• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 12 آبان 1398
کد مطلب : 86819
+
-

در حاشیه سیاست

حاضریم ببازیم اما ائتلاف نکنیم
ابراهیم اصغرزاده با بیان اینکه اصلاح‌طلبان راهبردهای مبتنی بر تحریم صندوق رأی را کنار گذاشته‌اند و به صندوق رأی به‌عنوان یک فرصت نگاه می‌کنند، گفت: اصلاح‌طلبان دو گروه شده‌اند؛ یک گروه معتقدند که باید در انتخابات بدون قید و شرط شرکت کنیم، یک گروه هم معتقدند ما باید به‌صورت مشروط در انتخابات شرکت کنیم. مشروط نه به این مفهوم که مثلا برای حکومت شرط‌گذاری کنیم، ولی براساس یک چارچوب و قیوداتی در انتخابات شرکت می‌کنیم. اگر کاندیداهای اصلاح‌طلب را رد صلاحیت کردند، چون امکان لیست دادن از ما گرفته می‌شود، طبعا نمی‌توانیم لیست بدهیم. به گزارش مهر، این عضو شورای‌عالی اصلاح‌طلبان افزود: حاضریم ببازیم ولی دست به ائتلاف نزنیم، این جمع بندی، جمع بندی غالب در شورای‌عالی اصلاح‌طلبان است. یک باخت شرافتمندانه، بهتر از یک بُرد متحجرانه است.

  خوارج به خیال خودشان از امام انقلابی‌تر بودند
تولیت آستان قدس رضوی درخصوص راه‌های شناخت نفوذی‌ها گفت: اگر کسی از رهبری انقلابی‌تر است باید به او شک کرد، اگر کسی با یک فاصله و زاویه زیادی از رهبری حرکت می‌کند باید به او هم شک کنیم، رهبری معیار است. به گزارش جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی گفت: خوارج به خیال باطل خودشان از امیرالمؤمنین انقلابی‌تر و قرآن‌شناس‌تر بودند ولی مصداق بارز نفوذی‌ها در عصر حضرت علی(ع) بودند. وی افزود: اینکه گفته ‌شود «رهبری یکسری محذوراتی دارند و نمی‌توانند بگویند یا رهبری تحت فشار قرار گرفته‌اند؛ ما باید راه را برای رهبری باز کنیم» این سخنان جفا به رهبری است.

  مردم از قالیباف خوششان می‌آید
احمد توکلی، فعال سیاسی اصولگرا که موسسه دیده‌بان شفافیت او بر قضیه املاک نجومی صحه گذاشته و آن را تاکید کرده بود، درباره حضور قالیباف در انتخابات مجلس گفت: در مجموع او لیاقت نمایندگی تهران را دارد. او در سطح عالی‌ترین رجال سیاسی‌مذهبی حال حاضر کشور است و به‌دلیل آنکه نگاهی کلان به اداره کشور دارد به‌شدت برای نمایندگی مجلس مناسب است و تصور می‌کنم مردم هم آقای قالیباف را مناسب ببینند و به او رأی بدهند. به گزارش نامه‌نیوز، توکلی گفت: مردم تهران اگر برخورد سیاسی نکنند به او رأی می‌دهند زیرا از چنین شخصیت‌هایی خوششان می‌آید. 

  مجلس هیچ‌وقت در رأس امور نبوده است
محمود صادقی در گفت‌وگویی با اعتمادآنلاین در پاسخ به سؤالی درباره میزان درآمدش گفت: من عضو هیأت علمی دانشگاه هستم و طبق قانون هر نماینده‌ای که در جایی استخدام بوده، می‌تواند مأمور باشد که حقوق آنجا را بگیرد. حقوقم را از دانشگاه می‌گیرم. مبلغی حدود 9میلیون تومان که تا 11میلیون تومان نوسان دارد. این نماینده مجلس تأکید کرده که مجلس در رأس امور نیست. به گفته وی، مجلس شاید هیچ‌وقت در رأس امور نبوده، گفتند باید در رأس امور باشد، وقتی می‌گوییم مجلس در رأس امور است، یعنی قانون در رأس امور است. یعنی بحث اصل حکومت قانون است، ما حکومت قانون داریم یا نداریم؟ می‌بینیم که قانون‌شکنی زیاد است، استثنائات از قوانین زیاد است. صادقی درباره افشاگری‌های خود درباره بورسیه تحصیلی آقازاده‌ها گفت: وقتی می‌خواستم بورسیه را سؤال کنم، برای خیلی از نمایندگان بردم ولی امضا نکردند. گفتند از مسائل خط قرمزی است ما نمی‌توانیم. چون مقام معظم رهبری در این‌باره اظهارنظر کردند بنابراین نمی‌شود درباره‌اش سؤال کرد. به گفته صادقی، آن روز که من لباس سپاه پوشیدم، کیهان نوشت: «ترامپ آنقدر ابله بود که کاری کرد فردی مثل محمود صادقی هم لباس سپاه را پوشید»، گفتم: «بلاهت کیهان از بلاهت ترامپ کمتر نیست».

  صدا و سیما کارها را قفل می‌کرد
عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی در گفت‌وگویی با عصر ایران گفت: من به همکارانم می‌گفتم تلویزیون را خاموش کنید و کار کنید. چون شما هر وقت تلویزیون را روشن می‌کردی، حتما در تلویزیون انواع نیش‌های مختلف، گزارش‌های بریده بریده و جدل‌های غیرکارشناسانه وجود داشت و بعدش هم می‌گفتند آزادی و نقد است و هیچ ربطی هم به آزادی و نقد نداشت، بلکه جریان‌سازی و ایجاد یک جنگ روانی علیه دولت بود. ولی با همه این حرف‌ها نمی‌شد از رسانه ملی چشم‌پوشی کرد. چون در عمل، یک فضایی را ایجاد می‌کردند که شما در همه جا مورد هجوم قرار می‌گرفتی و در عمل کارها قفل می‌شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید