• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 19 آبان 1398
کد مطلب : 87220
+
-

رحمتی دوباره آمد

هفته دهم از لیگ برتر ایران روز جمعه با انجام 4بازی باقیمانده به پایان رسید تا فوتبال ایران دوباره برای یکی دو هفته از اتمسفر بازی‌های باشگاهی خارج شود و فرصت به تیم‌ملی برسد. در 4بازی جمعه، شهرخودرو با پیروزی باارزش مقابل پارس‌جنوبی مهم‌ترین برنده هفته لقب گرفت چون با این پیروزی به دو امتیازی سپاهان رسید و حالا می‌تواند با بردن تنها بازی عقب‌افتاده لیگ صدرنشینی را از چنگ رقیب اصفهانی خارج کند.
  418:یحیی گل‌محمدی و شاگردانش خیلی خوب می‌دانستند که با بردن دو بازی خانگی مقابل پارس‌جنوبی و گل‌گهر می‌توانند صدرنشین جدید لیگ باشند. شاید همین موضوع باعث شد استرس آنها برای گلزنی مقابل پارس‌جنوبی بیشتر از همیشه باشد و گره این تیم در خط حمله به‌سختی و در آخرین دقایق باز شود. شهرخودرو در این فصل بیشتر حریفانش را در نیمه اول شکست داده اما پارس‌جنوبی تا دقیقه78مقاومت کرد و بعد از پرسپولیس دومین تیمی شد که در نیمه دوم به مشهدی‌ها می‌بازد. شهرخودرو 418دقیقه است گل نخورده و رحمتی با ثبت سومین رکورد برتر این فصل به شکل خزنده‌ای در حال نزدیک شدن به رکورد نیازمند و مظاهری است.
  36: ذوب‌آهن در تبریز سریع‌ترین گل فصل را در ثانیه36 زد اما دیرهنگام‌ترین گل‌ها را در دقایق 85 و 92 خورد و باز هم باخت. این سومین پیروزی خانگی ماشین‌سازی بود و سبزهای تبریز را با 10امتیاز خانگی، هم‌امتیاز با پرسپولیس و استقلال در رتبه سوم جدول میزبان‌ها قرار داد. ارسلان مطهری از ذوب‌آهن و احمد زنده‌روح از ماشین‌سازی 2 بازیکنی بودند که با گلزنی در این میدان 4گله شدند و به رتبه دوم جدول گلزنان رسیدند.
  08: 8تساوی طی 10بازی رکورد عجیب‌وغریبی است که ثبت آن فقط از عهده مهدی تارتار و تیم چغرش در مسجدسلیمان برمی‌آید. نفت مسجدسلیمان این هفته برای دومین بازی متوالی میزبان بود و باز هم مثل هفته گذشته بدون گل مساوی کرد. با این تساوی بدون گل، رکورد گل نخوردن نفت و رکورد گل نزدن نساجی از مرز 400دقیقه گذشت. 401دقیقه گل نخوردن نفت، فعلا پنجمین رکورد این فصل است و 488دقیقه گل نزدن نساجی دومین رکورد لیگ جاری است که فقط سایپا با 540دقیقه از آن عبور کرده است.
  05: دو تیم بدون برد لیگ نوزدهم این هفته مقابل هم قرار گرفتند تا شاید یکی از آنها از شر این طلسم رها شود. اما شاهین بوشهر که تا دقیقه89مقابل گل‌گهر پیروز بود باز هم گل تساوی را دریافت کرد و هر دو تیم همچنان در حسرت برد باقی ماندند. گل تساوی گل‌گهر روی یک ضربه پنالتی در آخرین دقیقه بازی زده شد. در لیگ جاری هیچ تیمی به اندازه شاهین به حریفان خود پنالتی نداده است؛ 5پنالتی طی 10بازی که همه آنها هم به گل تبدیل شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید