• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 14 آبان 1398
کد مطلب : 87014
+
-

خدمت به مردم و عذرخواهی درباره کاستی‌ها افتخار ماست

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از دلایل جاری نشدن سیل در تهران در پی بارش‌های اخیر، لایروبی مناسب معابر و روددره‌ها بود، عنوان کرد: به‌طور قطع حذف زباله از معابر در کاهش آب‌گرفتگی‌ها نقش اساسی دارد.

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی در جلسه شورای معاونین، مشاورین و شهرداران با اشاره به بارش‌های اخیر باران در پایتخت گفت: از هفته پیش از بارندگی‌ها، تمام همکاران من پای کار بودند و مرخصی‌ها لغو شده بود. واقعیت این است وقتی میزان بارندگی تا این حد بالاست قطعاً نگرانی از وقوع سیل پیش می‌آید، اما با اقدامات پیشگیرانه و حضور بموقع همکاران ما در شهرداری تهران تنها یک مشکل جدی داشتیم و بقیه آب‌گرفتگی‌ها خیلی زود کنترل شد. شهردار تهران تأکید کرد: آنچه اتفاق افتاد نتیجه کار جمعی بود، البته ایرادات و آب‌گرفتگی‌ها با وجود میزان بارش زیاد باران باید رفع و برای آنها برنامه‌ای تدوین شود.
حناچی با تأکید بر اینکه از این پس مسئولیت چنین حوادثی را از شهرداران مناطق می‌خواهیم، گفت: همه باید مسئولیت‌پذیر باشند و شهرداران مناطق با توجه به آشنایی با منطقه خود باید برای نقاط حادثه‌خیز برنامه‌ریزی و راهبرد داشته باشند.
وی با بیان اینکه یکی از دلایل جاری نشدن سیل در تهران، لایروبی مناسب معابر و روددره‌ها بود، عنوان کرد: به‌طور قطع حذف زباله از معابر در کاهش آب‌گرفتگی‌ها نقش اساسی دارد. تلاش همکاران ما در پاکسازی معابر از زباله‌ باید به نمایش گذاشته شود و با اطلاع‌رسانی درست به شهروندان، فرهنگسازی مناسب در این زمینه صورت گیرد.
شهردار تهران با اشاره به عذرخواهی خود از مردم تهران بابت آب‌گرفتگی‌ها گفت: ما ابایی از عذرخواهی از مردم نداریم. مردم ولی‌نعمت ما هستند و خدمت به آنها و عذرخواهی درباره کاستی‌ها افتخار ماست.
وی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه تا پایان آبان‌ماه بارش خاصی نخواهیم داشت باید این فرصت را غنیمت بشماریم و هوشمندانه عمل کنیم؛ به این معنی که نقاطی که به‌ویژه در شریان اصلی دچار آب‌گرفتگی شدند را برطرف کنیم.

   نمایشگاه بین‌المللی تهران تعطیل نمی‌شود

حناچی روز گذشته در شورای حمل‌ونقل و ترافیک حضور یافت و دیدگاه‌هایش در مورد شهرآفتاب و طرح ترافیک جدید را نیز مطرح کرد. اهم سخنان او در پی می‌آید:
-هم‌اکنون فضای نمایشگاهی در جنوب شهر در مجموعه شهر آفتاب داریم که قطعا باید از ظرفیت آن استفاده کنیم. در تهران نیز می‌توانیم برای برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ در شهر برنامه‌ریزی کنیم و اقداماتی را انجام دهیم تا خیابان‌های اطراف شاهد ترافیک سنگین نباشند.
-در برخی ‌شهرها از تله‌کابین‌های مخصوص با واگن‌های 30نفره استفاده می‌شود که ما هم می‌توانیم از این امکان در نمایشگاه شهر تهران استفاده کنیم. 
- بنا نداریم فعالیت نمایشگاه مذکور را تعطیل کنیم؛ چراکه این نمایشگاه بخشی از اقتصاد شهر است و می‌توان مشکلات پیش‌آمده را با برنامه‌ریزی و اقدامات درست حل کرد.
-کارشناسان این ملاحظات و نظرات را بررسی می‌کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید