• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 13 آبان 1398
کد مطلب : 86877
+
-

طرح جدید ترافیک نیازمند بازنگری

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طرح جدید ترافیک 100درصد نیاز به بازنگری دارد، تأکید کرد که ساعات طولانی طرح ترافیک سبب کاهش استفاده از خودروهای شخصی نشده است. محمد علیخانی درباره اختلاف پلیس تهران و شهرداری در زمینه اجرای طرح ترافیک جدید به فارس گفت: «این طرح براساس مصوبه شورای ترافیک تهران اجرایی شده که اعضای آن را رئیس پلیس راهور تهران، شهردار تهران، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، نماینده‌ای از وزارت کشور و استانداری تشکیل داده و این مصوبه را همه این اعضا امضا کرده‌اند. بنابراین اگر نیاز به بازنگری باشد باید موضوع در شورای ترافیک بررسی شود، چرا که مرجع قانونی بررسی طرح همین شوراست. شورای شهر در این شورا هرچند نقشی ندارد ولی با وجود این مسئله باید پاسخگوی مردم باشد، چراکه شهروندان گمان می‌کنند تصمیم در این زمینه براساس نظر شورای شهری‌ها بوده است. بنابراین حضور یک نماینده از شورای شهر در شورای ترافیک تهران ضرورت دارد.»  او ادامه داد: «اینکه پلیس راهور اعلام کرده که اگر شهرداری به اخطار آن درباره طرح ترافیک توجه نکند تصمیم یکطرفه خواهد گرفت، اقدام درستی نیست؛ چراکه باید در چارچوب‌ها تصمیم گرفته شود. البته توجه به دغدغه پلیس حائز اهمیت است و ما هم به‌عنوان اعضای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر این مشکلات را قبول داریم.»

 علیخانی با بیان اینکه نظرمان به پلیس نزدیک است، عنوان کرد: «پلیس از آنجایی که وظیفه اعمال قانون را دارد دستش برای چنین اقداماتی باز است. البته باید در چارچوب قانون عمل شود، چراکه قانون بد حتی از بی‌قانونی بهتر است. پلیس حدود 8 ایراد از طرح ترافیک جدید گرفته که در برخی از موارد با ایرادات شورای شهری‌ها مشترک است و می‌توان گفت حرف پلیس درست است.» 
علیخانی گفت: «یکی از مواردی که پلیس روی آن اختلاف‌نظر دارد، مسئله ساعت طرح ترافیک است و ما هم همچون پلیس معتقدیم که طولانی شدن ساعات طرح ترافیک نه‌تنها باعث کاهش ترافیک نشده بلکه مشکلاتی را نیز به همراه داشته و از آنجایی که حمل‌ونقل عمومی در تهران کامل نیست مردم به سمت راهکارهای دیگر همچون استفاده از موتورسیکلت رفته‌اند.»  علیخانی اعلام کرد: «طی یک‌سال گذشته استفاده از موتورسیکلت در پایتخت افزایش یافته و این در حالی است که موتورسیکلت‌ها یکی از منابع آلاینده هوا در پایتخت به‌شمار می‌روند، حتی آلودگی آنها گاهی چندبرابر خودروهاست. از آنجایی که بنزین در کشور ارزان است و موتورهای برقی هم گران، کسی تمایل به خرید آن ندارد.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید