• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 25 آبان 1398
کد مطلب : 87803
+
-

راسته پرنده‌فروشان آزادگان

    اگر حوصله و علاقه خرید و نگهداری از پرندگان خانگی را دارید یا خواستار خرید ملزمات نگهداری آن هستید، باید سری به راسته بازار فروش پرندگان واقع در شرق به غرب بزرگراه آزادگان، بعد از تقاطع بزرگراه تهران -ساوه بزنید.
   تا چند سال پیش خیابان مولوی بورس پرنده‌بازها بود، اما درنهایت شهرداری تهران بازار پرندگان تهران را در زمینی به مساحت5هزار مترمربع و زیر بنای 3هزار متر راه‌اندازی کرد و مشاغل مرتبط با این صنف به این راسته بازار منتقل شد.
   بازار پرندگان بعد از افتتاح به بورس اصلی خرید و فروش انواع پرندگان تبدیل شد و حالا روزانه علاقه‌مندان زیادی به آن مراجعه می‌کنند. توجه داشته باشید که بازارپرندگان جنبه گردشگری هم دارد و اگر شما و خانواده‌تان به پرنده علاقه دارید، می‌توانید به این راسته بازار رفته و پرنده‌های مختلف و زیبا، ازکبک و قناری گرفته تا سینه سرخ، کاکاتو، آرا، توکا و انواع طوطی و طاووس، قرقاول و... را به‌طور رایگان ببینید.
  در این راسته بازار، پرندگان کوچک و ارزان مثل فنچ، مرغ‌عشق و... نیز موجود است، اما نه به‌شدت طوطی‌های بزرگ مثل کاسکو و کاکاتو تا اگر فرزند کوچکتان با اجبار درنهایت شما را به خرید پرنده قانع کرد، اینگونه پرنده‌ها گزینه‌ای مناسب برای خرید است.
  توجه داشته باشید که بازار پرندگان در روزهای معمولی خلوت است، اما روزهای جمعه به‌دلیل جمعه‌بازار، سیل مشتاقان را در خود جای می‌دهد، به‌نحوی که باید یک‌قدم یک‌قدم راه بروید. بنابراین اگر قصد خرید راحت و مطمئن پرنده را دارید، می‌توانید روزهای وسط هفته را انتخاب کنید.
   اگر شناخت کافی از پرنده‌ها ندارید بهتر است با برخی افراد خبره یا دامپزشکان معتبر برای خرید مشورت کنید تا در مورد قیمت یا سلامت این پرندگان سرتان کلاه نرود و علاوه بر آن فوت و فن نگهداری این حیوانات خانگی را یاد بگیرید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید