• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 15 اسفند 1396
کد مطلب : 8779
+
-

دراپ‌باکس، فلش‌مموری آنلاین

ازصفرتامیلیاردر
دراپ‌باکس، فلش‌مموری آنلاین

ایده اولیه تاسیس «دراپ باکس» داخل یک اتوبوس بوستون به نیویورک به ذهن «درو هیوستون»، بنیانگذار این استارتاپ رسید. او قبلا هم با دنیای استارتاپ‌ها سروکله زده و طبق گفته‌ خودش، قبل از ورود به دبستان کدنویسی کامپیوتری انجام می‌داد. وی تلاش کرده بود استارتاپ‌هایی را هم راه‌اندازی کند اما شانس با او یار نبود. این‌بار اما پروژه‌ دراپ‌باکس را خیلی جدی دنبال کرد و به موفقیت رسید.این داستان اوست.

اولین مذاکره دراپ‌باکس

در سال2005 فلش‌مموری‌اش را در خانه جا گذاشت، ایده‌ یک فضای ابری به ذهنش رسید و 2سال بعد، شرکتش را تاسیس کرد. آرش فردوسی که آن‌زمان دانشجوی دانشگاه MIT بود او را همراهی می‌کرد. بعد از دیدن یک ویدئوی پیش‌نمایش و گفت‌وگویی که 2 ساعت طول کشید، ‌آنها تصمیم گرفتند کارشان را با هم جلو ببرند.

تبلیغات هوشمندانه

تبلیغات هوشمندانه نام دراپ‌باکس را خیلی زود بر سر زبان‌ها انداخت. تبلیغ آنها عمدتا به ساخت و پخش ویدئوهای پیش‌نمایش و تبلیغاتی در فضای وب معطوف می‌شد. دلیل محبوبیت‌شان خاص بودن ویدئوهایشان بود، به‌طوری که مردم این پیام‌ها را نه به‌عنوان یک ویدئوی تبلیغاتی، بلکه به‌عنوان یک ویدئوی بامزه، آن را پخش می‌کردند.

ایده‌ام را نمی‌فروشم

استیو جابز و مارک زاکربرگ، 2 مشتری اصلی و بزرگ دراپ‌باکس در سال‌های پیش بودند. کاربران فیسبوک و اپل مشتری بالقوه‌ فلش‌مموری مجازی هستند. با وجود پیشنهادهای وسوسه‌انگیز هر دو شرکت، درو هیوستون‌ گفت: ترجیح می‌دهد ایده‌اش را خودش دنبال کند.

در راه بورس

500میلیون کاربر در تمام جهان، ارائه سهام در بورس «نزدک»‌ در آمریکا و یک میلیارد دلار درآمد سالانه از دستاوردهای مهمی است که دراپ‌باکس بعد از 10سال به آن رسیده است. این سایت در آخرین دور سرمایه‌گذاری‌اش در سال2014، 10میلیارد دلار ارزشگذاری شده بود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید