• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 13 آبان 1398
کد مطلب : 86848
+
-

پایان سیاست مماشات

وزیر ورزش و جوانان از تدابیری تازه برای کنترل فضای ورزشگاه‌ها حرف زده ‌است. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم در بیانیه‌ای تأکید کرده با «شعارهای سیاسی و قومی در ورزشگاه‌ها» برخورد خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد این موضع‌گیری‌ها، واکنش به اتفاق‌هایی باشد که روز بازی تراکتور‌- استقلال در ورزشگاه تبریز افتاد، با این حال نه در حرف‌های مدیران وزارت ورزش و نه در بیانیه کمیته اخلاق، اشاره روشنی به تیم تراکتور و هوادارانش نشده است.ویدئوهایی که جمعه‌شب منتشر شد، نشان می‌داد که گروهی از تماشاگرانی که برای حمایت از تراکتور به ورزشگاه یادگار امام تبریز رفته بودند، علاوه بر حمایت از کشور ترکیه، ناباورانه علیه فارس‌ها و کردها شعار داده‌اند.پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، شنبه‌شب گزارش داد که مسعود سلطانی‌فر «با اشاره به وقایع اخیر در برخی استادیوم‌های ورزشی» خطاب به معاونانش گفته است: «هرچه سریع‌تر نسبت به تشکیل کارگروه صیانت از ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی در محیط‌های ورزشی اقدام کنید.»در توضیح این خبر آمده است: «این کارگروه با حضور نمایندگان وزارت اطلاعات، ارشاد اسلامی، صداوسیما، فدراسیون فوتبال، کمیسیون فرهنگی مجلس، نیروی انتظامی، معاونت فرهنگی سپاه و نمایندگان باشگاه‌های ورزشی تشکیل خواهد شد.»
  اولین واکنش کمیته اخلاق 
مدیران فدراسیون فوتبال در سال‌های اخیر متهم بوده‌اند که به دلایلی نامشخص، اتفاقاتی را که در تبریز می‌افتد، نادیده می‌گیرند. شاید به همین دلیل بیانیه‌ای که کمیته اخلاق این فدراسیون دیروز منتشر کرد، غیرمنتظره توصیف شده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «با بررسی دقیق مصادیق تخلفات صورت‌گرفته در هفته‌ها و بازی‌های اخیر ازجمله مواردی که شامل بر هتک حرمت و حیثیت هر فرد یا شخصی در حوزه داخل یا خارج از فوتبال بوده همچنین مسائل، شعارها و اقدامات غیرورزشی که متاثر از عوامل سیاسی یا قومی و نژادی بوده باشد، در این حوزه برخورد قاطع صورت می‌گیرد.»در بخشی دیگر از این بیانیه، به «خطوط قرمز اسلامی و ایرانی در حوزه ورزش» اشاره شده و آمده است: «عبور از این خطوط به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی نبوده و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال پس از بررسی دقیق مستندات، گزارش‌ها و کلیه مدارک لازم در این حوزه اقدامات لازم را با تشکیل پرونده و اتخاذ تصمیمات مناسب صورت می‌دهد.»
  بازداشت ۷نفر به‌جرم اقدام علیه امنیت ملی
حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور هم دیروز از بازداشت 7نفر به‌دلیل اتفاقات بازی تیم تراکتور با استقلال خبر داد. خبرگزاری تسنیم به نقل از او که در نشست خبری جلسه ستاد اربعین سخن می‌گفت، نوشته است: «اقدام برخی هواداران تراکتور خلاف امنیت ملی است. در این خصوص 7نفر بازداشت شده‌اند و مسئولان قضایی، اطلاعاتی و انتظامی در حال پیگیری موضوع هستند.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید