• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 28 آبان 1398
کد مطلب : 88083
+
-

خبرها/شهر

افزایش ساعت کار خط ۶ متروی تهران

در پی افزایش ساعت کار خط ۶ متروی تهران از روز اول آذر، خدمات‌رسانی در این خط از ساعت۵ و ۳۰دقیقه صبح آغاز و ساعت۲۲ و ۳۰دقیقه پایان می‌یابد.
به گزارش همشهری، هم‌اکنون زمان بهره‌برداری از این خط، به‌خاطر برخی اقدام‌های اجرایی و توسعه و بهینه‌سازی از ساعت۶ صبح تا ۲۱ است، اما با توجه به آغاز فصل سرما و پیگیری شرکت مترو جهت رفاه بیشتر شهروندان و مسافران برای استفاده از خط۶ کارهای اجرایی به پایان رسیده است و ساعت بهره‌برداری از روز جمعه افزایش می‌یابد.خط ۶ متروی تهران به طول ۱۰کیلومتر و با 4ایستگاه دولت‌آباد، بعثت، میدان شهدا و امام حسین(ع) در بخش جنوبی این خط با سر فاصله هر ۱۵دقیقه در حال بهره‌برداری است.


آمادگی اتوبوسرانی تهران
 برای بارش‌های آینده


مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از آماده‌باش صددرصدی ناوگان اتوبوسرانی تهران در پی برودت هوا خبر داد.
به گزارش همشهری، پیمان سنندجی با اعلام این خبر افزود: تمامی اتوبوس‌های شرکت واحد تهران از ساعت۶ صبح دوشنبه در آماده‌باش هستند. وی تأکید کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نسبت به ارائه سرویس کامل به همه شهروندان تمام توان خود را بسیج کرده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از نظارت گشت‌ها بر عملکرد اتوبوس‌ها در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: خودروهای گشتزنی نسبت به نحوه فعالیت تمامی اتوبوس‌های شرکت واحد نظارت خواهند داشت. مدیران خطوط اتوبوسرانی نیز به‌صورت مداوم بر ایستگاه‌ها نظارت دارند. سنندجی با بیان اینکه در زمان بارش باران و برف به‌منظور جلوگیری از لغزندگی، بر توقفگاه‌های خطوط نظارت جدی می‌شود، تصریح کرد: همچنین در مناطق شمالی شهر و معابری که دارای شیب تند هستند، اتوبوس‌ها درصورت نیاز به زنجیر چرخ مجهز خواهند شد. وی از شناسایی ایستگاه‌های پر ازدحام خبر داد و گفت: در زمان بارش برف و باران اتوبوس‌های دپو شده به‌منظور کاهش بار مسافر به این ایستگاه‌ها اعزام می‌شوند.مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به کارکرد حداکثری این ناوگان، بیان کرد: در این مواقع مرخصی رانندگان به حداقل می‌رسد. همچنین درصورت بروز مشکلات فنی اتوبوس‌ سریعاً به تعمیرگاه اعزام می‌شود. در فصل پاییز و زمستان تعمیر و نگهداشت و بازدیدهای دوره‌ای اتوبوس‌ها در فواصل کوتاه انجام شده و روشویی و توشویی اتوبوس‌ها روزانه بعداز برگشت سرویس انجام خواهد شد.
 

نظارت مدیران ستادی بر شیوه فعالیت برف‌روبی

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران از آماده‌باش مناطق 22گانه همزمان با احتمال بارش باران و برف خبر داد و گفت: پاکسازی معابر کم‌عرض به‌منظور ایجاد دسترسی به شریان‌های اصلی در دستور کار قرار گرفته است.اصغر عطایی در گفت‌وگو با شهرنوشت با اشاره به بارش‌ها در پایتخت گفت: بارش برف از بامداد روز گذشته در منطقه یک و قسمت‌های شمالی مناطق 2، 3و 5 آغاز شد و با توجه به اعلام سازمان هواشناسی تمامی مناطق شهرداری تهران در آماده‌باش به‌سرمی‌برند.
وی با اشاره به اینکه از یکشنبه گذشته کار محلول و نمک‌پاشی معابر و محورهای پایتخت آغاز شد، اضافه کرد: هم‌اکنون با توجه به اقدامات انجام شده مشکلی در عبور و مرور وجود ندارد و معابر باز هستند.مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه بنابه اعلام سازمان هواشناسی بارش برف تا روز سه‌شنبه ادامه دارد، تصریح کرد: از شب یکشنبه مدیران ستادی به‌منظور نظارت بر نحوه فعالیت نیروهای خدمات شهری در مناطق برف‌گیر حاضر شدند و خوشبختانه مشکلی وجود ندارد.
عطایی با اشاره به پاکسازی معابر کم‌عرض از برف عنوان کرد: بیشترین میزان برف‌گرفتگی در معابر کم‌عرض منطقه یک اتفاق افتاده بود که هم‌اکنون پاکسازی این معابر در دستور کار است.


ارسال 240دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات برف‌روبی به مناطق

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از ارسال 240دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات برف‌روبی به مناطق شهرداری تهران خبر داد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت‌وگو با شهرنوشت با اشاره به آخرین وضعیت ارسال تجهیزات به مناطق شهرداری تهران به‌منظور برف‌روبی در پایتخت اظهار کرد: طی روزهای گذشته تعدادی از ماشین‌آلات ما برای کمک به برف‌روبی در اختیار مناطق شهرداری تهران قرار گرفت. صدرالدین علیپور ادامه داد: همچنین با توجه به‌شدت یافتن بارش برف در پایتخت از روز گذشته نیز تعدادی دیگر از ماشین‌آلات سازمان مدیریت پسماند به‌منظور برف‌روبی در اختیار مناطق قرار گرفت. هم‌اکنون نیز 240دستگاه ماشین‌آلات مجهز برای برف‌روبی در اختیار مناطق است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری مناطق موظف به برف‌روبی در پایتخت هستند، گفت: پیمانکاران و شهرداری مناطق تا 3برابر بیش از تجهیزاتی که ما در اختیار داریم تجهیزات و وسایل لازم را در اختیار دارند، اما به‌منظور ارائه کمک و پشتیبانی، افزون بر ظرفیت مناطق تعدادی از تجهیزات از سوی سازمان مدیریت پسماند ازجمله نمک‌پاش‌ و ماشین‌آلات مکانیزه در اختیار شهرداری مناطق قرار گرفته است. وی در پاسخ به این سؤال که بارش برف روز گذشته باعث بروز مشکلاتی در جمع‌آوری پسماند شده است یا خیر، گفت: خوشبختانه در مناطقی که درگیر برف بودند جمع‌آوری زباله به‌صورت مناسب انجام و زباله‌ها به آرادکوه نیز منتقل شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید