• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 22 آبان 1398
کد مطلب : 87595
+
-

برهانی: مردم سبکِ ویلموتس را دوست دارند



امیرحسین اعظمی| براساس تاریخچه تقابل‌های تیم‌های ملی ایران و عراق، تا به امروز 25‌بازیکن ایرانی موفق به باز کردن دروازه حریف شده‌اند که یکی از آنها آرش برهانی است. برهانی که روی هم رفته 10‌گل ملی در کارنامه دارد، یکی از گل‌هایش را در رقابت‌های غرب آسیا وارد دروازه عراق کرده است. برهانی در آن بازی زوج علی دایی بود، بازیکنی که به تنهایی 4‌گل به عراقی‌ها زده است. همین داستان بهانه‌ای شد تا در آستانه بازی با عراق گفت‌و‌گویی با برهانی داشته باشیم.
 سابقه گل‌زدن به عراق را در کارنامه داری. در این خصوص صحبت می‌کنی؟
من 3 بار برابر عراق بازی کردم که 2 بازی در رقابت‌های غرب آسیا و یک بازی هم در جام ملت‌های آسیا بود. تا آنجایی که یادم می‌آید در غرب آسیا به عراق گل زدم. در آن دوره یک‌بار در مرحله گروهی و یک‌بار هم در فینال با عراق روبه‌رو شدیم.
 بازی فردا با عراقی‌ها را چطور می‌بینی؟
برخی تیم‌ها به‌اصطلاح ما فوتبالی‌ها چرک فوتبال بازی می‌کنند که عراق هم چنین خصوصیاتی دارد. آنها طبیعتا دست به هر کاری خواهند زد تا بتوانند امتیاز بگیرند. ما در این سال‌ها برابر عراق به چیزی که شایستگی‌اش را داشتیم دست پیدا نکردیم و امیدوارم این بازی را ببریم.
 تو نتیجه را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
فوتبال که قابل پیش‌بینی نیست ولی فکر کنم این بار برنده شویم. پیش‌بینی من برد یک بر صفر است.
 ویلموتس در بازی قبلی از انصاری‌فرد، آزمون و طارمی در ترکیب ثابت استفاده کرد. برخی معتقدند 2 نفر از آنها باید بازی کنند، نظر تو چیست؟
هر کدام از این سه مهاجم خصوصیات خاص خودشان را دارند و چندان هم شبیه هم نیستند. نمی‌توانم بگویم که استفاده از هر 3  بازیکن تصمیم نادرستی باشد چون شرح وظایف هر کدام مشخص است. ویلموتس در تمرینات حاضر است و نسبت به وضعیت شاگردانش آگاهی کامل دارد. استفاده از 3 مهاجم تصمیم بدی نیست و شاید ایده‌های ویلموتس در بازی با عراق متفاوت باشد.
 تو از اصطلاح فوتبالی «چرک» در مورد عراق استفاد کردی. فکر نمی‌کنی شرایط فنی عراق نسبت به تیم‌هایی مثل اردن و بحرین بهتر باشد؟
عراق چرکِ مدرن فوتبال بازی می‌کند. بازیکنان این تیم کیفیت فنی خوبی دارند ولی خیلی مواقع دنبال حاشیه هم هستند.
 نظرت در مورد مارک ویلموتس چیست؟
ویلموتس مربی با برنامه‌ای است و تیمش نظم تاکتیکی خوبی دارد. مردم سبکِ این مربی را دوست دارند، البته نمی‌خواهم بگویم سبک کادر فنی سابق ایراد داشت ولی مردم ما فوتبال تهاجمی را دوست دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید