• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 13 آبان 1398
کد مطلب : 86883
+
-

رسانه‌ها به‌تازگی توانسته‌اند سرویس تاکسی هوایی اوبر را برای نخستین بار تجربه کنند؛ تجربه‌ای که حداقل در ابتدای راه به‌خاطر هزینه زیاد و مشکلات دیگر خیلی موفق نبوده است

تجربه واقعی تاکسی هوایی

تجربه واقعی تاکسی هوایی

  به‌تازگی شرکت اوبر با وعده پرواز 8دقیقه‌ای به فرودگاه جان‌اف‌کندی در نزدیکی شهر منهتن، سرویس هلی‌کوپتر پریمیوم را در نیویورک راه‌اندازی کرد. این سرویس فعلا برای تاجران پولدار وال‌استریت راه‌اندازی شده، اما اوبر درنظر دارد خدمات خود را به شهرهای بیشتر آمریکا گسترش دهد؛ مسئله‌ای که برای خیلی‌ها غیرقابل تصور است.
از بعضی جهات، این سرویس بلندپروازانه بازگشتی به این‌ ایده اوبر در یک دهه پیش است: گزینه حمل‌ونقل راحت را پیشنهاد دهید تا مشتریانی که درآمد خوبی دارند، هنگام مسافرت بتوانند احساسی لذتبخش داشته باشند. آیا اوبر می‌تواند جمعیت انبوه خیابان وال استریت را متقاعد کند تا به جای استفاده از ماشین از هلی‌کوپتر استفاده کنند؟ خبرنگار سی‌ان‌ان شخصا امکان آزمایش این تاکسی هوایی را پیدا کرده است. در این آزمایش 205دلار هزینه شد و 55دقیقه برای یک سفر یک‌طرفه طول کشید. با این حال، اگر انتظار داریم که این تاکسی جایگزینی برای ترافیک در بزرگراه باشد هنوز گزینه مناسبی حداقل در مسیرهای کوتاه نیست. این کار در حالی انجام شده که اوبر می‌تواند به ارائه محصولات چشمگیر و عناوین مثبت دیگر خود بپردازد. از آنجا که اوبر ناوگان حمل‌ونقل خود را به اسکوتر، دوچرخه و اکنون هلی‌کوپتر گسترش داده، می‌خواهد گزینه‌های بیشتری را برای انتقال از یک مکان به مکان دیگر به کاربران ارائه دهد. این شرکت ایده سفرهای هلی‌کوپتری را جایگزین ماشین‌های برقی خودکار کرده تا حمل‌ونقلی سریع‌تر و از نظر تئوری ایمن‌تری ترتیب دهد. این شرکت مشغول کار روی یک کلاس از وسایل نقلیه برقی پروازی است که می‌توانند به‌صورت عمودی از زمین بلند شوند. انتظار می‌رود این شرکت نخستین مجموعه هواپیماهای برقی خود را در سال 2023در دالاس، لس‌آنجلس و ملبورن به پرواز درآورد.


اریک آلیسون، یکی از مقام‌های اوبر می‌گوید: شما می‌توانید اوبرکوپتر را به‌عنوان نخستین نسل از محصولات آینده تجسم کنید. اوبرکوپتر فقط مربوط به پرواز هوایی نیست بلکه به‌طور کلی در مورد سفر است. ما می‌توانیم شبکه‌ای از اتومبیل‌های زمینی و وسایل نقلیه هوایی داشته باشیم و در این حالت شما می‌توانید از یک ماشین به هلی‌کوپتر و از یک هلی‌کوپتر به یک ماشین منتقل شوید تا شما را به مقصد نهایی برساند. این کار کاملا نظم و ترتیب دارد و مورد سنجش قرار گرفته است. پروژه اوبرکوپتر کاری دقیق در بخش کوچکی از شهری بزرگ است که برای راه‌اندازی این تجارت نیاز به شرکت دیگری به نام HeliFlite است. یک پرواز 8دقیقه‌ای آسان‌ترین بخش از این تجربه است. ورود به هلی‌پاد به آسانی اسکن کردن بارکد و نشان دادن گواهینامه رانندگی است. سفارش هلی‌کوپتر هم ساده است. کاربرانی که بالاترین سطح را در برنامه پاداش اوبر دارند، هنگام برنامه‌ریزی سفر گزینه سفر با هلی‌کوپتر را هم در اپلیکیشن مشاهده می‌کنند. اما از اینجا مشکل شروع می‌شود. سفرها باید در منطقه پیش‌بینی شده‌ای در بخش پایین منهتن آغاز شود و همان‌جا پایان یابد. اوبر با شرکتی هماهنگ کرده که مسافران را سوار هلی‌پاد کند و جانمایی محل آغاز سفر به شکلی قابل توجه زمان سفر را افزایش می‌دهد. البته اوبر گفته است که تصمیم دارد در آینده برخی از حصارکشی‌های اطراف محل را حذف کند.
براساس قوانین شرکت HeliFlite، به مسافران اوبرکوپتر اجازه داده می‌شود که یک وسیله شخصی و یک کیف در پروازها به همراه داشته باشند که این موضوع می‌تواند عاملی بازدارنده برای کسانی باشد که می‌خواهند با کیف‌ها و وسایل بیشتری پرواز کنند. نکته جالب سفر با اوبر کوپتر پرواز در امتداد افق خیره‌کننده شهر نیویورک و گذشتن از پل بروکلین در نزدیکی مجسمه آزادی است. این گشت و‌گذار لاکچری اما 205دلار هزینه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید