• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 14 آبان 1398
کد مطلب : 86979
+
-

مراسم راهپیمایی 13آبان در تهران و شهرهای سراسر کشور برگزار شد

حضور باشکوه نسل جدید انقلاب در راهپیمایی

حضور باشکوه نسل جدید انقلاب در راهپیمایی

راهپیمایی ۱۳آبان، روز گذشته در مقابل سفارت سابق آمریکا در تهران و همچنین سایر استان‌ها با حضور با شکوه اقشار مختلف مردم به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار شد؛ راهپیمایی امسال با شعار «استکبارستیزی و مقاومت اسلامی، سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا» در شهرها و شهرستان‌های سراسر کشور برگزار شد. راهپیمایی 13 آبان امسال،40 سال پس از تسخیر لانه جاسوسی در شرایطی برگزار شد که نسل چهارم و پنجم انقلاب با در دست داشتن نمادهایی از استکبار ستیزی فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دادند. به گزارش ایسنا، در مسیر راهپیمایی برخی از نهادهای دولتی و غیردولتی با محوریت فعالیت‌های فرهنگی و هنری همانند سال‌های گذشته غرفه‌های خود را برپا کردند. دانش‌آموزان شرکت‌کننده در راهپیمایی ۱۳آبان با در دست داشتن تصاویری، جنایت‌های آمریکا علیه کودکان خاورمیانه به‌خاطر ارسال سلاح به برخی از کشورهای منطقه و یا حمله به این کشورها را به نمایش گذاشتند.


در جریان برگزاری راهپیمایی ۱۳آبان شرکت‌کنندگان با ایجاد یک زندان فرضی، بن‌سلمان؛ ولیعهد سعودی، دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهور آمریکا و حمد بن عیسی آل‌خلیفه؛ شاه بحرین را در زندان به حبس کشیدند. در یکی از این تصاویر، تصویر محمد مصدق، نخست‌وزیر پیشین ایران دیده می‌شد که استکبارگران وقت ازجمله انگلیس تلاش داشتند او را وادار کنند که بر سر منافع ملت ایران با آنها سازش کند. تعدادی از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز ۱۳آبان نیز در اعتراض به سیاست‌‌های دولت آمریکا علیه ایران و مردم خاورمیانه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین پرچم آنها را با سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل آتش زدند. بنابر این گزارش، شرکت‌کنندگان در راهپیمایی امروز ١٣آبان اعم از دانش‌آموز و دانشجو در خلال راهپیمایی خود در خیابان طالقانی تهران با امضای طوماری چندمتری نسبت به سیاست‌های خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کردند. تعدادی از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۱۳آبان تصاویری در مخالفت با FATF و پیوستن ایران به این سازوکار در دست داشتند. این افراد که خود را دانشجو معرفی کردند در گفت‌وگو با مردم مدعی بودند که پیوستن ایران به سازوکار FATF مخالف منافع ملی کشور است و نباید ایران به این سازوکار بپیوندد.

فرمانده ارتش: قطعا فتنه‌ها در راه است
سخنران مراسم راهپیمایی تهران امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.  سرلشکر موسوی با اشاره به نقش آمریکا در ۶۰کودتا و جنگ داخلی در کشورهای مختلف در 100سال گذشته گفت: ادامه فعالیت سفارت آمریکا به‌احتمال نزدیک به یقین سرنوشت انقلاب را مشابه ۶۰کشور دیگر می‌کرد. آمریکا حامی اصلی رژیم منحوس پهلوی بود و تمام توان خود را برای حفظ آن رژیم به‌کار گرفت، اما چون ناکام ماند، سفارت خود را به مرکزی برای طراحی توطئه‌های گوناگون علیه انقلاب تبدیل کرد تا بتواند انقلاب را به شکست یا انحراف بکشاند.
 وی با اشاره به اهمیت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اظهار کرد: این اقدام یکی از مهم‌ترین حرکت‌های خودجوش، در تاریخ انقلاب‌های اصیل و مردمی جهان است که ابهت پوشالی آمریکا را در هم شکست و خفت و زبونی این کشور را نشان داد. همچنین فریاد مظلومیت و آزادگی مردم مسلمان ایران را طنین‌انداز کرد.
فرمانده کل ارتش در بخشی از سخنان خود در مراسم راهپیمایی 13آبان در مقابل سفارت سابق آمریکا اظهار داشت: ملت ایران فتنه‌های زیادی را خنثی کرده و پشت سر گذاشته که بعضاً با خسارت‌هایی هم همراه بوده. دشمن دست از فتنه برنداشته است، از مقابله نظامی تقریباً ناامید شده، در جنگ اقتصادی به یأس رسیده و در آستانه شکست است، اما از فتنه ناامید نیست. قطعا بدانید فتنه‌ها در راه است. 
امیر سرلشکر موسوی ابراز داشت: نظام سلطه برای ادامه استیلای شیطانی خود، تلاش می‌کند که گفتمان سازش را در قالب واژه‌های خاکستری به ملت آزاده و حق‌طلب ایران تحمیل کند اما با پایداری و ایستادگی ملت بزرگ ایران، امروز گفتمان مقاومت در سراسر منطقه گسترش یافته و به الگویی کارآمد در برابر نظام سلطه تبدیل شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید