• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 28 آبان 1398
کد مطلب : 88073
+
-

رئیسی: اصل طرح، مبنای کاملا قانونی دارد،  ضرورت داشت افکار عمومی روشن شود

دفاع رئیس قوه قضاییه از مصوبه مدیریت سوخت

قضایی
دفاع رئیس قوه قضاییه از مصوبه مدیریت سوخت

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای‌عالی قوه قضاییه با اشاره به حوادث پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور، تصریح کرد: اصل این طرح، مبنای کاملا قانونی دارد و در قانون برنامه ششم توسعه و همچنین سیاست‌های کلی نظام مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام بر آن تأکید شده است. البته این طرح باید در 5سال گذشته به‌صورت متناوب توسط دولت انجام می‌شد. بر همین اساس طرحی را دولت پیشنهاد کرد که بحث‌های کارشناسی مختلفی درباره آن مطرح بود و نهایتا تصمیم بر این شد که اقداماتی طبق پیشنهاد و طرح دولت انجام شود.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: از مقدمات ضروری اجرای این طرح، اقناع افکار عمومی و اجماع نخبگانی است و هر چه بیشتر باید ابعاد این طرح تبیین شود. درخصوص چنین طرحی طبعا نمایندگان، نخبگان، صاحب‌نظران و عموم مردم باید در جریان ابعاد گوناگون آن باشند.

به گزارش میزان، رئیس قوه قضاییه ضمن انتقاد از شیوه اجرای طرح، نگرانی مردم را ناشی از عدم‌اقناع افکار عمومی دانست و اظهار کرد: ضرورت داشت افکار عمومی در این زمینه روشن شود. امروز هم ضرورت جدی وجود دارد که رسانه‌ها، اقتصاددانان، وزرای مربوطه، مسئولان اجرایی و مسئولان مطلع، از هر طریق ممکن ابعاد طرح را برای مردم تبیین کنند زیرا یکی از جلوه‌های مهم شفاف‌سازی‌ همین است.
وی با بیان اینکه مردم عزیز ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هر زمان نسبت به موضوعی قانع شده‌اند با تصمیمات نظام همراهی و همدلی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در این قضیه هم تردید نداریم که درصورت اقناع افکار عمومی، همراهی مردم حاصل می‌شود.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با تأکید بر اینکه صف مردم از صف اشرار و اخلالگران در امنیت جداست، تصریح کرد: تخریب اموال عمومی و خصوصی، آتش‌زدن بانک‌ها و اماکن مختلف، آسیب‌رساندن به آرامش روانی مردم و لرزاندن دل زنان و کودکان با هر نیت و هدفی، مجازات سختی را به‌دنبال خواهد داشت.
حجت‌الاسلام رئیسی افزود: کسانی هم که از بیرون مرزها اقدام به تحریک افراد می‌کنند، نه از سستی بنیاد خود اطلاع دارند و نه از استحکام نظام جمهوری اسلامی.
رئیس قوه قضاییه به مسئولان و قضات دستگاه قضایی نیز دستور داد که همراه با مردم و نیروهای انتظامی و امنیتی تلاش کنند مطلقا به کسب و کار، زندگی و خانه مردم آسیبی وارد نشود و مردم از تعرض مصون بمانند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید