• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 25 آبان 1398
کد مطلب : 87804
+
-

خرید لوازم و قطعات خودرو


   شاید شما هم ازجمله افرادی باشید که هنگام خرید قطعات و لوازم مصرفی خودرو، از نظر قیمت، کیفیت یا اصل و تقلبی‌بودن این قطعات دچار شک و تردید شده‌ و در انتخاب درست و خرید آگاهانه لوازمی مانند فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر بنزین، فیلتر کابین، روغن‌موتور و هیدرولیک گیربکس‌های اتوماتیک و یا قطعات یدکی خودرو با مشکل مواجه شوید.
   شرایط بازار تامین لوازم و قطعات خودرو به‌گونه‌ای است که حتی تشکل‌های صنفی و دست‌اندرکاران عرضه این محصولات نیز از بسته‌بندی قطعات تقلبی در جعبه محصولات اصل خبر داده و تأکید می‌کنند که به‌دلیل مشکلات تامین قطعه‌، خرید قطعات اصل و دارای گارانتی با قیمت مناسب، بسیار مشکل شده است.
    با وجود مشکلات تامین قطعات و لوازم خودرو، به‌نظر می‌رسد خرید این اقلام از فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌های رسمی خدمات پس از فروش خودروسازان و توجه به بسته‌بندی، هولوگرام و مشخصات درج‌شده روی بسته‌بندی اینگونه قطعات، می‌تواند تا حدودی دغدغه‌های خرید قطعات و لوازم اصل خودرو را مرتفع کند و درصورتی که قطعات مذکور دارای مشکلات کیفی بود، آن را مرجوع یا تعویض کرد.
   اگر شما هم جزو آن دسته از افراد علاقه‌مند به خرید اینترنتی لوازم یدکی و قطعات مصرفی خودرو هستید اما به‌دلیل عدم‌اطمینان به سایت‌های مجازی از خرید خود منصرف شده‌اید. برای رفع این دغدغه بهتر است این محصولات را از فروشگاه‌هایی بخرید که دارای نماد اعتماد الکترونیکی معتبر، گواهینامه SSL و همچنین امکان پرداخت مبلغ سفارش در محل هستند.
   هنگام خرید قطعات و لوازم مصرفی خودروی ایرانی توجه به بسته‌بندی و هولوگرام شرکت‌های رسمی تامین قطعات خودروسازان داخلی ازجمله سازوکارهای خرید قطعات و لوازم مصرفی با قیمت و کیفیت مناسب است اما در مورد انواع خارجی این محصولات به‌دلیل تنوع عرضه و قیمت، امکان تشخیص قطعات اصل و تقلبی نه‌تنها توسط مشتریان بلکه به وسیله تعمیرکاران مجرب و فروشندگان قطعه نیز بسیار ضعیف است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید