• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 26 آبان 1398
کد مطلب : 87904
+
-

​​​​​​​شانه‌های فرش ماشینی

   در خرید فرش ماشینی همواره تعداد شانه‌های فرش از عوامل موثر در انتخاب مشتریان است به نحوی که مشتریان پس از فاکتور قیمت، بر اساس شانه فرش نسبت به خرید فرش ماشینی 1000 ،۱۲۰۰ یا۱۵۰۰ شانه تصمیم می گیرند.  
   توجه کنید که فرش‌های ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه جزو ریزبافت‌ترین و گران‌ترین نوع فرش‌های ماشینی کلاسیک هستند که با نخ‌های اکرولیک در نمونه‌های مرغوب و درجه یک، به‌صورت هیت ست شده (جلوگیری از پرزدهی) تولید و به بازار عرضه می شوند.  
   گرچه  شانه و ‌تراکم بالای فرش‌ ماشینی باعث استحکام و دوام بیشتر شده اما این موضوع در فرش‌های ۱۵۰۰ شانه می‌تواند به یک ایراد نیز تبدیل شود چرا که به دلیل ظرافت و ریزبافتی بسیار بالا، نازک‌تر از فرش‌های دیگر است. به همین دلیل خرید فرش ۱۵۰۰ شانه برای افرادی که به دنبال فرشی برای نشستن و استراحت کردن هستند، توصیه نمی‌شود.
    فرش ۱۵۰۰ شانه ضخامتی حدود ۵ میلی‌متر و فرش ۱۲۰۰ شانه ضخامتی حدود ۷میلی‌متر دارد که این موضوع  موجب شده تا وزن فرش ۱۲ متری
۱۲۰۰ شانه حدوداً ۴۰ کیلوگرم اما فرش ماشینی ۱۵۰۰شانه با همین ابعاد ۳۴ کیلوگرم باشد.  اما فرش 1500 شانه در برابر برخی عوامل بیرونی ناشی از فشار اشیای سنگین مانند قرار گرفتن مستقیم پایه مبلمان، آسیب‌پذیری بیشتری دارد.
    با  مقایسه  فرش‌های 1200 و 1500‌شانه ماشینی می توان گفت انتخاب خرید این محصولات به عواملی مانند نوع کاربرد ، فضای مورد استفاده  و قیمت بستگی دارد. فرش ۱۵۰۰ شانه به دلیل نرمی بسیار، ظرافت بالا، نقشه زیبا، عدم پرزدهی، ضخامت کم و ... انتخابی ایده‌آل برای فضاهای لوکس و خاص است. 
    در کنار این موارد ، این روزها قیمت، فاکتوری موثر در خرید لوازم منزل از جمله فرش ماشینی است. گرچه قیمت فرش ماشینی سیر نزولی داشته است اما  توجه داشته باشید که نرخ فرش ماشینی ۱۲۰۰‌شانه حدود ۴۰ درصد از فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه پایین‌تر است، اما اگر به دنبال ظریف‌ترین و ریزبافت‌ترین فرش ماشینی هستید، چاره‌ای جز انتخاب فرش ۱۵۰۰‌شانه و پرداخت هزینه بیشتر ندارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید