• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 16 اسفند 1396
کد مطلب : 8800
+
-

پاسخ مسئولان بنیاد مستضعفان به گزارش همشهری محله


منطقه 15

پس از انتشار گزارشی در صفحه 2 همشهری محله به تاریخ یکشنبه 13 اسفند سال جاری، با عنوان «6 سال انتظار کنار گود زباله‌»، روابط‌عمومی بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی توضیحات مسئولان شرکت ونک‌پارک از شرکت‌های وابسته به این بنیاد را درباره موضوع مورد اشاره گزارش برای همشهری ارسال کرده است که در ادامه می‌آید. 


آماده همکاری با شهرداری برای تأمین نیازهای مردم 

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، نهادی پاسخگو به مردم است و زیر مجموعه‌های آن به‌ویژه در بخش اقتصادی، علاوه بر تلاش برای استفاده بهینه از منابع در اختیار خود، اهتمام ویژه‌ای به مسئولیت‌های اجتماعی خویش دارند، بنابراین شرکت ونک‌پارک به‌عنوان مالک حقوقی و مسئول موضوع در ارتباط با بازارچه موسوم به «طوبی» ضمن تشکر از رسانه وزین همشهری محله برای پیگیری این موضوع برای اطلاع مردم عزیز شهرک شهید بروجردی در منطقه 15 تهران گزارش زیر  را  ارائه می‌کند: 

1‌ـ  با وجود فعالیت بازارچه موسوم به طوبی در شهرک شهید بروجردی، مسئولان اسبق شهرداری منطقه بدون هماهنگی قبلی با مالک آن یعنی شرکت وابسته به بنیاد مستضعفان، مبادرت به تصرف اراضی مذکور و گودبرداری زمین می‌کنند. متأسفانه این رفتار ناهماهنگ برخی مدیران وقت شهرداری علاوه بر نقض تکلیف ماهیت وجودی شهرداری به نوعی تصرف محسوب می‌شود. پس از پیگیری قضایی موضوع از سوی بنیاد مستضعفان، از ادامه عملیات گودبرداری در زمین جلوگیری شده است. 

2‌ـ  با وجود اینکه شرکت ونک‌پارک مسئولیتی در قبال رفتار ناهماهنگ مسئولان وقت شهرداری نداشته است، برای تأمین امنیت ساکنان شهرک شهید بروجردی که از خانواده‌های معزز رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و شهدا هستند، محدوده مذکور به‌صورت کامل و ایمن حصارکشی شده و اقدامات مراقبتی برای جلوگیری از هرگونه تعرض به زمین در حال انجام است. 

3‌ـ  ایجاد پروژه‌های رفاهی و خدماتی همواره در دستور کار بنیاد و شرکت‌های وابسته آن بوده و شرکت ونک‌پارک نیز به نمایندگی از سوی بنیاد مستضعفان و جانبازان، به لحاظ نیاز مجموعه شهرک شهید بروجردی به زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی اقدام به ساخت مجتمع تجاری بزرگ و در خور ‌شأن اهالی شهرک در مجاورت زمین بازارچه طوبی کرده است. این مجتمع تجاری اکنون با نام تجاری زیتون در حال ارائه خدمات به اهالی است. براساس ارزیابی‌های صورت گرفته تاکنون هیچ‌ توافقی برای ایجاد مجتمع تجاری دیگری در شهرک از جمله در محل سابق بازارچه موسوم به طوبی صورت نگرفته است اما در صورت احساس نیاز و با رعایت تمام جوانب، در صورت همکاری شهرداری منطقه موضوع به‌صورت کارشناسی قابل بررسی و رسیدگی است. 

در پایان از آن گروه از مسئولان شهرداری تهران به‌ویژه مسئولان شهرداری منطقه 15 که خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه داده و همکاری مناسبی را با شرکت‌های بخش خصوصی و نهاد‌های عمومی دارند قدردانی می‌کنیم. شرکت ونک‌پارک آمادگی دارد در چارچوب قوانین مصوب، برای تأمین نیازهای مردم شهر با شهرداری همکاری لازم را انجام دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید