• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 14 آبان 1398
کد مطلب : 86984
+
-

کابینت آلمانی نداریم

علی جعفری
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان‌کابینت غیرچوبی


   انواع کابینت، چوبی، ‌ام.دی.‌اف و فلزی از ملزوماتی است که هر خانه یا محل کار نیازمند آن است اما توجه داشته باشید که کیفیت و قیمت این محصولات براساس نوع مواداولیه و نوع کار انجام‌شده، متفاوت است.
   اکنون انواع کابینت‌ام.‌دی.‌اف با اسامی ایرانی، ترکیه‌ای، آلمانی و... توسط واحدهای صنفی به مشتریان عرضه می‌شود اما واقعیت این است که با توجه به تنوع عرضه و رنگ انواع کابینت و افزایش شدید قیمت‌ها، به هیچ وجه امکان تشخیص نوع ایرانی و خارجی کابینت توسط مشتریان وجود ندارد.
   وقتی 50 نوع‌ ام.دی‌.اف و چوب کابینت با رنگ‌های متنوع در بازار عرضه می‌شود، امکان تشخیص نوع چوب آن (روسی، راش و...) نه‌تنها توسط مردم بلکه توسط برخی فعالان صنفی نیز وجود ندارد.
   واقعیت این است که اکنون تولید کابینت با‌ ام.دی.اف آلمانی یا سایر کشورهای اروپایی بسیار کم و محدود به برخی واردکنندگان است که قبلا این نوع چوب را وارد و در انبارها دپو کرده یا هنوز هم خرید یا واردات مستقیم دارند.
   توجه داشته باشید که به‌دلیل محدودیت‌های تامین مواداولیه، تولید کابینت با نوع ‌ام‌.دی.‌اف آلمانی بسیار ناچیز است و بیشتر ‌ام.دی.‌اف موجود در بازار، ترکیه‌ای، ایرانی و چینی است اما عرضه‌کنندگان غیرمجاز که متأسفانه سهم60 تا 70درصدی از بازار کابینت را دارند با ارائه اطلاعات نادرست، کابینت تولیدشده با انواع ‌ام.دی‌اف مذکور را به نام آلمانی با قیمت‌های بالا به مردم می‌فروشند و بیشترین شکایت‌ها به اتحادیه نیز مربوط به این فعالان غیرمجاز است.
   اگر قصد خرید یا تعویض کابینت آشپزخانه منزل یا محل کار خود را داشته و نگران کیفیت، قیمت و نحوه کار انجام شده هستید، بهترین راهکار تماس با اتحادیه برای معرفی واحدهای صنفی دارای پروانه کسب و مجاز از طریق شماره تلفن‌های            65- 88745164 است؛ چرا که اتحادیه تنها امکان نظارت بر قیمت و کیفیت کابینت عرضه شده توسط این فعالان صنفی را دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید