• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 27 آبان 1398
کد مطلب : 88040
+
-

خبرها/شهر

تمهیدات شهرداری تهران 
برای حفاظت از شاخه‌های درختان


مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران از حضور ۵۰۰نیروی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در مناطق ۱، ۲، ۳ و ۵ برای برف‌روبی درختان و جلوگیری از شکسته‌شدن شاخه‌ها خبر داد. به گزارش تسنیم، مصطفی کاظمی گفت: «براساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش‌ها ادامه خواهد داشت، از این رو از شهروندان می‌خواهیم از ترددهای غیرضرور اجتناب کنند و نهایت همکاری را با نیروهای شهرداری تهران داشته باشند.»‌  او اضافه کرد: تمام تلاش شهرداری تهران این است تا با برف‌روبی از یخ‌زدگی معابر به‌طور کامل جلوگیری شود.


مهلت ۳ماهه ایستگاه‌های جدید مترو برای تأمین آسانسور

ایستگاه‌های جدید مترو برای تامین آسانسور 3‌ماه فرصت دارند. به گزارش همشهری، مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به اینکه در تلاش برای تجهیز خطوط قدیمی مترو به آسانسور هستیم، گفت: «در تلاشیم ایستگاه‌هایی که از سال‌جاری به افتتاح رسیده‌اند همگی یا در زمان افتتاح یا ۳ماه پس از افتتاح به آسانسور مجهز شوند.» علی امام با اشاره به تلاش‌های شرکت مترو درخصوص ساماندهی فضای تردد در مترو برای افراد کم توان و معلول عنوان کرد: «از 4سال پیش تاکنون تلاش شرکت مترو بر این بوده که تمام ایستگاه‌ها همراه با پله‌برقی افتتاح شود.» او با اشاره به درنظر گرفتن تعبیه آسانسور در طرح‌های کلی مترو و نیز کمکی که در جابه‌جایی افراد کم‌توان و معلول دارد، یادآور شد: «با وجود آنکه در سال‌های گذشته نصب آسانسور در ایستگاه‌ها، جزو اولویت‌های آخر برای ساخت مترو بوده، از سال‌جاری مقررشده است تمام ایستگاه‌هایی که افتتاح می‌شود همراه با آسانسور باشد. با توجه به اینکه یک ایستگاه مترو پس از تکمیل باید به مردم خدمات‌رسانی کند، برای ایستگاه‌هایی که آسانسور آنها تأمین نشده مهلتی درنظر گرفته‌ایم تا درنهایت 3‌ماه پس از افتتاح، آسانسور آنها تأمین شود.» او با تأکید بر اینکه پایتخت راه درازی تا مناسب‌سازی کامل برای معلولان و افراد کم‌توان دارد، گفت: «مترو نیز از این قاعده مستثنی نیست. به همین دلیل سیستم اصلاح، بازبینی و تکمیل در حوزه مناسب‌سازی مترو برای معلولان و افراد کم‌توان توسط شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) همواره فعال است.» او همچنین از ایستگاه‌هایی که در خطوط مختلف متروی پایتخت تا زمستان سال‌جاری مجهز به آسانسور یا پله‌برقی می‌شوند سخن گفت و تأکید کرد: «ایستگاه‌های مولوی، بسیج، محمدیه و دولت‌آباد تا پایان آذرماه جاری و ایستگاه بعثت تا نیمه اول دی‌ماه به آسانسور مجهز خواهند شد. همچنین بهره‌برداری از پله‌برقی ورودی جنوبی ایستگاه شادمان نیز تا نیمه اول آذر انجام می‌شود.»


افزایش 14درصدی مراجعات داوطلبانه به گرمخانه‌ها

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی از افزایش 14درصدی مراجعات داوطلبانه به گرمخانه‌ها در 48ساعت گذشته خبر داد. سیدمالک حسینی در گفت‌وگو با شهرنوشت با اشاره به اقدامات روز گذشته این سازمان درخصوص افراد بی‌خانمان با توجه به برودت هوا گفت: افرادی که به‌طور داوطلبانه به گرمخانه‌ها مراجعه کردند نسبت به 48ساعت گذشته 14درصد افزایش داشتند.وی افزود: همچنین تماس‌های مردمی به سامانه 137، 23درصد نسبت به روزهای گذشته رشد داشته است که جا دارد از مردم برای این همکاری تشکر کنیم.او  اضافه کرد: با توجه به جلب اعتمادی که همکاران ما با آموزش‌های ویژه داشتند افراد بی‌خانمانی که در محدوده‌های مسکونی و فضاهای شهری حضور دارند خودشان به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند، در واقع برای جذب افرادی که در مناطق بی‌دفاع شهری حضور دارند مشکل داریم.حسینی در ادامه گفت: البته با همکاری سازمان‌های مردم نهاد که در این مدت حضور مستمری داشتند و در شبی که بارندگی شدت داشت و ترافیک سنگینی داشتیم ما را یاری کردند، توانستیم خدمات خوبی به‌ویژه در مناطق بی‌دفاع شهری ارائه دهیم. سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی عنوان کرد: گرمخانه‌های سیار نیز فعال شدند و گشت‌ها به 40ماشین افزایش یافت.او با اشاره به اینکه با سازمان‌های مردم نهاد و بهزیستی هماهنگی و همکاری خوبی داشتیم و این اقدامات امشب و شب‌های آینده ادامه خواهد داشت، گفت: همکاران رسانه‌ای درخصوص سرعت عمل گشت‌ها مطالبی عنوان کردند، اما گفتن این موضوع ضروری است که دلیل عمده تأخیرها به‌علت شرایط ترافیکی خاص شب گذشته بوده است و امیدوارم با رفع این موانع سرعت امداد رسانی افزایش یابد.


ورود مستقیم شیرابه‌های زباله
 به دریا و شالیزارها


معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نسبت به ورود شیرابه به دریا و شالیزارها در شمال کشور اظهار نگرانی کرد. به گزارش ایسنا، حسین رجب صلاحی با اشاره به تولید روزانه ۵۸ هزار تن پسماند عادی در کشور گفت: «متأسفانه در محمود آباد و بابلسر کوهی از زباله در نزدیکی دریا شکل گرفته است که شیرابه آن به‌طور مستقیم وارد دریا و شالیزارها می‌شود.» او با اشاره به اینکه تمرکز ما برای مدیریت پسماند در 3 استانی است که بیشترین مشکل را در این حوزه دارند، تأکید کرد: «هم‌اکنون در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان مشکلات زیادی داریم. تعداد مراکز پردازش زباله در استان گیلان 3 مرکز است که قرار است آن را به 8 مرکز افزایش دهیم. همچنین در مازندران نیز تعداد مراکز پردازش به 8 مرکز خواهد رسید و این مراکز در استان گلستان نیز بهسازی خواهند شد.» 

ارائه نامناسب خدمات شهری قابل پذیرش نیست

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری با اشاره به اینکه در یک سال گذشته 60درصد از شهرداران نواحی تغییر داشته‌اند، گفت: عدم‌ارائه خدمات مناسب شهری که از وظایف شهرداران ناحیه است، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.
شاپور رستمی در گفت‌وگو با شهرنوشت با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در بازدید از مناطق و نواحی درنظر داریم، نگهداشت شهر است، گفت: طبق وظایفی که در شهر داریم و همینطور تأکید شهردار محترم تهران به نگهداشت شهر، عدم‌ارائه خدمات مناسب شهری به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.
وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته 60درصد از شهرداران نواحی تغییر داشته‌اند، افزود: مهم‌ترین عوامل انتخاب شهرداران نواحی، آشنایی به ناحیه، پویایی، حضور مستمر، دلسوزی برای شهر و... است. وظایف شهردار ناحیه از حساسیت خاصی برخوردار است و کوچک‌ترین کوتاهی آنها برای شهر مشکل‌ساز می‌شود؛ به همین دلیل با نخستین اشتباه تغییر می‌کنند.
معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران عنوان کرد: 2 روز در هفته در نخستین ساعات روز از مناطق و نواحی بازدید داریم و درصورت عدم‌رعایت خدمات مورد نیاز برخوردهای لازم انجام می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید