• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 21 آبان 1398
کد مطلب : 87507
+
-

کافه مجلس

 جرم‌انگاری توهین به ادیان الهی
جلیل رحیمی جهان‌آبادی، دبیر فراکسیون اهل سنت مجلس در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تأیید جرم‌انگاری توهین به ادیان الهی، مذاهب اسلامی و اقوام ایرانی در جلسه دیروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تأکید کرد که برای این فعل مجرمانه حبس و مجازات درنظر گرفته شده است.

 سلمان خدادادی: به خدا واگذار می‌کنم
سلمان خدادادی، نماینده ملکان در بخشی از نطق میان دستور خود به مسائل حاشیه‌ای مطرح شده پیرامون زندگی شخصی‌اش واکنش نشان داد. به گزارش خبرآنلاین، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اتهاماتی که علیه او در رابطه با مرگ شخصی به نام زهرا نویدپور مطرح شده است افزود: تصمیم نداشتم در این خصوص صحبت کنم چرا که ارزش بیانش را نداشت، اما جا دارد از این جایگاه برای حفظ کیان مجلس و نمایندگان از همه نیروهای انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی، حراست مجلس و قضات قوه قضاییه به‌خاطر کشف حقایق و صدور رأی بسیار دقیق قدردانی کنم و همه آنهایی که اخلاق را زیر پا گذاشته و هرچه می‌توانستند نوشتند و گفتند و از خدا نترسیدند را به خدا واگذار می‌کنم.

 کولبران از بازگشت خود مطمئن نیستند
منصور مرادی، نماینده مردم مریوان در مجلس گفت: قطعا دیده‌اید که حجم مظلومیت کولبران چقدر عظیم است. کولبر مجبور است پرمشقت‌ترین راه کوهستانی را طی کند. هیچ کولبری وجود ندارد که پس از خروج از خانه از برگشت خود مطمئن باشد زیرا همواره خطر سقوط از کوهستان و تیراندازی مأموران در کمین این افراد زحمتکش است. به گزارش ایسنا، او از وزیر کشور خواست به وضعیت کولبران رسیدگی کند.

 دو گروه مخالف شفافیت بودند
نشست مناظره سیاسی رودررو و با موضوع «شاخص‌های نماینده تراز انقلاب اسلامی» بین مصطفی کواکبیان و سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و به همت معاونت سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما برگزار شد. در این مناظره مصطفی کواکبیان گفت: واقعیت این است که بحث شفافیت دوسری مخالف در مجلس داشت. یک سری از دوستانی بودند که از مردم می‌ترسیدند. یک عده هم ممکن است از نظارت استصوابی نگران باشند مثلا در رابطه با رأی دادن به پالرمو و 
سی‌اف تی. وی افزود: تا وقتی حزب نداریم، این نظرات شخص نماینده است. هیچ وقت دستگاه‌هایی مثل مجلس را به شورای نگهبان نمی‌برند که براساس آن کسی را رد صلاحیت کنند. پس این نگرانی بی‌جهت بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید