• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 22 آبان 1398
کد مطلب : 87661
+
-

زندگی پنهان ذهن

ویترین
زندگی پنهان ذهن


ماریانوسیگمان، نویسنده «زندگی پنهان ذهن» برای آنکه خودمان و دیگران را عمیق‌‌تر درک کنیم، در این اثر نشان می‌دهد که چگونه در اولین روزهای زندگی‌‌مان به ایده‌ها شکل می‌دهیم، چگونه رؤیا می‌بینیم و تصور می‌‌کنیم، چرا احساسات و هیجانات خاصی داریم، مغزمان چگونه تغییر می‌کند و ما همراه با آن چگونه تغییر می‌کنیم و چگونه تصورمان درباره خوب و منصف‌بودن خیلی زودتر از آنچه فکر می‌کنیم رشد می‌کند.
زندگی پنهان ذهن از حوزه‌های فیزیک،‌ریاضیات، فلسفه، پزشکی، زیست‌شناسی، روانشناسی، مردم‌شناسی، زبان‌شناسی و همچنین آشپزی، شعبده‌بازی، شطرنج، موسیقی، ادبیات و هنر بهره می‌گیرد تا نشان دهد که علوم اعصاب چگونه در زندگی به خدمت ما درمی‌آید و عیان می‌کند که چگونه بی‌کرانگی نورون‌های درون مغزمان نحوه ادراک، احساس، استدلال و ارتباط ما را می‌سازند.
نویسنده در مقدمه‌ کتاب می‌نویسد: «زندگی پنهان ذهن خلاصه‌ای است از علم اعصاب از چشم‌انداز تجربه خود من.
من علم اعصاب را شیوه‌ای می‌دانم که به ما در ارتباط با یکدیگر کمک می‌کند. علم اعصاب، از این چشم‌انداز، ابزار دیگری است برای کاوش دور و دراز بشریت در بیان -گاه بدوی- سایه‌ها رنگ‌ها و تفاوت‌های ظریف آنچه احساس و آنچه فکر می‌کنیم، تا برای دیگران و صدالبته برای خودمان، فهمیدنی باشیم.»
زندگی پنهان ذهن را ماندانا فرهادیان به فارسی برگردانده و نشر نو در 327 صفحه با شمارگان هزار و 100 نسخه به بهای 56‌هزارتومان منتشرش کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید