• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 20 آبان 1398
کد مطلب : 87450
+
-

کار میراسماعیلی به تهدید کشید

 بیش از 2‌ماه پس از غائله سعید ملایی، جست‌وجو برای پیداکردن مقصر حضور او در مسابقه‌های جهانی و پناهندگی‌اش به آلمان همچنان ادامه دارد. آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو که در همه این 2ماه سکوت کرده بود، چند روز پیش در گفت‌وگویی تلویزیونی مدعی شد که با اعزام ملایی مخالف بوده و این ورزشکار با اصرار داورزنی در مسابقه‌های ژاپن شرکت کرده است. به‌دنبال این ادعا، نامه‌ای منتشر شد که نشان می‌داد میراسماعیلی در تاریخ 12مرداد از شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و جوانان درخواست کرده با اعزام 2 ورزشکار و یک مربی به مسابقه‌های قهرمانی جهان در ژاپن موافقت کند. یکی از این دو ورزشکار سعید ملایی بوده است.
قابل پیش‌بینی بود این افشاگری به مذاق میراسماعیلی خوش نیاید. او دیروز در گفت‌وگویی با ایسنا همچنان بر مواضع قبلی‌اش اصرار کرد. او در توضیح نامه‌ای که به شورای برون‌مرزی نوشته، گفت: «روال طبیعی در اعزام‌های برون‌مرزی تیم‌ها این است که از چند‌ماه قبل باید درخواست و اسامی نفرات اعزامی را به‌صورت مکتوب به شورای برون مرزی ارسال کنند تا پس از تأیید امور مربوط به دریافت ویزا و بودجه ارزی از سوی فدراسیون‌ها انجام شود. بر همین اساس ما چند‌ماه قبل از اعزام تیم ملی به رقابت‌های جهانی ژاپن درخواست کتبی خود را به شورای برون‌مرزی وزارت ورزش ارسال کردیم و قصد داشتیم ۲ جودوکارمان را به همراه کادر فنی تیم ملی اعزام کنیم.»برخلاف ادعای رئیس فدراسیون جودو، نامه او نه چند‌ماه قبل که فقط 15روز پیش از آغاز مسابقه‌های جهانی به شورای برون‌مرزی فرستاده شده است.در بخشی دیگر از گفت‌و‌گو با ایسنا، میراسماعیلی توضیح داده که وزیر و رئیس کمیته ملی المپیک با اعزام سعید ملایی مخالف بوده‌اند اما داورزنی دستور به اعزام داده است. او در پاسخ به این سؤال که چرا معاون وزیر برخلاف نظر وزیر، بر اعزام ملایی اصرار داشته، گفت:
«  این را نمی‌دانم اما داورزنی به ما اعلام کرد نظر وزارت ورزش این است که تیم به رقابت‌های جهانی اعزام شود. او معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش است و ما بسیاری از اوقات با او در ارتباط هستیم. ما تجربه و تحلیل‌هایمان را در نامه‌های محرمانه به وزارت ورزش اعلام کردیم اما برای من جای تعجب دارد که برخی دوستان از گفتن حقیقت ناراحت شده‌اند.»
رئیس فدراسیون جودو حتی پا را فراتر هم گذاشته و کسانی را که به او 
گفته اند می‌خواهند مقصر نشانش بدهند، تهدید به افشاگری کرده است:
« آقایان اجازه بدهند سکوت کنم و مجبورم نکنند ناگفته‌هایی را بر زبان بیاورم که در آن صورت خیلی به ضررشان تمام خواهد شد. تعجب می‌کنم آقایان چرا منکر واقعیت‌ها می‌شوند؟ ما به‌دنبال این نیستیم که یک نفر را قربانی و یا محکوم کنیم اما موظفیم واقعیات را بگوییم. نمی‌دانم چرا گفتن حقایق به مذاقشان خوش نیامده است؟ به صراحت می‌گویم حتی یک قدم نیز از مواضع نظام عقب نمی‌نشینم و افتخار می‌کنم که یک ورزشکار و مدیر ولایتمدار هستم. با شهامت نیز این موضوع را فریاد می‌زنم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید