• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 14 آبان 1398
کد مطلب : 86958
+
-

قائدی: از بازی در خط حمله لذت می‌برم




محمد زارعی| وقتی شماره10را بر تن کرد، عده‌ای شک داشتند که بازیکن ریزنقشی مثل مهدی قائدی در قواره‌های این پیراهن باشد یا خیر، اما مهاجم بوشهری در پستی جدید و نزدیک‌تر به دروازه حریفان آنقدر مؤثر بازی می‌کند که به یکی از مهره‌های کلیدی استراماچونی تبدیل شده است. با او درباره بردهای پیاپی استقلال و گلزنی شیخ و شرایط خودش و تیمش حرف زدیم.
 کسی باور نمی‌کرد تراکتور را در زمین خودش به آن شکل ببرید. 
بله، ولی بازی سختی بود. از آن بازی‌ها که در اصطلاح 6 امتیازی محسوب می‌شد. خوشبختانه توانستیم با برد زمین را ترک کنیم. این روند باید در بازی‌های بعدی هم ادامه داشته باشد. ما تازه کارمان شروع شده است. 
 دیاباته هم در بازی با تراکتور زوج تو بود و توانست 3گل بزند. فکر می‌کردید این بازیکن اینقدر گلزن باشد؟
بله، همه بازیکنان از گلزنی‌های شیخ خوشحال شدیم. او بعد از مصدومیتی که داشت، شب خیلی خوبی را سپری کرد.
 به هرحال با وجود اینکه در کنار تو بازی می‌کند اما به نوعی رقیب تو هم در گلزنی محسوب می‌شود. نگران نیستی در گلزنی از او عقب بیفتی؟
اصلا مهم نیست کی بازی می‌کند یا کی گل می‌زند. مهم هدف تیمی است که داریم تا در نهایت تیم استقلال را به جایگاه اصلی‌اش برسانیم.
 می‌توان در مورد استقلال این ادعا را کرد که بعد از 6برد متوالی حالا مدعی قهرمانی است؟
حرف زدن درباره این موضوعات راحت است اما عمل کردن به آن به این راحتی نیست. امتیازاتی که در اول فصل از دست دادیم کمی کارمان را سخت کرد. حالا باید تلاش بیشتری انجام دهیم تا امتیازات از دست رفته را جبران کنیم.
 در سیستم مربی جدید در پستی جدید بازی می‌کنی و در نوک حمله به میدان می‌روی. در این پست راحتی؟ 
بله. من نخستین سالی است که مهاجم نوک بازی می‌کنم و برایم جالب است. آقای استراماچونی خیلی در مورد شرایط این پست صحبت می‌کند. نکات زیادی را تأکید می‌کند در کل بازی در این پست برایم لذتبخش است. برایم افتخار است که زیرنظر استراماچونی و در کنار بازیکنانی مانند دیاباته و تبریزی در خط حمله استقلال بازی می‌کنم.
 با این حال نباید فراموش کرد که بازی در این پست توقع گلزنی را هم بیشتر می‌کند.
این حرف درست است اما هدف اول من موفقیت تیم است و برای موفقیت تیم تلاش می‌کنم حالا فرقی نمی‌کند کی گل بزند. مهم موفقیت تیم است. هدفگذاری من موفقیت تیم استقلال و بعد راهیابی تیم ملی امید به المپیک است.
 اینکه استراماچونی همچنان به‌دنبال مهاجم است، برایت عجیب نیست؟
نه. مطمئنا مربی با تشخیص خود هر پستی که احساس کند بازیکن جذب می‌کند و این مسائل به من به‌عنوان یک بازیکن ارتباطی ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید