• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 18 آبان 1398
کد مطلب : 87151
+
-

از برلین با عشق و هیجان

اجراهای گروه شیلر برای یک رکوردشکنی دیگر در تالار وزارت کشور آغاز شده است

از برلین با عشق و هیجان


مسعود میر ـ روزنامه‌نگار

«خانم‌ها و آقایان ما در حال کم‌کردن ارتفاع روی فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی هستیم. اقامت خوبی را برای شما در تهران آرزومندیم.» و با این جمله نخستین دقیقه از نخستین شب کنسرت گروه شیلر در تالار بزرگ وزارت کشور به‌صورت رسمی مهمان گوش جمعیت مشتاقی شد که برای دل سپردن به نواهای الکترونیک ساخته کریستوفر فن‌دیلن و گروه نوازندگانش حوالی میدان فاطمی را قرق کرده ‌بودند.

پاییز 2 سال بعد
وقتی اعضای گروه شیلر حوالی آذرماه سال 96اولین کنسرت خود را در تهران تدارک می‌دیدند حتی فکرش را هم نمی‌کردند که این همه هوادار در ایران داشته ‌باشند.‌ آنها آمده‌بودند برای یکی، دو اجرا، ولی آنقدر با شوق هواداران ایرانی ذوق کردند که خودشان خیلی زود برای یک کنسرت زمستانی در همان سال پیشقدم شدند. خاطره کریستوفر از ایران تنها به سوغات پسته‌ای ختم می‌شد که پدرش در سفرهای کاری به تهران همراه خود به آلمان می‌آورد و بعدتر تور ایرانگردی او با خودروی شخصی‌اش هم به این خاطره اضافه شد. برگزاری کنسرت موسیقی در ایران اما سرپرست گروه شیلر را رسما مفتون ایران و مردمانش کرد. او در آن کنسرت در هر اجرا دقایق طولانی با موبایلش از جمعیتی تصویر می‌گرفت که او و کارهایش را دوست داشتند و البته برخلاف اکثر مخاطبان آلمانی موزیک‌ الکترونیک،  ساکت و آرام روی صندلی لم نمی‌دادند. گروه شیلر با همین‌خاطره خوب و البته حمایت حدود 15000نفری که حدود 10شب،  بلیت‌های گران‌قیمت اجرای او را خریدند نیمه آبان دوباره به ایران بازگشت.

در هوای Sicherheit
شیلر با قطعه Sicherheit یا همان امنیت،  فارغ از اتمسفر خوب موسیقایی‌اش،  در سالن کنسرت مفاهیم دیگری را هم تداعی‌ کرد؛ مفاهیمی از جنس مودت اقوام از هر کجای دنیا و احساس امنیت و آرامشی که از برلین تا تهران پلی روی خطوط حامل موسیقی کشیده‌ است. نیمه‌شب،  تهران،  و برلین- مسکو هم از دیگر قطعاتی بودند که گروه شیلر در نخستین شب اجرای کنسرت آبان‌ماه 98برای هوادارانشان در تالار بزرگ وزارت کشور اجرا کردند.
گروه شیلر از راه نرسیده اجراهای خود را تمدید کرده و 2شب را فعلا به 4شب اجرا در تالار بزرگ وزارت کشور رسانده‌ است. قیمت بالای بلیت‌های کنسرت این گروه در کنار انبوه مخاطبانی که در پی یافتن بلیت اجراها هستند، طنینی ندارد و شیلر احتمالا رکورد تازه‌ای در جذب هواداران ایرانی موسیقی غربی در تهران را به ثبت خواهد رساند.
این شب‌ها تهران سرشار است از حال و هوای موسیقی الکترونیک که از آلمان به گوش می‌رسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید