و گفت به او هم اطلاع بدهم چون احتمالا از غیبت او به‌شدت نگران شده است.
پس از اظهارات این مرد، ‌مأموران قدم در کمپ ترک اعتیاد گذاشتند و تاجر ناپدید شده را در آنجا یافتند. وی می‌گفت 6روزی است که در کمپ زندانی شده است. مرد جوان گفت: برای انجام کارهای اداری و سند زدن املاکم به ایران آمدم و روز حادثه پس از انجام کارها به خانه پدری‌ام بازگشتم. اما درست مقابل در 3مرد از آمبولانس پیاده شدند و به زور مرا به داخل آمبولانس انتقال دادند. آنطور که متوجه شدم پدرم آنها را اجیر کرده بود تا مرا به کمپ ببرند؛ درحالی‌که من اصلا لب به مواد نمی‌زنم و حتی سیگار هم نمی‌کشم. آنها 6روز مرا در کمپ زندانی کرده و شکنجه‌ام دادند. به زور موادی به من خوراندند که به‌نظرم داروی ترک اعتیاد بود. من گمان می‌کنم پدرم برای تصاحب اموالم چنین نقشه‌ای کشیده تا مرا معتاد نشان بدهد و املاکی را که در تهران دارم به نام خودش منتقل کند. در این ماجرا عمویم نیز نقش دارد.
با دستور قاضی جنایی تهران، ‌پدر و عموی این مرد تاجر به همراه 3نفر از کارکنان کمپ ترک اعتیاد که به زور وی را سوار آمبولانس کرده و به کمپ انتقال داده بودند دستگیر شدند. کارکنان کمپ مدعی بودند که پدر تاجر مدعی شده که پسرش معتاد است و به آنها پول پرداخت کرده تا به‌دنبال پسرش بروند. پدر و عموی جوان تاجر نیز مدعی شدند پسر جوان معتاد است و می‌خواستند با این کار به او کمک کنند تا مواد را ترک کند. درصورتی که جوان تاجر چند شاهد به دادسرا معرفی کرده که آنها معتاد بودن وی را رد کرده‌اند. در این شرایط عمو و پدر تاجر به همراه 3نفر از کارکنان کمپ با دستور قاضی جنایی بازداشت شده‌اند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید