• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 12 آبان 1398
کد مطلب : 86768
+
-

فراتر از لیگ ایران

فراتر از لیگ ایران

بازی‌های بزرگ و تقابل تیم‌های مدعی در ایران معمولا بازی‌های جذابی از آب درنمی‌آیند اما جدال استقلال و تراکتور در روز جمعه این قاعده را نقض کرد. مصاف 6امتیازی این 2تیم مدعی با ثبت 6گل به جذاب‌ترین، هجومی‌ترین و زیباترین بازی این فصل تبدیل شد. نه میزبان سرخپوش و نه میهمان خوش‌اقبال و آبی‌پوش این بازی، هیچ‌کدام دست به تدابیر محتاطانه نزدند و تاکتیک‌های هجومی و پر از ریسک 2مربی باعث شد بارها خط دفاعی 2تیم در مقابل حمله‌وران پرتعداد حریف قرار بگیرد. در نهایت طی 97دقیقه بازی پرهیجان، 2تیم در مجموع 36شوت به سمت دروازه‌ها زدند که هر تیم 11شوت در چهارچوب داشت و رکورد جدیدی برای لیگ‌برتر خلق شد.
  برتری تراکتور در مالکیت و پاس
آمار مالکیت توپ در بازی مهم هفته نهم گویای برتری 57 بر 43 تراکتور در مقابل استقلال است. تراکتور از دقیقه20 تا 40 یعنی 20دقیقه از زمان بازی از حریف خود جلو بود و از دقیقه65 تا پایان بازی یعنی 25دقیقه نتیجه را به میهمان خود باخته بود. در این شرایط تراکتور علاوه بر برتری 14درصدی در مالکیت توپ، در تعداد پاس و حتی دقت پاس هم برتر از استقلال نشان داد اما در نهایت شکست سنگینی را متحمل شد و 3امتیاز بازی به تیمی رسید که بسیار کمتر از حریف خود توپ را در اختیار داشت. بازیکنان استقلال در این بازی 302بار به یکدیگر پاس دادند، درحالی‌که تعداد پاس‌های میزبان به 441پاس رسید. در دقت پاس هم، آمارهای سایت متریکا از برتری 84-72 تراکتور حکایت دارد. تیم دنیزلی با این همه برتری در چرخاندن توپ، در نهایت به‌خاطر ضعف در خط دفاعی و ترکیب 3نفره عجیب‌وغریبش در این خط 4گل خورد و شکست را پذیرفت.
   بالاتر از تمام رکوردها
در لیگ نوزدهم میانگین شوت‌های در چهارچوب طی هر بازی 6.8شوت بوده است. آنالیزهای سایت متریکا حاکی از این است که تا پایان هفته هشتم تیم تراکتور با 5.8شوت صاحب بیشترین شوت در چهارچوب بین تمامی تیم‌ها بوده و استقلال هم در هربازی به‌طور میانگین 4.2شوت به چهارچوب دروازه حریفان زده بود. متوسط شوت در چهارچوب در هر بازی نیز عدد 6.8شوت را نشان می‌داد. این میانگین البته در بازی‌های هفته نهم افت کرد و به 5شوت در چهارچوب طی هر بازی رسید. اما ناگهان استقلال و تراکتور در تقابل عصر جمعه 22بار چهارچوب دروازه یکدیگر را تهدید کردند تا رکوردی خیره‌کننده در لیگ نوزدهم به‌دست بیاید. پیش از این تیم پیکان طی برد 6-2مقابل ماشین‌سازی 11شوت در چهارچوب زده و پرسپولیس طی برتری 5بر صفر خود مقابل شاهین بوشهر این رکورد (11شوت) را تکرار کرده بود اما در تقابل استقلال و تراکتور هر دو تیم همزمان به این رکورد رسیدند تا رکورد 22شوت در چهارچوب در این بازی به ثبت برسد؛ رکوردی که بعید است تا پایان لیگ هم شکسته شود.
   دیاباته: 6 از 6؛  10 از 10
شیخ دیاباته با هت‌تریک رؤیایی در این بازی نمره 10 از 10 گرفت و بهترین بازیکن میدان شد. شیخ در این بازی 6بار اقدام به شوتزنی کرد که هر 6شوت او در چهارچوب بود. در واقع بیشتر از نصف شوت‌های در چهارچوب استقلال را همین مهاجم به‌تنهایی به دروازه رشید مظاهری زد. علی کریمی با نمره8.24 دومین بازیکن برتر استقلال بود و حسین حسینی، مسعود ریگی و مهدی قائدی هم در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در جمع بازیکنان تراکتور نیز احسان حاج‌صفی با نمره7.74 و محمدرضا آزادی با نمره7.72 بهترین بازیکنان بودند. رشید مظاهری هم با وجود دریافت ۴گل، به‌خاطر ۷مهار توپی که داشت نمره۶.۸۳ را دریافت کرد. تا پیش از بازی‌های هفته نهم، میانگین امتیازات فنی بازیکنان تراکتور طی 8بازی گذشته 7.07 و میانگین نمرات بازیکنان استقلال 6.96 بوده است. در این هفته اما استقلالی‌ها بسیار بالاتر از میانگین بازی‌های گذشته و بازیکنان تراکتور کمی کمتر از معدل خود امتیاز گرفتند. میانگین نمره استقلالی‌ها در این بازی 7.2 و میانگین نمره بازیکنان میزبان 6.5 بوده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید