• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 22 آبان 1398
کد مطلب : 87692
+
-

به یادماندنی‌ترین گریم‌های هالیوودی

از گریم سنگین رابرت انگلوند در فیلم سینمایی «کابوس در الم استریت» گرفته تا گری اولدمن در «درآکولا»، نائومی گراسمن که از بیماری میکروسفالی رنج می‌برد در «داستان ترسناک آمریکایی»، جان تراولتا در «اسپری مو» که نقش زنی را ایفا می‌کند، دیوی چیس در «حلقه»، جیم کری از «ماسک» گرفته تا «سرگذشت ناگوار، اثر لمونی اسنیکت»، اِما تامسون «نانی مک‌فی»، رالف فاینس «هری پاتر»، تام کروز و رابرت داونی جونیور «تندر استوایی» و مریل استریپ، در بسیاری از فیلم‌هایی که نقش‌آفرینی کرده‌اند، تاریخ اعجاب‌انگیز و مسحورکننده سینمای هالیوود را ساخته‌اند. حال آنکه تکنیک‌ها و فناوری‌های کامپیوتری می‌توانند چهره هنرپیشه‌ها را به کلی تغییر دهند و صورتی تازه و غیرقابل تشخیص از آنها برای بیننده بسازند. گریم‌های سنتی همچنان می‌توانند بیننده را شگفت‌زده کنند. به چند نمونه از گریم‌های عجیب و غریبی که بازیگران روی صورت خود تحمل کرده‌اند اشاره کرده‌ایم.

 حتما باور اینکه جرد لتوی جوان بتواند نقش یک پیرمرد ۱۱۸ ساله را بازی کند، سخت است. او در طول این فیلم مجبور بود ماسک سیلیکونی‌ای که از آن نفرت داشت را با بردباری تحمل کند. او برای فیلم «باشگاه خریداران دالاس» نیز بیش از ۱۴‌کیلوگرم وزن کم کرده بود.

 گریم روی صورت تیلدا سوئیتنن آن‌قدر خوب است که پیری‌اش را باورپذیر کرده. او با بازی در فیلم Suspiria «هتل بزرگ بوداپست» بار دیگر اثبات کرد که می‌تواند با گریم‌های سنگین، نقش‌های متفاوت را به خوبی ایفا کند.

 برد پیت در فیلم «بنجامن باتن»، بیش از ۱۲۰ حالت احساسی از صورتش به ثبت رسانده است و بر زمینه آن مدل‌های سه‌بعدی ساخته شده. در نتیجه این فرایند، برد پیت توانست همه نقش‌ها را خودش به تنهایی ایفا کند.

 هلنا بونام کارتر بارها گریم‌های سنگینی را روی صورتش تجربه کرده است. او با بازی در فیلم‌های تیم برتون همیشه توانسته عجیب‌ترین شکل تخیل را به‌ خود بپذیرد. او در فیلم «ماهی بزرگ» نقش جادوگر پیری را ایفا می‌کند.

 کیت وینسلت در نقش هانا اشمیت فیلم «کتابخوان» در برابر چشمان بیننده پیر می‌شود. کیت برای این نقش، ۸ ساعت زیر گریم بوده. وینسلت برای نقش‌آفرینی در این فیلم، برنده پاداش اسکار شد.

 جولین مور در فیلم «ساعت‌ها» نقش بانویی سالخورده را ایفا می‌کند. گرچه او بالای ۵۰ سال دارد اما تغییر چندانی در صورتش آشکار نشده.

 لئوناردو دی کاپریو هنرپیشه بسیار موفقی است. او با بازی در نقش مأمور اف بی‌آی در فیلم «جی ادگار» ثابت کرد می‌تواند فراتر از انتظار ظاهر شود.

 کاریس فن هاوتن که نقش بانوی سرخ را در سریال «بازی تاج و تخت» بازی می‌کرد، در فصل ششم به پیرزنی تبدیل شد. گریم کاریس فن هاوتن به قدری بی‌نظیر بود که گمان نمی‌شود این نقش را او بازی کرده باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید